godt råd: revnede brystvorter!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. marts 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator
molle85 skriver:

Nu har jeg prøvet det crem du snakker om Caro, og det virker bare ikke Mine bryster har stadig store revner og jeg kan ikke holde ud at ha hende lagt til...

Jeg syntes det er meget frusterende når jeg nu rigtig gerne vil amme..

Er der virkelig ikke andet der hjælper..?

Maria

øv, hvor træls søde.

Det virker bare rigtig godt for mig, men måske du skal bruge mere end du gør indtil det er helet!?

der findes mange salver man kan smøre på - der er jo også den klassiske kopattesalve, ved ikke om det virker

Alternativt kan du rive nogle bomuldklude i stykker, koge dem og lægge dem på de sprækne brystvorter (ikke brandvarme, selvfølgelig). hvis de er tørre når du skal fjerne dem skal du bare huske lige at fugte dem inden du river dem af - ellers gør det bare mere ondt!

knus

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. marts 2010

Tina2

Ja det er en fantastisk salve!!!!! Jeg brugte panthenol salve første gang men fik så Lansinoh 2. gang og jeg må sige den virker MEGET bedre :-)

Jeg måtte så også lige ha' ammebrikker på et par dage mens sprækkerne var værst.... Lå og sparkede ned i madrassen og hylede når jeg lagde ham til, så det var sååå godt med ammebrikker og lansinoh.... :-) Ammebrikkerne brugte jeg dog kun et par dage, lansinohsalven brugte jeg flere gange- også lidt forebyggende:-)

Anmeld

7. marts 2010

LinLin

molle85 skriver:

Nu har jeg prøvet det crem du snakker om Caro, og det virker bare ikke Mine bryster har stadig store revner og jeg kan ikke holde ud at ha hende lagt til...

Maria

Jeg nåede at prøve en del (7 uger i alt med revner ):

Lansinoh-creme

Kogtvandsklude (kamillethe)

Ammebrikker

MUSLINGESKALLER!!! (Det var først efter jeg var begyndt at bruge dem, det gik i orden . men om det var kombinationen af det hele ved jeg ikke....)

-Håber det snart heler, for det er virkelig en pest!!!

Anmeld

7. marts 2010

Bayze

Caroline86 skriver:

Nuj, jeg er glad for et råd jeg fik af en sygeplejerske på Skejby inden vi tog hjem derfra...

Hvis du har problemer med revnede brystvorter (eller andre steder på kroppen) så findes der en salve der hedder Lansinoh som bare er GULD værd.

Da min ene brystvorte revnede (og blødte en del) havde jeg ikke lyst til at lægge Laura til det bryst - dels gjorde det ondt, dels synes jeg ikke tanken var rar at hun skulle sluge mit blod sammen med mælken... Jeg blev lidt urolig for om det ville påvirke produktionen kun at amme på det ene bryst (er jo ikke ret smart), og smurte (indrømmet, med tårer i øjnene) salven på brystet og pakkede madpakkerne sammen.

Da jeg næste morgen pakkede brystet ud for at se hvordan det så ud (hun havde spist et enkelt måltid kun ved det andet bryst) valgte jeg at lægge hende til da det faktisk så smadder godt ud! Det virkede! Der har INTET været siden.

Jeg smører nu med Lansinoh hver gang efter amning og der er bare ingen problemer med sprækker, sår eller lign.!

Ville bare lige anbefale det - blev en lang smøre

Tusind tak for tippet - det lyder på dig og andre som om der virkelig er noget om at cremen virker. Og det er rart at vide, for man hører godt nok mange skrækhistorier om hvad amningen gør ved de stakkels bryster...

Anmeld

11. marts 2010

Tina2

molle85 skriver:

Maria

Det lyder til det ville være en god ide for dig med ammebrikker nogle dage, det hjælper altså rigtig godt!!!!!

Nogle bruger også muslingeskaller, som man så trykker lidt mælk ud i, så brystvorten ligger i det mælk, men jeg synes de kunne anes gennem tøjet, så brugte dem kun kort.....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.