1.lægebesøg - Nogen der har dårligt oplevelse med hj.fødsel?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.129 visninger
16 svar
0 synes godt om
25. februar 2010

Trolde_mor

Ja, så var vi til første lægebesøg idag og få lavet vandrejournal osv. Da jeg så sagde vi gerne ville føde hjemme, blev hun helt stille og sagde at hun altid frygtede dem, når folk ville hjemme. Barnets hjerte kunne jo gå / være gået i stå og en masse andre ting. Men blev så overrasket over hendes reaktion, at jeg vist har fortrængt resten.

Det fik kæresten til at slå bremserne i, han talte om at barnet kunne dø, og at en halv time til sygehuset var alt for længe - ville et hvert barn dø under, og at jeg jo også kunne dø...

Så nu føler jeg mig ret ude af den. Havde jo en dejlig forestilling om at føde hjemme - jo det ville blive hårdt, jo, det kunne ske vi skulle afsted... Men nu, er jeg da bare ræd for hvem af os der dør (barnet eller mig)..

Puuhaa.. syntes godt nok der blev sat skræksenarie op..

Så nu vil jeg hører om der er nogen der har haft en dårlig oplevelse med hjemmefødsel, eller måske hørt om det? Eller nogen der har måtte tage afsted sammen med jordmor.

Er meget i vildrede lige nu...

Takker jer alle på forhånd

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. februar 2010

msax

jeg har endnu ikke født hjemme, men ønsker at min næste fødsel skal være hjemme.

det gik så stærkt til mit første lægebesøg at vi slet ikke nåede at snakke om hvor jeg gerne ville føde henne.

Men både min scanningsjordmor og den jordmor jeg har været hos konsultation hos kunne mere end GODT forstå at jeg gerne ville føde hjemme. Så der fik jeg fuld opbakning.

Tænker at du måske skal tage din kæreste med til første jordmor besøg og snakke det igennem med hende. Det er trods alt sådan at jordmødre ved lidt mere om fødsler end lægen gør.

SMIL Mette

Anmeld

25. februar 2010

Hava

Min læge flippede også ud, da jeg fik lavet vandrejournal. Talte om risiko for mig, for barnet - og slutteligt appelerede hun til mig om jeg dog ikke ville tænke på de stakkels Falck-folk, der skulle bære mig ned i ambulancen, NÅR det nu gik galt.

Men det er læger... Eller ihvertfald nogle læger. De er vant til og trygge ved tekniske hjælpemidler og en fødsel er jo meget andet end det. Tal med de jordemødre i din region, der står for hjemmefødsler. Det betød meget for både mig (der var helt frisk på hjemmefødsel) og kæresten (der skulle overbevises først).

Hvis der er de mindste smule, der peger i retning af, at det IKKE bliver en normal fødsel, så fortæller de jer det og anbefaler, at du føder på et sygehus. Statistikker ang. sikkerhed osv. er fremragende, når det angår hjemmefødsel.

Så lad ikke lægens ord synke for langt ind. det er hendes/hans holdning. Vedkommende er ikke ekspert i fødsler, men det er obstetrikere og jordemødre. Og det er dem og jer selv, I skal lytte til. Så snak med jordemoder først.

kh.
Hava

Anmeld

25. februar 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

Åh hvor bli jeg bare sur og gal over at dumme læger siger sådan nogen ting altså!!!! GRRRRRRR... Du skulle invitere hende med Jeg kender flere der har haft deres praktiserende læge med til deres hjemmefødsel, fordi de var nysgerrige.

MEN MEN MEN - helt seriøst!! - jeg har IKKE hørt om nogen der har haft en dårlig oplevelse med hjemmefødsel. Jeg har hørt om folk der ikke MÅ føde hjemme, fordi de ikke har en normal graviditet og de ikke regner med at fødslen vil blive normal... Og jeg har hørt om folk der er blevet flyttet over til sygehuset midt i fødslen, hvis det går skævt. MEN du HAR din JM HELE TIDEN. Hun er HOS DIG OG KUN DIG og holder øje HELE tiden. ALLE jeg har hørt om, der er blevet overflyttet (hvilket procentvis er få, i forhodl til folk jeg kender der har født hjemme) Er alle overflytninger gået rigtig godt. Stille og fredeligt og rart for alle parter.

