Er Anastasia for mærkeligt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.597 visninger
27 svar
0 synes godt om
26. februar 2010

Loa

Sidder og lige og kigger på listen over godkendte navne, da jeg godt kunne bruge nogle flere idéer....

Vi har allerede to navne, Alberte som jeg er mest glad for og Isabella som manden er mest glad for....

Ved godt begge navne er meget almindelige, men det genere mig overhovedet ikke.... (Heller ikke selvom prinsessen hedder det)

Men så faldt jeg over Anastasia og syntes egentlig det lød ret sødt.... Men er det for mærkeligt??

Nu skal det siges vi hedder Kertesz til efternavn (udtales som det staves) så ønsker heller ikke det skal lyde totalt dumt sammen....

Anyone?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. februar 2010

FrkT

Altså hvis jeg skal være ærlig synes jeg absolut ikke om navnet Anastasia, synes det er for specielt og nærmere et navn til en barbiedukke eller lignende end til et barn. Til gengæld kan jeg rigtig godt lide både Alberte og Isabella. Ud fra jeres efternavn synes jeg Isabella ville være pænest. Isabella Kertesz ser da ikke helt tosset ud  I kan jo også stave det Izabella, hvis I vil have z'et med i hendes fornavn også.... så er det jo LIDT anderledes.

Men det er kun min mening, og det vigtigste er altså at I finder et navn I kan lide, ikke alle os andre

Anmeld

26. februar 2010

Gellan

Hey

Personligt er jeg helt vild med navne, der skiller sig lidt ud i mængden (særdeles de specielle færøske navne, nok mest fordi jeg selv er færøsk ). Jeg synes at Anastasia/Anastacia er et utrolig flot navn, og det passer meget godt sammen med jeres efternavn det skiller sig lidt ud i mængden, uden på nogen måde at være mærkeligt

Men det er så kun min mening

Anmeld

26. februar 2010

Dansker i England

Jeg synes, Anastasia er et rigtig sødt navn, og det passer også godt sammen med jeres efternavn

Anmeld

26. februar 2010

LinLin

Jeg bryder mig ikke om det, men er hedder ikke til lange og meget ualmindelige navne

Anmeld

26. februar 2010

Sisley

Jeg synes det er et pænt navn, men med efternavnet lyder det meget "russisk" - nu håber jeg ikke I er russere og bliver fornærmet for det er ikke sådan ment  Men det kan man jo lige tænke over...

Anmeld

26. februar 2010

Orkide86

Jeg synes det er super sødt og passer fint med jeres efternavn.

Anmeld

26. februar 2010

Risen

nej elsker det navn og havde valgt det hvis manden kunne lidt det..

Anmeld

26. februar 2010

Mette+Mathias

Loa skriver:

Sidder og lige og kigger på listen over godkendte navne, da jeg godt kunne bruge nogle flere idéer....

Vi har allerede to navne, Alberte som jeg er mest glad for og Isabella som manden er mest glad for....

Ved godt begge navne er meget almindelige, men det genere mig overhovedet ikke.... (Heller ikke selvom prinsessen hedder det)

Men så faldt jeg over Anastasia og syntes egentlig det lød ret sødt.... Men er det for mærkeligt??

Nu skal det siges vi hedder Kertesz til efternavn (udtales som det staves) så ønsker heller ikke det skal lyde totalt dumt sammen....

Anyone?

Jeg bryder mig ikke om navnet, det er alt for specielt og sammen med jeres efternavn kan det nemt få en klang af "etnisk" over sig, hvilket godt kan vise sig som en ulempe.

Derudover, - de fleste børn vokser op og får helt almindelige jobs, og jeg synes det vil se temmelig dumt ud at stå i en butik med et navneskilt hvor der står Anastasia.

Anmeld

26. februar 2010

Loa

Sisley skriver:

Jeg synes det er et pænt navn, men med efternavnet lyder det meget "russisk" - nu håber jeg ikke I er russere og bliver fornærmet for det er ikke sådan ment  Men det kan man jo lige tænke over...

Hehe, slet ikke... Min mands familie stammer fra Ungarn, men de har boet i DK flere generationer, så vi er ikke udenlandske på nogen måde..

Men måske det så også ville virke mærkeligt med sådanne to specielle navne hvis man er pære dansk.....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.