Hvornår begynder de små at sige noget?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. februar 2010

Mutti2

Tjae.... Milla-Victoria var omkring 5 - 6 mdr da hun begyndte at sige "HEJ". Jeg sagde det også hver evig eneste gang at jeg gik ind og ud af rummet  (men hun har også været EKSTREMT hurtigt til alt der har med udvikling at gøre (undtagen at gå)).

Så lærte hun at sige mor da hun var 7 mdr. Det var også deromkring hun begyndte at synge på livet løs  Men det blev selvfølgelig en masse pludder samt "hej" og "mor"

Åhhh hvor er børn fantastiske

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. februar 2010

Misjelle

Moar'en skriver:

Sad faktisk lidt og tænkte det samme. Her er det nemlig heller ikke noget der ligner ord. Jov måske 1, han siger en del Bar og kigger rundt, så om det er far han kalder på eller bare et tilfældig ord ved jeg ikke

Det er da helt sikkert begyndelsen på det første ord Vi er nok bare lidt langsomme herhjemme ...

Anmeld

27. februar 2010

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Lina er 11 mdr. og hun pludre, snakker, synger - men ingen ord. Det nærmest hun kommer et er; hej. Det lyder sådan når man siger hej til hende og hun aber efter

Men det skal nok komme når hun er klar til det

Luka er 2 år og 4 mdr. og han snakker som en vandfald. Det er ikke alt som man forstår og det kan til tider godt være ret frustrerende for ham. Det gik lige pludselig stærkt og der kommer flere og flere ord hver dag

Anmeld

27. februar 2010

Rikke, Liam & Linus

Liam er 7 1/2 måned og han kan sige lalalalalala, mam mam og sige som en flyvemaskine med munden. Og så smasker han når der kommer mad på bordet.

+ alle hans andre søde og skøre lyde.

Anmeld

1. marts 2010

AWO

Misjelle skriver:

Altså ved godt det sikkert er noget pjat, men min søn er lige blevet 1 år og siger kun sjove lyde og pludder pladder. Nu bliver jeg da helt bekymret om han burde begynde at sige ord? Synes nemlig ikke rigtig at det lyder som noget der snart vil kunne formes til ord

Hej

Det tror jeg ikke, du behøver at være. Det med, at de første ord kommer omkring 12 måneders alderen er jo kun en rettesnor - især, når det gælder drenge!

Der er dog en tommelfingerregel om, at børn, der omkring 24 måneders alderen kan sige færre end 50 ord, kan betragtes som "sene startere". Dette betyder dog ikke, at de aldrig lærer det! Man kan komme rigtig langt ved at stimulere børn på den rigtige måde.

Hvis du gerne vil stimulere hans sprog, kan du prøve at sætte ord på alt det i gør. Sidder i f.eks. og leger med en bil, kan du sige: "Se bilen, nu kører den - vrrumm". Eller: "Så, nu kommer jeg med maden. Mmm, den smager godt".

Mange af tingene gør du sikkert allerede. Det er dog vigtigt at sætte ord på de ting, barnet SELV er opmærksomt på - ellers får du ikke noget ud af det.

Og husk: For at kunne sige et ord, skal man have hørt det rigtig mange gange, og i mange forskellige (naturlige) sammenhæng!

Anmeld

1. marts 2010

Malou Vilma Nørgaard

hej alle

tusind tak for alle jeres svar..

okey, så går der laaaang tid før hun siger sit første ord hehe..

og dejligt at høre de der børnehistorier.. det giver bare et smil på mine læber..

knus cille med tvillinger

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.