To dåbskjoler?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. februar 2010

Loa

mortilfreja skriver:

Hvad med at bruge en helt tredje dåbskjole.. Så har i ikke valgt den ene fra og den anden til hvilket sikkert ville blive en skuffelse..

Jeg valgte helt fra på begge sider.. Jeg havde nemlig gemt min konfirmationskjole som jeg fik syet om til den smukkeste dåbskjole.. Den betyder meget for mig og er nu oz begyndt at gå i arv.. mine fætres børn er oz blevet døbt i den.. Så det er jo skønt

Har faktisk prøvet at lufte det forslag, men det syntes familierne også er lidt synd, nu der rent faktisk er to kjoler til rådighed....

Er jo bare svært at skuffe en af siderne, selvom jeg ved man skal tænke på sig selv..... (Især når ens svigerfamilie er lidt nærtagene)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. februar 2010

mortilfreja

Loa skriver:

Har faktisk prøvet at lufte det forslag, men det syntes familierne også er lidt synd, nu der rent faktisk er to kjoler til rådighed....

Er jo bare svært at skuffe en af siderne, selvom jeg ved man skal tænke på sig selv..... (Især når ens svigerfamilie er lidt nærtagene)

Så må de jo være nærtagende.. Det er trods alt jeres valg.. Håber i finder en løsning..

Anmeld

26. februar 2010

Honningblomst

En pige i din og en dreng i hans og så kunne I jo evt skifte kjole til middagen, så begge bliver brugt og taget billeder af barn i den...eller også kunne i vælge at få lavet Jeres helt egen kjole eller give almindeligt tøj på..

Min den ældste er døbt i den kjole jeg blev dødt i, de små i almindeligt tøj..

Knus Eva..

Anmeld

27. februar 2010

Ranarupta

Mange tak for alle svarene. 
Hvis ikke det var fordi, vi skal have en dreng, så ville jeg vælge "pige  i mors kjole/dreng i fars kjole"-løsningen. 
Men kæresten er rimeligt ligeglad, så jeg tror jeg lader vores mødres ønsker være deres ønsker og følger mit eget hjerte.

Jeg er næsten 100% sikker på, at vi vælger min families kjole til det første barn og den anden kjole til næste barn.

Er nok ret egoistisk, når jeg tænker, at jeg helst ikke vil se bort fra mine egne ønsker, fordi svigermor også skal tilgodeses - når kæresten er ligeglad... Her sætter jeg altså mig selv og ikke hende højest.

Der er heldigvis længe til - så jeg behøver ikke stresse over beslutningen (selvom sådanne ting fylder lidt, når man er kontrol-freak...)  

Anmeld

27. februar 2010

Kløver

Ranarupta skriver:

Hej gæve brugere, 

Min kæreste og jeg står i den situation, at begge sider af vores familier har en dåbskjole.

Min svigermor og svigermormor har syet en kjole, som de så har brugt. Antager, at min kæreste og hans bror og søster har båret den.

Min sides kjole er 200 år gammel og alle vores navne er broderet ind i.
Selv vil jeg jo allerhelst have, at vores barn skal døbes i "min", MEN jeg ved, at det også betyder noget for min svigermor. Min kæreste virker ligeglad.
Jeg har ikke lyst til at undvære, men heller ikke udelukke.

Har I forslag til, hvad vi kan gøre?  (Min første tanke var at kombinere de to kjoler, men det nænner jeg ikke at gøre mod kjolerne.)

Jeg ville nok vælge din, da din kæreste er lidt ligeglad, Jeres er også ældre og har derfor en større historik og derfor også en ældre tradiotion, og det er jo jer der skal tage valget ikke din mor eller hans mor eller nogen andre   Følg hvad i har det bedst med og ikke hvad familierne synes

I min familie har vi en dåbskjole jeg er døbt i som også går mange mange år tilbage, det samme gælder min kærestes familie, vi vælger dog hans families kjole, men grunden er min dåbskjole ikke længere er i brug pga den er blevet for gammel og mørnet/skrøbelig, den var også godt slidt efterhånden med alle de små der havde brugt den

Anmeld

27. februar 2010

Ranarupta

Maja84 skriver:

Jeg ville nok vælge din, da din kæreste er lidt ligeglad, Jeres er også ældre og har derfor en større historik og derfor også en ældre tradiotion, og det er jo jer der skal tage valget ikke din mor eller hans mor eller nogen andre   Følg hvad i har det bedst med og ikke hvad familierne synes

I min familie har vi en dåbskjole jeg er døbt i som også går mange mange år tilbage, det samme gælder min kærestes familie, vi vælger dog hans families kjole, men grunden er min dåbskjole ikke længere er i brug pga den er blevet for gammel og mørnet/skrøbelig, den var også godt slidt efterhånden med alle de små der havde brugt den

Ja, det tror jeg også, at det ender med

Anmeld

27. februar 2010

BinaMor

nu er jeg nok farvet af at være uvenner med min svigermor..

men... jeg havde valgt "vores" kjole og ikke svigermekanikkens. har hun ikke en datter eller andre der kan bærer den? det er jo DIT barn der skal døbes og det er svært hvis du skal gøre alle glade.

Anmeld

27. februar 2010

Ranarupta

gabriellasmor skriver:

nu er jeg nok farvet af at være uvenner med min svigermor..

men... jeg havde valgt "vores" kjole og ikke svigermekanikkens. har hun ikke en datter eller andre der kan bærer den? det er jo DIT barn der skal døbes og det er svært hvis du skal gøre alle glade.

Min svigermor er heldigvis rigtigt sød, så det kan "desværre" ikke afgøre det for mig.
Min kæreste har en søster, men det har rigtigt lange udsigter med hende og børn (en masse forskellige årsager).

Men ja, det er mit (og kærestens) barn og da han er rimeligt ligeglad, så træffer jeg valget:
1. barn får min kjole og 2. barn får hans kjole...  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.