Åbenbart ammestop - Nogen pros på linien? (Baby)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

840 visninger
17 svar
0 synes godt om
25. februar 2010

Tynen

Copypaster lige et spørgsmål fra min anden MG, men spørger lige herinde også :

Jeg er kommet i besiddelse af et barn der fra den ene dag til den anden IKKE vil ammes.
Kører på 2. dagen nu og føler nærmest ikke at jeg har noget tilbage i yveret til stor sørgmodighed for moderen.
Hvis jeg ligger ham til laver han flitsbue og/eller "bider", river og flår...

Hvad ville I gøre istedet for amme-måltiderne?
Tænker, at man hurtigt kommer til at køre sur i grød eller hvad? (Med undtagelse til aftensmaden hvor han spiser kartofler og gulerødder i bitte små stykker efter grød)

Ville I begynde med en flaske vælling til natten, eller er det en dum "vane" at begynde med, nu hvor han alligevel snart skal af med flasken.
Han har aldrig fået flaske før, så ved ikke om han overhovedet vil tage den.

Hvad ville I gøre i min situation?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. februar 2010

Joan ( Smallie )

Anne holdt med at amme da hun var 5½ månede og mme ville hun ikke have hverken i flaske eller kop. Så der kom det helt af sig selv at det kun var grød tilbage. Jeg gjorde det at jeg puttet så meget mme i grøden jeg kunne komme til for der var jo ikke meget andet at gøre.

Altså hvis det var mig ville jeg ikke begynde på flaske hvis han ellers sover ok. Men hvis ikke vil jeg nok overveje det men man skal jo bare huske at de skal af med den igen

Anmeld

25. februar 2010

Tynen

Joan ( Smallie ) skriver:

Anne holdt med at amme da hun var 5½ månede og mme ville hun ikke have hverken i flaske eller kop. Så der kom det helt af sig selv at det kun var grød tilbage. Jeg gjorde det at jeg puttet så meget mme i grøden jeg kunne komme til for der var jo ikke meget andet at gøre.

Altså hvis det var mig ville jeg ikke begynde på flaske hvis han ellers sover ok. Men hvis ikke vil jeg nok overveje det men man skal jo bare huske at de skal af med den igen

Årh, så er det jo lige nøjagtig dig jeg skal have fat i!
Paw er 5½ mdr. nu

Gav du så både grød til aftensmad og igen til "natmad" - Altså før ungen kom i seng?
(Lige en hurtig en før de skal i seng - ville skrive en helt masse, men det må vente)

Anmeld

25. februar 2010

Joan ( Smallie )

Tynen skriver:

Årh, så er det jo lige nøjagtig dig jeg skal have fat i!
Paw er 5½ mdr. nu

Gav du så både grød til aftensmad og igen til "natmad" - Altså før ungen kom i seng?
(Lige en hurtig en før de skal i seng - ville skrive en helt masse, men det må vente)

Øhhh da hun var 5 måneder kom hun i seng kl 19 og når hvis hun vågnet( gjorde hun ikke ret tit) så havde jeg noget banan med op hun fik noget af. Men ja alt efter hvornår han kommer i seng vil jeg da tilbyde ham igen. Bare alt det han kan tage. Du kan jo ikke tvinge ham til at amme men du kan jo prøve at give ham mme i kop og se om han gider det.

Anmeld

25. februar 2010

Siber

ALma stoppede også lige pludselig, men hun var godt nok 10 mdr.

Nu kan jeg ikke huske om de må få det nu, men hvad med øllebrød, havregrød osv, der findes mange forskellige slags grød.

Men både sørgeligt og lidt godt med ammestop - tænk nu får du dine patter for dig selv!

Anmeld

25. februar 2010

Tynen

Siber skriver:

ALma stoppede også lige pludselig, men hun var godt nok 10 mdr.

Nu kan jeg ikke huske om de må få det nu, men hvad med øllebrød, havregrød osv, der findes mange forskellige slags grød.

Men både sørgeligt og lidt godt med ammestop - tænk nu får du dine patter for dig selv!

