To dåbskjoler?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.013 visninger
17 svar
0 synes godt om
26. februar 2010

Ranarupta

Hej gæve brugere, 

Min kæreste og jeg står i den situation, at begge sider af vores familier har en dåbskjole.

Min svigermor og svigermormor har syet en kjole, som de så har brugt. Antager, at min kæreste og hans bror og søster har båret den.

Min sides kjole er 200 år gammel og alle vores navne er broderet ind i.
Selv vil jeg jo allerhelst have, at vores barn skal døbes i "min", MEN jeg ved, at det også betyder noget for min svigermor. Min kæreste virker ligeglad.
Jeg har ikke lyst til at undvære, men heller ikke udelukke.

Har I forslag til, hvad vi kan gøre?  (Min første tanke var at kombinere de to kjoler, men det nænner jeg ikke at gøre mod kjolerne.)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. februar 2010

Ox.

Ranarupta skriver:

Hej gæve brugere, 

Min kæreste og jeg står i den situation, at begge sider af vores familier har en dåbskjole.

Min svigermor og svigermormor har syet en kjole, som de så har brugt. Antager, at min kæreste og hans bror og søster har båret den.

Selv vil jeg jo allerhelst have, at vores barn skal døbes i "min", MEN jeg ved, at det også betyder noget for min svigermor. Min kæreste virker ligeglad.

Har I forslag til, hvad vi kan gøre?  (Min første tanke var at kombinere de to kjoler, men det nænner jeg ikke at gøre mod kjolerne.)

Når nu det betyder så meget for dig søde og ikke så meget for ham, så synes jeg at det skal være din side af familiens kjole, din kæreste kan jo sætte sig ned og fortælle din svigermor at jeres kjole er 200 år gammel, alle navne er broderet deri, og at det betyder rigtig meget for dig at jeres barn bliver døbt i den, men at du selvfølgelig er rigtig ked af at de skal "gå udover" kjolen i deres familie, og at det bestemt ikke er en ond ting.

Men en anden ting er jo, at i jo kunne aftale med svigermor, at jeres nummer 2 skulle have deres på, hvis nu i skulle ende med sådan en!

Anmeld

26. februar 2010

Alexis - i den virtuelle verden!

Ranarupta skriver:

Hej gæve brugere, 

Følg dit hjerte . Hvis du gerne vil kan det måske være, at er der et bånd eller lign. på den ene kjole som du kan bruge på din egen uden at skulle ødelægge noget? Måske noget tilbehør i form af sko du kan låne. Eller evt. hvis kyserne passer sammen, på tværs af de to kjoler, så kan du måske bruge kysen til din mands kjole?

Hvis det er helt umuligt ville jeg nok bare bruge din kjole når det ikke virker som om det betyder så meget for din mand. Det må være JER det handler om, og ikke om at gøre alle glade. Selv om jeg godt kan forstå det i  forhold til Svigermor. Man vil jo gerne gøre glad, men tror det er umuligt at gøre alle tilfredse.

Hvis i for flere børn, kan i jo så vælge at bruge hans til næste barn evt?

Håber i finder ud af det

Anmeld

26. februar 2010

feb.2010

vi har osse to og i vores familie har det altid været sådan at barnet bliver dåbt i den ene, sover den første lur i den og får så den anden på.. sådan har det været i mange år og ved at mange familier gør sådan..

Så er problemet selvføleligt, hvilken en skal barnet døbes i, da det jo er den der er"mest" speciel. Det har vi afgjort sådan at hvis gudmor kommer fra far side af familien er det morskjole og omvendt, så er begge sidder lige som repræsenteret..

Anmeld

26. februar 2010

SaNiNa

følg dit hjerte, og da din kæresten er ligeglad kan du jo frit vælge... det jer "jeres" dag og ikke din svigermors så hvis du ønsker det skal være den kjole du selv er døbt i syntes jeg du skal vælge den osse da den har en længere tradition med sig.

Nicklas er døbt i den kjole min oldemor har lavet til min søster og kusine, men der var heller ikke nogen på manden siden.

Håber du vælger den rigtig beslutning for dig og så glæder jeg mig til at se billeder

Anmeld

26. februar 2010

Loa

Ranarupta skriver:

Hej gæve brugere, 

Øv har samme dilemma.... Så følger lige med.....

Vores dilemma er så bare at det ikke betyder vildt meget for hverken mig eller manden, men mere for min mor og hans mor.....

Så aner heller ikke hvem jeg skal gøre tilfreds.....

Anmeld

26. februar 2010

6800

Vi har samme problem, vi har så valgt at sige, at hvis det bliver en pige bliver det i min kjole  og bliver det en dreng bliver det i hans kjole...

Anmeld

26. februar 2010

zille_87

Vi stod i sammen situation da Isabella skulle døbes, men vi valgte min dåbskjole da min søn (fra tidligere) også er døbt i den kjole

Anmeld

26. februar 2010

mortilfreja

Loa skriver:

Øv har samme dilemma.... Så følger lige med.....

Vores dilemma er så bare at det ikke betyder vildt meget for hverken mig eller manden, men mere for min mor og hans mor.....

Så aner heller ikke hvem jeg skal gøre tilfreds.....

Hvad med at bruge en helt tredje dåbskjole.. Så har i ikke valgt den ene fra og den anden til hvilket sikkert ville blive en skuffelse..

Jeg valgte helt fra på begge sider.. Jeg havde nemlig gemt min konfirmationskjole som jeg fik syet om til den smukkeste dåbskjole.. Den betyder meget for mig og er nu oz begyndt at gå i arv.. mine fætres børn er oz blevet døbt i den.. Så det er jo skønt

Anmeld

26. februar 2010

AnneBJ

Uden at stå i situationen lige pt. har vi også snakket om det herhjemme. Jeg tror også vi siger at kønnet bestemmer siden af familien. Altså pige, i min kjole, dreng i hans, og så den anden kjole ved nummer to.

Det der tricker mig er, at svigermor vil have at det barn der døbes i min kjole, skal i deres kjole "bare et par minutter" fordi der bliver broderet navne i. Jeg kan godt følge tanken, men synes det er forkert, for barnet er jo ikke døbt i den kjole - heldigvis behøver det ikke blive afgjort lige nu, og i sidste er det mig og min kæreste der bestemmer; lige som det i sidste ende er dig og din kæreste! Følg Jeres egen mavefornemmelse, og gør Jer selv tilfredse - så skal de andre nok blive det også, ellers er det deres problem!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.