Erfaringer med at føde på Hvidovre Hospital?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12.024 visninger
20 svar
0 synes godt om
25. februar 2010

Ansemusen

Jeg har skiftet fra Herlev til Hvidovre, fordi vi ikke synes Herlevs tilbud længere lever op til vores forventninger af et fødested. Og vi er super glade for vores beslutning  og at vi lige akurat var så heldige at få plads

Hvordan har du oplevet at være tilknyttet Hvidovre samt føde der, både hvad angår jordemorkonsultationer, selve fødslen, tilbud om smertelindring, farens mulighed for at overnatte osv?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. februar 2010

RumlesMor

Kigger med...skal selv føde på Hvidovre. 

Vi er flyttet siden sidst, hvor vi var tilknyttet Gentofte.

Anmeld

25. februar 2010

Malou Vilma Nørgaard

hej

jamen jeg er en af dem der har født på hvidovre hospital

og må sige jeg er ovenud tilfreds, da jeg kom ind og ja malou bare skulle ud, med det samme handlede de meget hurtigt.. hvilket var rigtig godt.. og ja smertestillende fik jeg lattergas som det eneste, men de gik meget op i jeg kunne klare det, og at jeg havde nok krafter til det hele, så de spurgte om jeg flere gange ville havde epiduralblokade (staves) .. men det ville jeg ikke.. og ja mathias kunne sagtens sove der, vi var jo så indlagt i en uge, da malou var så lille.. ja i skal være glad for at i skal føde på hvidovre det var ihvertfald for mig en god oplevelse.. og ingen sure jordmødre eller noget..

håber i kan bruge det lidt til noget..

knus cille +spire

Anmeld

25. februar 2010

RumlesMor

Dejligt at høre/læse...regner dog med at blive "smidt hjem" kort efter fødsel, da jeg er 2. gangs fødende...så er jo ambulant patient. Men det passer mig nu udemærket. Jeg tog også hurtigt hjem første gang  Synes det var svært at finde ro på hospitalet, og ville bare have miraklet hjem.

Anmeld

25. februar 2010

Malou Vilma Nørgaard

RumlesMor skriver:

Dejligt at høre/læse...regner dog med at blive "smidt hjem" kort efter fødsel, da jeg er 2. gangs fødende...så er jo ambulant patient. Men det passer mig nu udemærket. Jeg tog også hurtigt hjem første gang  Synes det var svært at finde ro på hospitalet, og ville bare have miraklet hjem.

ja det kan jeg skam godt forstå, havde det på samme måde, men vi måtte så bare ikke komme hjem hehe.,

men det satser vi da på nu, her anden gang.. at vi også bare blir smidt hjem med det samme ..

men er glad for at du kunne bruge det lidt

knus cille

Anmeld

25. februar 2010

Lise

Jeg har født på Hvidovre Hospital, og skal det igen lige om lidt. Jeg har altid været ovenud tilfreds med behandlingen - både til jordemoderkonsultationer, under akutte opståede ting (f.eks. manglende bevægelser i maven mv.), min første fødsel og behandlingen i dagene efter.

De har jo fået patient hotel siden sidst, men vi overnattede tre nætter på barselsgangen - den ekstra dag pga komplikationer efter fødslen for mit vedkommende - og jeg følte mig rigtig godt behandlet. Min kæreste kunne være der 24 timer i døgnet, og gøre hvad han ville. Desuden var min mor der rigtig meget, også udenfor besøgstiden, hvilket var helt fint med dem  Vi havde ellers fået af vide inden at familie+venner kun var velkomne i besøgstiden (2x1 time dagligt), for ikke at lave for meget larm og uro, hvilket jo er fair nok. Men hun fik altså lov at være der hele dagen.

Under selve fødslen fik jeg epiduralblokade - jeg bad bare om den, og så bestilte jordemoderen den, og kort efter var den lagt (trods de vist havde meget travlt).

Og om lidt, anytime, skal jeg så føde der igen. Desværre denne gang ambulant, men sådan er det jo...

Lise (38+0)

Anmeld

25. februar 2010

Loa

Ansemusen skriver:

Jeg har skiftet fra Herlev til Hvidovre, fordi vi ikke synes Herlevs tilbud længere lever op til vores forventninger af et fødested. Og vi er super glade for vores beslutning  og at vi lige akurat var så heldige at få plads

Hvordan har du oplevet at være tilknyttet Hvidovre samt føde der, både hvad angår jordemorkonsultationer, selve fødslen, tilbud om smertelindring, farens mulighed for at overnatte osv?

Åh åh hvad mener du med herlev ikke lever op til jeres forventninger....?

Er selv blevet placeret på herlev, da glostrup rykkede, men er det forskel på hvad de "tilbyder" på herlev og hvidovre?

Og kan man egentlig selv vælge sted?

Lea - som heldigvis først skal føde til juli, men stadig er drønforvirret.....

Anmeld

25. februar 2010

Cris

Jeg fødte mit første barn på Hvidovre. Jeg synes, at det var rigtigt godt. Selv om den er en stor fødegang virkede det hele meget rolig. JM var meget sød. Vi blev 2 nat, for den lille ikke kunde finde ud af amme og de ville følge lidt med. Desværre kunne de ikke rigtigt, for der var så mange syge sygplejerske, at de var meget presset. Men de var alligevel så søde. Og som sagt, steddet var meget rolig og værelserne var faktisk ret store!

Anmeld

25. februar 2010

AWO

Jeg skal også føde på Hvidovre, så jeg kigger også lige med.

jeg har været til én JM samtale der, og derudover en samtale med en læge på obstetrisk og en på reumatologisk, pga. stift bækken.

Jeg har godt nok ikke mødt "min" JM endnu, da hun var syg til den første samtale, men indtil videre har jeg følt mig rigtig godt behandlet!

Jeg synes især, det er dejligt, at de er så obs på, at min ryg og mit bækken kan give problemer, og at det bliver undersøgt så grundigt.

Jeg er egentlig tilknyttet Glostrup (som jo nu er Herlev), men har valgt Hvidovre, fordi jeg har en veninde, der har haft en rigtig god oplevelse der, og fordi jeg dengang syntes, at Hvidovre har mere at byde på end Glostrup - det er trods alt et af de største fødesteder i DK.

Anmeld

26. februar 2010

Ansemusen

Loa skriver:

Åh åh hvad mener du med herlev ikke lever op til jeres forventninger....?

Er selv blevet placeret på herlev, da glostrup rykkede, men er det forskel på hvad de "tilbyder" på herlev og hvidovre?

Og kan man egentlig selv vælge sted?

Lea - som heldigvis først skal føde til juli, men stadig er drønforvirret.....

De er jo blevet slået sammen med Glostrup, så farens muligheder for at overnatte er blevet forringet. De kan dog garantere at han må blive én nat når man er førstegangsfødende!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.