spørgsmål om vikler kontra slynger

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.719 visninger
10 svar
0 synes godt om
17. januar 2008

Heidimed lea

jeg venter mig jo igen til 14 juni, og tror at jeg kommer til at bruge slynge/vikle rigtig meget denne gang.

jeg er ret vild med viklen når de er helt små, men synes den er så besværlig og få på. måske har jeg bare syet den i et for tyndt stof. hvad er jeres erfaring med den?? har i en lettere løsning til spædbarnet????

jeg har også en sling easy som jeg har været ret glad for til lea og har brugt lige til nu, men den sidder kun over en skulder. hvad med MT kan den bruges til de helt små??

er vist allerde ved at redebygge lidt hihi. ;) knus Heidi

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. januar 2008

Truttenberg

Hej Heidi

Jeg vil foreslå dig at du forsöger dig med en sträkvikle til når h?n er helt lille og evt. kombineret med en Ringslynge til de hurtige op og ned ture. Jeg kunne bedst amme i en Ringslynge, men hittede det aldrig i viklen. Så derofr var Ringslyngen min fortrukne når vi var nogen steder, for der kunne jeg amme diskret.

En Mt, anbefaler jeg ihverfald, at du först bruger når barnet har 100% hovedkontrol og kan sidde selv uden hjälp og uden at falde sammen i ryggen :)

Og pöj pöj med det :)

Knus

Anmeld

18. januar 2008

Løvepigen

Jeg brugte også en ringslynge fra nyfødt af, og den var super at kunne amme diskret i som Camilla også skriver :)

Anmeld

20. januar 2008

Heidimed lea

jeg er også rigtig glad for slyngen. men synes at viklen er så god hvis barnet er rigtig ulykkelig:). måske skal jeg bare købe noget lidt tykkere stræk stof, så en på netbaby som brugte viklen vildt meget, og den støtter så godt over længere stræk. minus er bare at den tager så lang tid at få på især hvis man har en skrigende baby.:S:'( tror helt sikkert jeg skal have en MT når den bliver ældre. ihhh håber sådan at kønnet viser sig på onsdag til MD scanning Heidi

Anmeld

15. marts 2008

Susan1978

Hej Heidi

har du fundet en vikle?

synes du skulle prøve sådan en som jeg havde hvis du kan finde en brugt evt..

den var fra Hekon og hed Thãovikle.. de har pt ikke nogen af den, men synes bestemt også ligeså godt du kan finde en brugt.

Held og lykke..

Anmeld

16. marts 2008

MUTT3

Jeg er ikke vidre gode venner med de der bære-tingester.

Den jeg er bedst venner med er min vikle (syet af ganske alm dynebetræk) men bundet som et bæreklæde, jo det giver en meeeget lang hale, men den er rar at binde omkring lænden, det giver støtte til en rigtig holdning i ryggen. Se evt knuden her: http://www.youtube.com/watch?v=bSw-kde19Q8

Anmeld

17. marts 2008

Heidimed lea

tak for svarene, har faktisk også tænkt på en Taeo vikle, synes den ser super lækker ud.

må se hvad jeg kan finde
Heidi

Anmeld

17. marts 2008

Miam

Hej! Jeg er ganske ny herinde.
Er blevet mor for første gang d. 28/12. Jeg har både en slynge og en bæresele fra babybjörn. Må indrømme, at lige meget hvor meget vi har brugt slyngen, så bliver min datter lige ulykkelig hver gang vi prøver. Nu vil jeg ikke mere, da det er et nederlag hver gang. Nogle gode råd til det? I virker som ret habile slynge-brugere.
Og så lige et lille spørgsmål: Hvad er en vikle??
Undskykd hvis jeg stjæler trådens oprindelse, men nu så jeg bare, at det var emnet. :$

Anmeld

18. marts 2008

Susan1978

Du kan se en vikle her.

http://www.altomslynger.dk/index.php?id=145

Det er bare et langt stykke stof som man binder om sig selv og baby og på den måde får en super comfort for mors ryg og babys ryg.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.