Erfaringer med at føde på Hvidovre Hospital?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. februar 2010

Ansemusen

Ej hvor er det bare dejligt at høre at I er flere med så positive oplevelser  Jeg er klar over, at man alle steder kan komme ud for en dum jordemor osv. Men det I fortæller lyder lige sådan som jeg forventer og håber at det er!

Jeg var godt nok heldig, de har fuldstændig lukket for flere indskrivninger for fødende i maj måned, og vel også i månederne indtil da. Hvordan det ser ud i juni og frem aner jeg ikke.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. februar 2010

Malene84

Ansemusen skriver:

Ej hvor er det bare dejligt at høre at I er flere med så positive oplevelser  Jeg er klar over, at man alle steder kan komme ud for en dum jordemor osv. Men det I fortæller lyder lige sådan som jeg forventer og håber at det er!

Jeg var godt nok heldig, de har fuldstændig lukket for flere indskrivninger for fødende i maj måned, og vel også i månederne indtil da. Hvordan det ser ud i juni og frem aner jeg ikke.

Jeg skal også føde på Hvidovre - havde ikke noget valg - men er rigtig glad for at blive sendt derud. De er simpelthen så søde og kompetente, helt vildt  Det er virkelig rart, at man ved at man er i gode og trygge hænder.

Nej... juni er også helt lukket!!! Min veninde skal også have tvillinger, og vil vildt gerne føde dem på Hvidovre, men de har lukket listerne helt ned.

Anmeld

26. februar 2010

Mumto3

Har kun postivit at sige om Hvidovre (nå ja, med undtagelse af deres barselsgang. men sådan er det nok bare når man er nybagt mor, så er det svært med alle de fremmede mennsker der vader ind  hele tiden. Men fedt at faren kan være der hele tiden!)

Anmeld

26. februar 2010

Ansemusen

Mumto3 skriver:

Har kun postivit at sige om Hvidovre (nå ja, med undtagelse af deres barselsgang. men sådan er det nok bare når man er nybagt mor, så er det svært med alle de fremmede mennsker der vader ind  hele tiden. Men fedt at faren kan være der hele tiden!)

Der står da ellers på siden at de er meget strikse med de to timers besøgstid på barselsgangen. Det er de måske ikke i praksis??

Anmeld

26. februar 2010

Risen

Malene84- skriver:

Jeg skal også føde på Hvidovre - havde ikke noget valg - men er rigtig glad for at blive sendt derud. De er simpelthen så søde og kompetente, helt vildt  Det er virkelig rart, at man ved at man er i gode og trygge hænder.

Nej... juni er også helt lukket!!! Min veninde skal også have tvillinger, og vil vildt gerne føde dem på Hvidovre, men de har lukket listerne helt ned.

hvorfor havde du ikke noget valg smukke ? Mener da at de fører tvillingefødsler på riget .. 

Anmeld

26. februar 2010

Malene84

Risen skriver:

hvorfor havde du ikke noget valg smukke ? Mener da at de fører tvillingefødsler på riget .. 

Jamen jeg ved det faktisk ikke søde... jeg begyndte at bløde en dag, gik til læge og blev så automatisk sendt videre til Hvidovre, og har så været der siden  Har egentlig ikke tænkt over det før nu!! Men det er da heldigt at det lige er et populært og godt hospital jeg så skal føde på

Anmeld

27. februar 2010

Risen

Malene84- skriver:

Jamen jeg ved det faktisk ikke søde... jeg begyndte at bløde en dag, gik til læge og blev så automatisk sendt videre til Hvidovre, og har så været der siden  Har egentlig ikke tænkt over det før nu!! Men det er da heldigt at det lige er et populært og godt hospital jeg så skal føde på

nåå okay Jeg ville nemlig gerne have haft riget i starten, men min læge sagde at de primært tog imod tvillingefødsel + flere eller gravide med komplikationer .. Men hvidovre virker også bare super godt og deres fødeafdeling er en af danmarks største, så de må vel have styr på tvillinger også

Anmeld

27. februar 2010

XXSS

Fødsler og situationerne er vidt forskellige, så den ene af jer herinde kan godt have en super fantastisk oplevelse på Hvidovre, hvorimod en anden godt kan have en dårlig oplevelse!