Men når de skal se sådan ud vil jeg sgu slet ikke have dem

Ej, det er lidt et issue at han ikke er så gammel endnu.
Men ja, der er jo selvfølgelig mange slags grød på markedet, og så længe går der vel egentlig heller ikke før han skal have rigtig mad.. Eller hvad?
Har dælme glemt alt muligt...

Anmeld

25. februar 2010

Tynen

Joan ( Smallie ) skriver:

Øhhh da hun var 5 måneder kom hun i seng kl 19 og når hvis hun vågnet( gjorde hun ikke ret tit) så havde jeg noget banan med op hun fik noget af. Men ja alt efter hvornår han kommer i seng vil jeg da tilbyde ham igen. Bare alt det han kan tage. Du kan jo ikke tvinge ham til at amme men du kan jo prøve at give ham mme i kop og se om han gider det.

Jamen han kommer i seng mellem 19 og 1930 - Nogen gange kl. 20, men det er virkelig sjældent.

Han plejer at vågne 1-2 gange om natten (Som i HVER NAT!), men gad vide om jeg stadig skal prøve at tilbyde ham pat´n mens hans alligevel halvsover..

Magter næsten ikke at starte på flaske..
Synes det er lidt irriterende at begynde på nu hvor han alligevel snart skal af med den.
Skal måske starte i DP første maj.

Bonusinfo:
Der er forresten heller ikke noget at malke ud af.. Tror produktionen nærmest er gået helt i stå.

Anmeld

25. februar 2010

Joan ( Smallie )

Tynen skriver:

Jamen han kommer i seng mellem 19 og 1930 - Nogen gange kl. 20, men det er virkelig sjældent.

Han plejer at vågne 1-2 gange om natten (Som i HVER NAT!), men gad vide om jeg stadig skal prøve at tilbyde ham pat´n mens hans alligevel halvsover..

Magter næsten ikke at starte på flaske..
Synes det er lidt irriterende at begynde på nu hvor han alligevel snart skal af med den.
Skal måske starte i DP første maj.

Bonusinfo:
Der er forresten heller ikke noget at malke ud af.. Tror produktionen nærmest er gået helt i stå.

Han burde jo sådan set også være næsten gammel nok til ikke at skal have mad om natten mere så syntes da helt sikkert bare du skal prøve at ligge ham til og se hvad han sige og hvis han så bliver sur så tilbyde vand eller sut i stedet.

Anne var ikke vil med kartofelmos men helt vild med risgrød så det blev hun fyldt efter med til aften og så startet vi lidt mere på ællebrød og havergrød og det elsket hun. Men det kommer jo også meget an på hvordan hans mave tager det.

Hvordan ser hans mad dag ud?

Anmeld

25. februar 2010

Muffinmus

Bare sørg for at han får masser af vand så....

Det er jo stadig mest væske han kører på oven i grøden

William stoppede også fra dag til dag den dag han blev 7 mdr.... gad overhovedet ikke mere og virkede ikke som om han savnede det på noget tidspunkt.

Jeg gav dog natflaske for at han fik væske nok. Synes ikke det var svært at vænne ham fra den igen. Så hvis det er måden at få væske nok i ungerne, så fred være med det da

Anmeld

25. februar 2010

linemus

Nu synes jeg godt nok det ligger lidt fjernt, og det er ikke for at lyde kloge-Åge, men bare lige nogle tanker. Er der ikke noget med at mælken kan smage grimt omkring ens normale mens-tid? Det kan være han brokker sig over det. Eller han er utålmodig, fordi det ikke lige strømmer ind i munden, og skal lige vænne sig til det. Du kan sagtens have mælk selvom du ikke lige kan malke ud selv og så kan han jo få det til at stige igen hvis han alligevel gider amme.

Jeg synes du skal prøve at tilbyde ham, men have den holdning at det ikke er skidt hvis han ikke vil, for ellers stresser du over det, og så virker det sket ikke. Jeg ville også tilbyde ham om natten - det kan jo være han glemmer at protestere i sin halvsøvne.

Knus Line - der absolut ikke vil sige det er let, men bare give nogle flere muligheder.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.