Hvor er gruppen for dårlig DP-start?!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

825 visninger
11 svar
0 synes godt om
19. maj 2008

Tynen

For så melder jeg hermed mig selv og Stella ind prompte!!

Det var så hendes 4. dag i DPén efter en laaang uge i sommerhus med dumme ører osv.
Ved godt det er lige på grænsen til alt for meget nyt der er sket for hende - hvilket har resulteret i mere klæbende unge (Ja, det var rent faktisk muligt at hun kunne få mere lim på!!)

Allerede da vi træder ind af døren, bryder Stella fuldstændig sammen da hun ser Dpén (Hun er VIRKELIG sød, og jeg er 100% tryg ved hende!.. Altså DPén)

Jeg skynder mig at sige farvel til hende og giver hende videre - Stella skriger mere og mere hjerteskærende mens hun prøver at vride sig ud af armene på hende - Jeg skynder mig væk med tårerne væltende ud af hovedet.
Jeg kunne bare ikke holde det inde - Så pinlig jeg er!

Hun skulle være der fra 930-14.
Falder dog selv til ro da jeg kommer hjem, selvom jeg aldrig har set hende gå så meget amok før.
Regner med at det går over så snart hun har "glemt" mig.

Men da jeg henter hende får jeg at vide at hun har været dybt ulykkelig og utrøstelig hele dagen.
Da hun ser mig begynder hun at græde og klynke mens hun klamrer sig ind til mig!
Og der har hun siddet lige siden nærmest.

Fuck! Jeg har det så dårligt!
Har bare ikke lyst til at aflevere hende igen - IKKE pga. Dpén, men bare fordi det er så skide hamrende hårdt og seriøst føler det som det største svigt jeg kan udsætte hende for!

Sidder nu med tårerne trillende ned af kinderne - Jeg har overhovedet ikke lyst til at være med mere!
Har helt ondt i maven over at jeg skal udsætte hende for turen igen imorgen! - Det stakkels barn!

Ej, undskyld det blev så langt!
Jeg skal bare lige have alle tankerne ud af systemet.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. maj 2008

Nadi

Hej Trine.

Åh hvor skrækkeligt! Ej kan godt forstå du ikke har en god fornemmelse i maven, puha en omgang.

Jeg sidder og tænker lidt på om det var en ide at du aftaler med din DP at du ringer når du er kommet hjem igen og så lige hører hvordan det går? Du kunne også give hende nogle kortere dage hvis det er muligt, bare lige her ugen efter jeres ferie??

Håber virkelig I finder en løsning, for det må bestemt ikke være rart at skulle aflevere sit barn når det reagere på den måde!

Mange (H) herfra!!

-Nadia

Anmeld

19. maj 2008

Lise

Pyh, Trine, kan godt forstå du synes det er hårdt. Det er da bare overhovedet ikke særlig sjovt at aflevere sin lille elskling når den så bare går amok og hyler hele dagen - det stakkels lille pus. Men jeg havde altså også sådan nogle dage med Simon i vuggestuen. Den dag da det var værst ringede de efter mig, og jeg hentede ham tidligere end planlagt. Jeg følte mig som verdens største lortemor fordi min dreng var så ked af det. Og jeg havde bestemt bare lyst til at droppe den der vuggestue, og så bare kramme ham hele dagen herhjemme. Men det nytter jo ikke noget...og allerede dagen efter gik det lidt bedre, og dagen efter igen lidt bedre osv. Han hyler stadig når jeg afleverer ham om morgenen, men jeg ved at han stopper hurtigt, og han leger, spiser, sover godt i løbet af dagen, og han er glad når jeg henter ham. Så du skal desværre bare holde ud... Hun er jo lige startet, og hun er vant til at have sin mor i nærheden døgnet rundt. Hun skal jo lige vænne sig til det nye sted, dp mor, og at du går ikke betyder at du ikke kommer tilbage igen.