Der er INGEN babyer der DØR, ved en hjemmefødsel. Som min JM sagde første gang: Hvis babyerne dør i hænderne på os, ville hjemmefødsel jo være forbudt.

Så alt det ÆVL OG BÆVL din læge sætter i hovedet på din kæreste altså Jeg kan SIGE at min mand er ELLEVILD med at vi fødte hjemme og skal det igen. For han er MED, han er hos dig, der er ikke splat og blod og han bliver ikke skubbet ud på et sidespor.

Det er ABSOLUT BEDST for alle parter! - MOR FAR OG BABY!

I Holland fx føder 30% hjemme. Det ville de jo heller ikke gøre, hvis babyerne dør vel?

Anmeld

26. februar 2010

mamalicious

Åh gud da, hvor en oplevelse !!! Vi har ønsket hjemmefødsel ved begge vores drenge, men har desværre ikke oplevet det endnu !! Jeg har haft ny læge ved barn nr. 2, og hverken 1 læge ... eller 2 lod mig vide deres holdning, men støttede os i vores beslutning !! Kan kun tilslutte mig det ovenstående, - og håbe at din mand ønsker at give det en chance efter at have snakket med jordemoderen !!!

Kram og ønsker om en dejlig hjemmefødsel til jer

Anmeld

3. marts 2010

Mrs.G

Hej.. E rhelt ny på siiden, m blev så glad for at der var et forum for hjemmefødere...

Kan absolutun anbefale det... jeg var SSÅ glad for at være herhjemme og min jordemorder var bare helt perfekt..... Hvis din læge siger det er farligt er det fordi han er uvidende..... De tager ingen chancer.. så i min verden er man 100 gange i bedre hænder....

mvh jannie

Anmeld

3. marts 2010

Trolde_mor

Tusind tak for jeres indlæg. Har bragt en del ro i mit hoved at læse dem.

Kæresten er fortsat meget usikker omkring det hele. Men lige nu ser vi bare frem til at snakke med jordmor, og håber hun kan fortælle en masse godt om det

Vil stadig gerne hjemme tror jeg.. men man bliver jo som sagt nervøs..

Anmeld

3. marts 2010

Trolde_mor

Mrs.G skriver:

Hej.. E rhelt ny på siiden, m blev så glad for at der var et forum for hjemmefødere...

Kan absolutun anbefale det... jeg var SSÅ glad for at være herhjemme og min jordemorder var bare helt perfekt..... Hvis din læge siger det er farligt er det fordi han er uvidende..... De tager ingen chancer.. så i min verden er man 100 gange i bedre hænder....

mvh jannie

Og velkommen til siden

Det er en fantastisk side

Nogle kan virke lidt hårde (følte jeg i starten) Men det efter kort tid finder man ud af at de slet ikke mener det så hårdt

Glæder mig til at støde mere på dig i de forskellige indlæg

Anmeld

7. marts 2010

Mrs.G

Tusind tak...

Kan godt forstå du er lidt usikker.... det var vi også (min kæreste inkl...) men efter vi var til åbent hus med hjemmefødselsordningen på vestsjælland, var vi slet ikke i tvivl om at det var det helt rigtige for os.... Og GLÆDER mig til næste gang hvor jeg skal føde hjemme....

Anmeld

7. marts 2010

Trolde_mor

Mrs.G skriver:

Tusind tak...

Kan godt forstå du er lidt usikker.... det var vi også (min kæreste inkl...) men efter vi var til åbent hus med hjemmefødselsordningen på vestsjælland, var vi slet ikke i tvivl om at det var det helt rigtige for os.... Og GLÆDER mig til næste gang hvor jeg skal føde hjemme....

"men efter vi var til åbent hus med hjemmefødselsordningen på vestsjælland"

Hvor og hvornår kan man det?! Kunne jo gøre al verden for os!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.