1.lægebesøg - Nogen der har dårligt oplevelse med hj.fødsel?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. marts 2010

Mrs.G

det er den første mandag i måneden... Så kan man mødes med andre hjemmefødere og hjemmejordmødrene som er HELT fantastiske... I kan også ringe til dem.. så vil de hjetens gerne komme ud og besøge jer og snakke med jer.... vi er fra slagelse og har to jordermødre tilknyttet.. susanne og cecilie.... Sig til hvis du vil have nummer på dem....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. marts 2010

Trolde_mor

Mrs.G skriver:

det er den første mandag i måneden... Så kan man mødes med andre hjemmefødere og hjemmejordmødrene som er HELT fantastiske... I kan også ringe til dem.. så vil de hjetens gerne komme ud og besøge jer og snakke med jer.... vi er fra slagelse og har to jordermødre tilknyttet.. susanne og cecilie.... Sig til hvis du vil have nummer på dem....

Ej hvor godt!!!!!!!!!

Hvor mødes man så henne en sådan mandag?

Du må meget gerne sende deres numre, det kan jeg sikkert bruge når jeg selv har været ved jordmor, hvilket jeg skal inden længe..

Ihhhh Tusind tak

Anmeld

9. marts 2010

Mrs.G

Bare ring og få en snak med en af dem....

PÅ denne hjemmeside kan du også se billeder af dem og lidt mere og det at føde hjemme.... Ellers spørger du bare...

http://www.hjemmefoedsler.dk

Jeg fødte hjemme selvom jeg var førstegangsgravid... og du er i de BEDSTE hænder og du kan og din mand kan føle jer helt trygge....

Anmeld

9. marts 2010

Mrs.G

jeg kan åbenbart ikke få lov til at skrive telefonnummer... men hvis du går ind på hjemmesiden, så kan du finde deres numre ...

Anmeld

9. marts 2010

Corn

Nu skærer jeg lige alle læger over én kam, men jeg har ikke mødt nogen læger (eller lægestud) som klappede i hænderne når man siger hjemmefødsel...

Så måske det er den generelle holdning.

Og iøvrigt så bliver der jo som regel først kaldt en læge til en fødsel hvis noget er galt, så jeg kan godt se hvor de har deres viden fra.

Jeg overvejer at invitere min mands fætters kone med til fødslen, hun er lægestud, og sat til fødsel her i marts og himlede næsten med øjene og spurgte bekymret hvordan jeg turde satse på hjemmefødsel...

Tror det er lægers uvidenhed, for når min mand er blevet overbevist om, at det er det bedste for mig, bebs og ham, så er alt muligt

Anmeld

9. marts 2010

Mrs.G

min læge henviste mig til hjemmefødselsordningen.... men han er også lidt mere frisindet end de fleste læger....

Men synes du skulle invitere din mands fætters kone med.... Det er en stor oplevelse og virkelig smuk.... Så tror hun vil se anderledes på det, når dun har været med til fødslen.... Desuden er det rart med et par ekstra hænder når veerne ruller....

Ihh jeg er så misundelig på dem der skal føde... glæder mig virkelig til min næste fødsel....

Anmeld

9. marts 2010

ML

Sikke dog en oplevelse og hvor uprofessionelt af jordemoder/læge. HAr også kun hørt godt om hjemmefødsel og tallene siger også mindre problemer, komplikationer og bedre oplevelse for alle. Glæder mig til selv at opleve det i juni.

Hvis der er de mindste problemer i løbet af graviditeten bliver man jo netop anbefalet at føde på sygehus. Min mor som er læge er også lidt betænkelig, men accepterer dog at det er min og min mands beslutning. Min mand er derimod meget glad for det og håber at kunne deltage og hjælpe mere end hvad han kunne ved min første fødsel på sygehus.

Men i sidste ende kan man selvfølgelig heller ikke planlægge eller forberede sig på det hele ved en fødsel, men at gøre sig nogle tanker om hvad man gerne vil tror jeg er rigtig smart.

Håber I kommer frem til en tilfredsstillende løsning for jer begge.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.