godt råd: revnede brystvorter!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.780 visninger
14 svar
0 synes godt om
27. februar 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

Nuj, jeg er glad for et råd jeg fik af en sygeplejerske på Skejby inden vi tog hjem derfra...

Hvis du har problemer med revnede brystvorter (eller andre steder på kroppen) så findes der en salve der hedder Lansinoh som bare er GULD værd.

Da min ene brystvorte revnede (og blødte en del) havde jeg ikke lyst til at lægge Laura til det bryst - dels gjorde det ondt, dels synes jeg ikke tanken var rar at hun skulle sluge mit blod sammen med mælken... Jeg blev lidt urolig for om det ville påvirke produktionen kun at amme på det ene bryst (er jo ikke ret smart), og smurte (indrømmet, med tårer i øjnene) salven på brystet og pakkede madpakkerne sammen.

Da jeg næste morgen pakkede brystet ud for at se hvordan det så ud (hun havde spist et enkelt måltid kun ved det andet bryst) valgte jeg at lægge hende til da det faktisk så smadder godt ud! Det virkede! Der har INTET været siden.

Jeg smører nu med Lansinoh hver gang efter amning og der er bare ingen problemer med sprækker, sår eller lign.!

Ville bare lige anbefale det - blev en lang smøre

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. februar 2010

Mum33

Dejligt at det fungerer  Har slet ikke fået ønsket tillykke med prinsessen. Håber i trives alle tre.

Anmeld

27. februar 2010

Kruse90

Caroline86 skriver:

Nuj, jeg er glad for et råd jeg fik af en sygeplejerske på Skejby inden vi tog hjem derfra...

Hvis du har problemer med revnede brystvorter (eller andre steder på kroppen) så findes der en salve der hedder Lansinoh som bare er GULD værd.

Da min ene brystvorte revnede (og blødte en del) havde jeg ikke lyst til at lægge Laura til det bryst - dels gjorde det ondt, dels synes jeg ikke tanken var rar at hun skulle sluge mit blod sammen med mælken... Jeg blev lidt urolig for om det ville påvirke produktionen kun at amme på det ene bryst (er jo ikke ret smart), og smurte (indrømmet, med tårer i øjnene) salven på brystet og pakkede madpakkerne sammen.

Da jeg næste morgen pakkede brystet ud for at se hvordan det så ud (hun havde spist et enkelt måltid kun ved det andet bryst) valgte jeg at lægge hende til da det faktisk så smadder godt ud! Det virkede! Der har INTET været siden.

Jeg smører nu med Lansinoh hver gang efter amning og der er bare ingen problemer med sprækker, sår eller lign.!

øj det lyder som en mirakkel creme
Det er vidst noget jeg skal huske til det bliver min tur

Anmeld

27. februar 2010

qp

Panthenol salve  Får på Apoteket!

Anmeld

27. februar 2010

Pige2009

Stort tillykke med lille Laura Dejligt det virkede for dig med salven.

Jeg smurte mit eget modermælk på mine brystvorter, og det virkede og efter kun en enkelt nat.

Knus Linda med min egen lille Laura på nu 4 mdr.

Anmeld

28. februar 2010

Lærke90

Caroline86 skriver:

Det brugte jeg også i en kort periode fordi mine brytvorter var blevet så ødelagte.. Rigtig god crem

Anmeld

2. marts 2010

molle85

Nu har jeg prøvet det crem du snakker om Caro, og det virker bare ikke Mine bryster har stadig store revner og jeg kan ikke holde ud at ha hende lagt til...

Jeg syntes det er meget frusterende når jeg nu rigtig gerne vil amme..

Er der virkelig ikke andet der hjælper..?

Maria

Anmeld

2. marts 2010

LotteGabriella

Caroline86 skriver:

hihihi ååh hvor jeg kendte det....jeg brugte den samme, da jeg ammede Daniella....og det var virkelig EFFEKTIVT 

Jeg rendte rundt med de mest usexede firkantede klisterbrikker med sådan noget lindrende dims på, da jeg var på hospitalet..total sexet med hospitalsskjorte hvor de firkantede brikker kunne ses igennem det skænkede jeg så ikke en tanke på det tidspunkt

Anmeld

2. marts 2010

ooo

molle85 skriver:

Nu har jeg prøvet det crem du snakker om Caro, og det virker bare ikke Mine bryster har stadig store revner og jeg kan ikke holde ud at ha hende lagt til...

Jeg syntes det er meget frusterende når jeg nu rigtig gerne vil amme..

Er der virkelig ikke andet der hjælper..?

Maria

Jeg har af gode grunde ikke prøvet at have ødelagte bryster af amning, men jeg bliver meget forkølet flere gange om året, og der bruger jeg den creme qp nævnte, Panthenol salve. Min næse er som regel fuldstændig hudløs, og der er den bare effektiv. Så prøv da den, tror den vil hjælpe.

Kram Metha.

Anmeld

3. marts 2010

RGN

Profilbillede for RGN

Hvad med ammebrikker mens det står værst til?

Hvorfor sprækker de egentligt?  Jeg har heldigvis kun prøvet det én gang selv.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.