Åbenbart ammestop - Nogen pros på linien? (Baby)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. februar 2010

Tynen

Joan ( Smallie ) skriver:

Han burde jo sådan set også være næsten gammel nok til ikke at skal have mad om natten mere så syntes da helt sikkert bare du skal prøve at ligge ham til og se hvad han sige og hvis han så bliver sur så tilbyde vand eller sut i stedet.

Anne var ikke vil med kartofelmos men helt vild med risgrød så det blev hun fyldt efter med til aften og så startet vi lidt mere på ællebrød og havergrød og det elsket hun. Men det kommer jo også meget an på hvordan hans mave tager det.

Hvordan ser hans mad dag ud?

Jamen sådan så det ud:

Ammes ved 5-tiden

Grød mellem 7-8

Ammes mellem 10-11 alt efter hvornår han var færdig med sin lur.

Grød mellem 12-13

Ammes kl. 15-1530 før jeg henter Stella

Aftengrød kl. 18

Ammes før sengetid.

Nu skal jeg bare finde en mase andet at fylde på ammemåltiderne.

Han vil IKKE høre tale om kartoffelmos, men spiser gerne små (Som i bittesmå) kartoffel- og gulerodsstykker.
Han får tit lidt smagsprøve af vores mad efter hans grød om aftenen.

Jeg tænker bare om han måske ville lade være med at vågne kl.5 hvis han fik en flaske vælling at sove på?!
Synes det er lang tid at sove uden mad når han kommer så tidligt i seng, eller hvad?!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. februar 2010

Tynen

MariaE skriver:

Bare sørg for at han får masser af vand så....

Det er jo stadig mest væske han kører på oven i grøden

William stoppede også fra dag til dag den dag han blev 7 mdr.... gad overhovedet ikke mere og virkede ikke som om han savnede det på noget tidspunkt.

Jeg gav dog natflaske for at han fik væske nok. Synes ikke det var svært at vænne ham fra den igen. Så hvis det er måden at få væske nok i ungerne, så fred være med det da

Han får vand under hvert grødmåltid og ellers vi andre lige tager et glas et eller andet (Altså, han får stadig kun vand)
Han lader INTET gå forbi hans næse

Jeg skal bare finde ud af om jeg skal begynde med den flaske eller ej...

Anmeld

25. februar 2010

Tynen

linemus skriver:

Nu synes jeg godt nok det ligger lidt fjernt, og det er ikke for at lyde kloge-Åge, men bare lige nogle tanker. Er der ikke noget med at mælken kan smage grimt omkring ens normale mens-tid? Det kan være han brokker sig over det. Eller han er utålmodig, fordi det ikke lige strømmer ind i munden, og skal lige vænne sig til det. Du kan sagtens have mælk selvom du ikke lige kan malke ud selv og så kan han jo få det til at stige igen hvis han alligevel gider amme.

Jeg synes du skal prøve at tilbyde ham, men have den holdning at det ikke er skidt hvis han ikke vil, for ellers stresser du over det, og så virker det sket ikke. Jeg ville også tilbyde ham om natten - det kan jo være han glemmer at protestere i sin halvsøvne.

Knus Line - der absolut ikke vil sige det er let, men bare give nogle flere muligheder.

Det kan du selvf. have ret i. Han har bare aldrig teet sig på den her måde de andre gange jeg skulle have/havde haft det

Jeg tror egentlig også det hele handler meget om holdning.
Jeg har sgu lidt svært ved at give slip, men jeg kan jo heller ikke tvinge ungen.

Jeg tror jeg vil amme i nat.
Så må vi se hvad han siger... Det er vel de færreste der orker at protestere på den tid

Anmeld

25. februar 2010

Loggidut

hvis han ikke vil ha bryst mere...hvad så med at suplere ham op med lidt MME på flaske, eller i en kop.

Han er jo ikke helt så gammel endnu.

Årrrrh det er bare så svær en overgangs periode når man ikke er helt lille, men heller ikke helt stor!

Anmeld

25. februar 2010

Tynen

Loggidut skriver:

hvis han ikke vil ha bryst mere...hvad så med at suplere ham op med lidt MME på flaske, eller i en kop.

Han er jo ikke helt så gammel endnu.

Årrrrh det er bare så svær en overgangs periode når man ikke er helt lille, men heller ikke helt stor!

Jeg vil supplere med noget i en kop - De skal jo have 750ml. mælk, så det bliver jeg næsten nødt til.
Så må vi se om ungen gider have MME hvis det er i en kop.

Nej, det er nemlig rigtig svært. Han føler sig sikkert stor, og tit gør jeg ham også større end han er, fordi han er så "fremmelig" og mere udadvendt end Stella, der jo nærmest var MIN lille baby i 1½ år

Men seriøst - Når vi sidder og spiser og han sidder i højstolen ved siden af, gør han alt, hvad han kan for at møve sig ind over bordet få at nå vores mad.
Han bliver alt for ivrig, øjnene står nærmest ud af hovedet på ham, munden er på fuld gab, han spræller og kæmper (Også gerne med lyd), indtil jeg til sidst forbarmer mig over den stakkels dreng, der jo bare nærmest sidder og bliver tyndere og tyndere, og lader ham smage lidt af vores mad (Altså hvis det ikke er af det forbudte    )
Stella havde slet ikke den interesse i det vi spiste.

Hov, det blev sgu langt. Har bare så mange tanker der fylder.
Det er så underligt at de er SÅ forskellige.
Han er så nem og fremmelig - Stella var ret krævende og doven
(Eller også er det bare fordi han er barn nr. 2, atjeg har det sådan   )

Anmeld

25. februar 2010

Muffinmus

TYNDERE??

Blev vi ikke lgie enige om at Tor Og paw vejer det sammen selv om han er 6 mdr YNGRE????

Anmeld

25. februar 2010

linemus

Tynen skriver:

Han er så nem og fremmelig - Stella var ret krævende og doven

Hm... hvem mon ligner faren, og hvem ligner moren...?

Anmeld

26. februar 2010

Monica

Hvordan er natten gået? Jeg ville forsøge med en flaske inden du går i seng og prøve at amme om natten. Da Gustav var 4 mdr ville han heller ikke ammes - andet end om natten... Synes at det er for tidligt at sige at han ikke skal have flaske, han har stadig brug for mælk/væske...

Hold op hvor jeg kender det med at lillebror er interessert i mad... Gustav smager IKKE på noget og spiser nærmest kun rugbrød og grønsager - men Tobias kører bare ALT ind.... (Det ses også på vægten - på dem begge...)

MOni

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.