Op med humøret - det skal nok gå selvom det måske synes lidt håbløst lige nu.

(H)

Anmeld

20. maj 2008

Rasmine

Hvis I har tid og lyst, kan I læse noget om tilknytningsfasen, John Bowlby.
Han beskriver meget godt hvorfor de bliver kede af det.

Anmeld

20. maj 2008

Loggidut

[citat][f][småt]Tynen skriver:[/småt][/f] For så melder jeg hermed mig selv og Stella ind prompte!! Det var så hendes 4. dag i DPén efter en laaang uge i sommerhus med dumme ører osv. Ved godt det er lige på grænsen til alt for meget nyt der er sket for hende - hvilket har resulteret i mere klæbende unge (Ja, det var rent faktisk muligt at hun kunne få mere lim på!!) Allerede da vi træder ind af døren, bryder Stella fuldstændig sammen da hun ser Dpén (Hun er VIRKELIG sød, og jeg er 100% tryg ved hende!.. Altså DPén) Jeg skynder mig at sige farvel til hende og giver hende videre - Stella skriger mere og mere hjerteskærende mens hun prøver at vride sig ud af armene på hende - Jeg skynder mig væk med tårerne væltende ud af hovedet. Jeg kunne bare ikke holde det inde - Så pinlig jeg er! Hun skulle være der fra 930-14. Falder dog selv til ro da jeg kommer hjem, selvom jeg aldrig har set hende gå så meget amok før. Regner med at det går over så snart hun har "glemt" mig. Men da jeg henter hende får jeg at vide at hun har været dybt ulykkelig og utrøstelig hele dagen. Da hun ser mig begynder hun at græde og klynke mens hun klamrer sig ind til mig! Og der har hun siddet lige siden nærmest. Fuck! Jeg har det så dårligt! Har bare ikke lyst til at aflevere hende igen - IKKE pga. Dpén, men bare fordi det er så skide hamrende hårdt og seriøst føler det som det største svigt jeg kan udsætte hende for! Sidder nu med tårerne trillende ned af kinderne - Jeg har overhovedet ikke lyst til at være med mere! Har helt ondt i maven over at jeg skal udsætte hende for turen igen imorgen! - Det stakkels barn! Ej, undskyld det blev så langt! Jeg skal bare lige have alle tankerne ud af systemet.[/citat] tynen??? må jeg lige spørge om noget...for jeg kom til at tænke på min gamle dpér hvordan forgår afleveringerne...står du i gangen og aflevere hende...trækker du hende selv af tøjet, og putter du selv hende sager i hendes kasse...hvis hun har sådan en...jeg er lidt nysgerrig efter at høre det, for kasper skreg da han var lille når han skulle afleveres...og dengang valgte jeg jo at respektere at det ikke var mit hjem (efter råd fra min søster, som selv var gammel dpér) jeg valgte at stå i døren og aflevere, valgte at give kaspers sager videre til dpéren, og valgte at give kasper i armene på hende, mens jeg gik hurtigt igen for at undgå brok...og kasper skreg som en vild, og nu mere han skreg, nu hurtigere gik jeg for at undgå balladen...ark...det blev bare ikke bedre... ikke før min dp bankede hånden i bordet, og hjalp mig til at forstå...hun sagde direkte til mig...hvordan vil du have at drengen skal kunne trives her hos mig, når du ikke selv gør og jeg fattede nada, indtil hun sagde, hvorfor kommer du ikke ind selv og ligger hans tøj på plads, og hvorfor trækker du ham ikke selv af tøjet o.s.v.... og endte med at sige, når kasper kan mærke du ikke har det godt med at være her...hvordan kan du så tro han kan have det godt? og den melding forstod jeg...og fra den dato af, der vendte kasper og jeg bøtten...og kasper har fra da af altid elsket hende...og gør det forresten endnu...vi snakker stadig sammen. måske er det den stella er ude i...måske har hun behov for du bruger 5 minutter ekstra sammen med hende...og måske skal du tage en god snak med din dp´er om det, for det nytter ikke noget at i begge har det dårligt med det! bare et forslag ven...ved ikke om du kan bruge det, menjeg håber snart at vinden vender for jer :'(

Anmeld

20. maj 2008

Marco2

puuha, Trine.