Det kan man ikke stille nogen garanti for desværre, det kommer også an på bemandingen lige præcis den dag man skal føde, hvis der er overbemanding/sygdom, så er de pressede og så er servicen måske ikke som den ville have været, hvis det havde været en "normal" dag... Hvis i ikke sætter jeres forventninger op så bliver i ikke skuffet, for hvorfor var det ikke lige netop jer, der skulle have den gode oplevelse?

Det eneste i kan betrygge jer med på forhånd er, at de har ekspertisen, så skulle noget gå galt, så er i det helt rigtige sted. Min mands onkel er overlæge og styrer neonatalafdelingen derude, så al den fornødne hjælp er lige ved hånden.

Jeg blev selv anbefalet at føde på Hvidovre af ham første gang, og ikke mindst af vores gode vennepar, der selv har født derude og haft en fantastisk oplevelse! Min situation var bare ikke så fantastisk, det endte i kejsersnit, overbemanding på afdelingen, sygdom hos personalet m.m. Men det skal siges, at de på fødselsgangen var helt igennem fantastiske og søde!  Opvågningen- samt barselsgangen var en helt anden snak!

Så denne gang foregår det i nye omgivelser på Gentofte, hvilket jeg glæder mig til at prøve!

Men for guds skyld - sæt jer ikke op til noget det ikke bliver, holder i forventningerne på jorden (uanset  hvor i skal føde, hvilket sygehus m.m) så bliver det garanteret den mest fantastiske oplevelse i jeres liv  God fornøjelse til jer alle med ønsket om en god fødsel/oplevelse.

Knus Tanja

Anmeld

28. februar 2010

Mumto3

Ansemusen skriver:

Der står da ellers på siden at de er meget strikse med de to timers besøgstid på barselsgangen. Det er de måske ikke i praksis??

Det var ikke barselsbesøgene jeg mente. Det var fint nok. Det er personalet jeg var rigtig træt af. Jeg synes hele tiden der kom nogen væltende ind på stue, og så skullle de se til barnet og så skiulle de kigge på mit underliv, så var der nogen adnre der havde hørt om hvordan jeg så ud 'dernede' og som også gerne ville se det, og så kom de også vadede ind og slog dynen væk så de kunne kigge (glo!) på mig. (jeg havde en meget sjælden komplikation ved fødsel. Det forekommer mindre end 1 gang om året, og de har 5500 fødende kvinder om året på hvidovre), så de ville bare alle sammen se mig, bare af nysgerrighed, og det var jeg ved at blive vanvittig af!!!

Anmeld

1. marts 2010

Ansemusen

Mumto3 skriver:

Det var ikke barselsbesøgene jeg mente. Det var fint nok. Det er personalet jeg var rigtig træt af. Jeg synes hele tiden der kom nogen væltende ind på stue, og så skullle de se til barnet og så skiulle de kigge på mit underliv, så var der nogen adnre der havde hørt om hvordan jeg så ud 'dernede' og som også gerne ville se det, og så kom de også vadede ind og slog dynen væk så de kunne kigge (glo!) på mig. (jeg havde en meget sjælden komplikation ved fødsel. Det forekommer mindre end 1 gang om året, og de har 5500 fødende kvinder om året på hvidovre), så de ville bare alle sammen se mig, bare af nysgerrighed, og det var jeg ved at blive vanvittig af!!!

Gud det tror jeg jeg havde nægtet pure!!! Det er da ikke i orden at de har gjort det på den måde, som det lyder på dig

Jeg skal i hvert fald ikke være til skue det er helt sikkert, og vi vil også gerne selv tage os af vores eget barn og ikke hele tiden havde alle mulige læger og jordemødre rendende hvis alt er okay med ham, hvilket vi da stærkt satser på!

Det vigtigste for mig er dog at farmand kan overnatte i hvert fald to nætter, og sådan er det der og derfor valgte jeg at skifte til Hvidovre! Så må jeg tage det andet som det kommer..
Har også lige fået at vide at min gankusine er jordemor på Hvidovre, sjovt hvis jeg lige får hende.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.