Hvornår begynder de små at sige noget?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11.418 visninger
15 svar
0 synes godt om
26. februar 2010

Malou Vilma Nørgaard

hej igen i smukke tøsser

ja, har gået og tænkt lidt idag, på hvornår de små egenligt begynder at sige noget? ved godt det somregl er forskelligt.. men der må være et tidspunkt hvor det er meget normalt de begynder at sige små ord eller hvad man siger..

malou kan sige grryyy.. men hun er altså også kun 2mdr (snart 3)

knus cille

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. februar 2010

TbCp

Da Liva var 10mdr kom det første sådan rigtige ord..... hvis man kan kalde det det. Der begyndte hun at sige "BØH"

11 mdr gammel sagde hun også "Bum" og "tak"

og så kom der efterhånden flere og flere ord på.... nu er hun 2 1/2 og snakker som et vandfald

Jeg vil sige at det "normalt" er omkring 1 års alderen at de første ord kommer..... nogle er selvfølgelig hurtigere og andre er lidt længere tid om det.

Anmeld

26. februar 2010

Tkcuf

Når de er klar Omkring 1 års alderen kommer de første små ord som mor far og mad osv. Vores datter er knap 2 år og siger nu ting som, jeg er tørstig Og seee mor, SLIK.. det er så rosiner hun mener, hehe.. Og så en masse ord hun selv finder på når de 'rigtige' er for svære

Anmeld

26. februar 2010

AWO

Ih, endelig et spørgsmål, jeg ved noget om!!

Når barnet er omkring 6 måneder, begynder det at pludre i stavelser (mamama o.l.).

Omkring et års alderen kommer de første ord så. På dette tidspunkt tælles også f.eks. bil- og dyrelyde med. Ordet skal dog bruges til den samme ting/ hændelse i forskellige sammenhæng for at gælde som et ord.

Det tager tid at lære de første 50 ord - men derefter går det stærkt!

Den nævnte alder er dog kun et udgangspunkt, idet det er meget forskelligt fra barn til barn. Nogle bruger mere energi på f.eks. motorisk indlæring, mens andre taler rigtig tidligt.

KH Anke, som æælsker sit arbejde som talepædagog

Anmeld

26. februar 2010

LISBETH:-)

uhhh hvor kan jeg godt huske, at jeg bare glæææææææde mig til at min Amalie skulle begynde at snakke.

Da hun så var 8 måneder sage hun endelig sit første ord. Som selvfølgelig var: FAR!!!  og far var pave stolt.

Idag er hun 2,5 år og snakker HELE tiden, synes det er rigtig sjovt når hun kommer med det ene guldkorn efter det andet.

Den anden dag da jeg skældte hende ud, tog hun armene i siden, og udbrød: Det var dog utroligt!!!! Ja, så er det sku svært ikke at trække på smilebåndet.

Anmeld

26. februar 2010

Unalisa

lisbeth2910 skriver:

.

Den anden dag da jeg skældte hende ud, tog hun armene i siden, og udbrød: Det var dog utroligt!!!! Ja, så er det sku svært ikke at trække på smilebåndet.

hæhe hvor er hun sød, elsker bare når det små komme med nogle ord som man slet ikke regnede med. jeg kunne heller lade være med at smile over hvad din datter sagde hehe....

Anmeld

26. februar 2010

LISBETH:-)

Limya skriver:

hæhe hvor er hun sød, elsker bare når det små komme med nogle ord som man slet ikke regnede med. jeg kunne heller lade være med at smile over hvad din datter sagde hehe....

hi hi - nej så kan man tænke lidt over hvor hun mon har hørt det henne? De er jo trods alt bare små papagøjer og copycats.

Anmeld

26. februar 2010

TbCp

lisbeth2910 skriver:

Hahaha hvor er det fantastisk

Min datter er også 2 1/2 og i sådan en situation plejer hun at kigge på mig og sige "stille holig mor" (stille og rolig mor)

Anmeld

26. februar 2010

Misjelle

Altså ved godt det sikkert er noget pjat, men min søn er lige blevet 1 år og siger kun sjove lyde og pludder pladder. Nu bliver jeg da helt bekymret om han burde begynde at sige ord? Synes nemlig ikke rigtig at det lyder som noget der snart vil kunne formes til ord

Anmeld

26. februar 2010

Moar'en

Misjelle skriver:

Altså ved godt det sikkert er noget pjat, men min søn er lige blevet 1 år og siger kun sjove lyde og pludder pladder. Nu bliver jeg da helt bekymret om han burde begynde at sige ord? Synes nemlig ikke rigtig at det lyder som noget der snart vil kunne formes til ord

Sad faktisk lidt og tænkte det samme. Her er det nemlig heller ikke noget der ligner ord. Jov måske 1, han siger en del Bar og kigger rundt, så om det er far han kalder på eller bare et tilfældig ord ved jeg ikke

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.