Det lyder bare slet ikke najst. Kan lige mærke i min mave hvordan det må være.
Nej, hvor jeg bare heller ikke glæder mig til det bliver vores tur.

Jeg kan ikke give dig nogle råd, men det lyder da meget klogt det Loggi skriver... og måske som Nadi skriver ringe derned og høre hvordan det går, og som Lise ar gjort hente hende tidligere?? :( Dont know, men håber da det bedste.

AG - osm også bare er klar til at droppe alt og være hjemme ved d et lille pus hvis hun er ked i vuggeren...

Anmeld

20. maj 2008

ivfmarie

det er så sandt så sandt som Loggi skriver! Vi bruger lige 5 minutter sammen med ugerne og dp'en inden vi smutter. Tager lige tøj og sko af og giver futter på mens vi snakker lidt om løst og fast. Og som snakken går bliver ungerne "listet" op til dp'en - eller Malte gør, Freja er jo smuttet på legeværelset for længst. Og til farvel sidder Malte på armen og vinker til os. Og så tror jeg at det er MEGET vigtigt at du ikke taler "ynkende" til Stella mens I siger farvel (det har du sikkert fået at vide 1000 gange). Hvis du med hele din krop og væremåde udtrykker at du er led ved situationen, og du syns at det er synd, så kan Stella mærke det og hopper med på sylle-bølgen. Det er da forpulet fucking svært at stå der og spille seje-mor når hjertet er flået i stumper og bløder i vildskab - but you must be strong!!!! Klø på søde, det er en træls periode, men jeg er sikker på at hun nok skal vænne sig til det. (H) Marie

Anmeld

20. maj 2008

Bamseboet :D

Hvordan er det så gået i dag??

(H) åh det er så svært når børnene ikke vil afleveres...

men hvor er det så skønt, når de har vænnet sig til at være i dp, og man kan se, at de virkelig kan lide at være der....

Bjørn giver hans dp mys og krammer når vi går hjem igen i går løb han tilbage og gav hende hånden og sagde farvel, ses i morgen...
(L)

Anmeld

20. maj 2008

ka li ja

aj for helvede trine!!!
jeg havde tudet lige så meget som dig..
ja dvs det har jeg sgu gjort et par gange...
men mit forslag er ligesom de andres, gå ind med hend, og få hende igang med en leg. og så smut uden hun ser det. men hun leger godt med dp.
jeg havde det forfærdeligt over ikke at sige farvel til xadner de første par gange, men det var det der gjord at han ikke græd....
jeg gav ham bare et mys og en knuser inden vi satte os ind på værelset, så var det jo klaret.
og jeg er helt 100% sikker på at hun nok skal kunne afleveres engang men lige nu har hun bare brug for dig(mener hun)
så giv hende 1 eller 2 timer der omme og trap længden på dagene op med ½ time om dagen. i har jo lidt tid endnu ikke.
op med humøret, du er under ingen omstændigheder en dårlig mor!!(L)

Anmeld

20. maj 2008

Sille

Nej nej nej trine.. hvor er det bare ikke sjovt.. I KNOW! Jeg melder mig ind i gruppen også.... kunne du ikke snakke med din dp'er om at hun skal ringe hvis hun er ked af det så lang tid.. det ku måske være derfor stella er så ulykkelig.. fordi hun ikke biver hørt og måske skal have en blidere start??????? Ikke ar jeg skal gøre mig klog på det... vores dp-start går jo lige så skidt... Forhåbentlig lysner det snart.. (H)-sille

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.