Spørgsmål ang igangsættelse

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. februar 2010

SaNiNa

åååh ved ikke helt om jeg skal fortælle dig det, men du har jo nok læst om min fødsel.

jeg tvang dem til at sætte mig igang da jeg var 40+6 da jeg hvade gået med veer i flere uger uden de rigtig blev til noget. og min jm syntes osse jeg skulle ringe til fg og høre om de ikke vil sætte mig igang det var torsdag d. 11 juni 09 og de ville ikke sætte mig igang da jeg jo ikke var 42+ men vi skulle komme ud og få kørt en htc kurve og den kørte jo i 200 år mens jeg hvade mange dejlig dumme veer og hvade meget svært med at ligge stille.

der kommer så en jm nogle timer efter og sige de godt kan se der er utrolig mange kræftige ver men de kommer bare ikke reglmæssige nok. og jeg spøger så igen om de ikke vil sætte mig igang da jeg jo har gået med veerne i flere uger og hun tilbyder så at kontakte lægen, som så vil tage det op til morgen mødet om fredagen og så ville de ringe til mig et sted mellem 8-9. Vi kører hjem og jeg forsøger på at sove hvilket ikke er særlig let. men får lidt søvn og endelig fredag d. 12 juni kl 08.30 ringer lægen og jeg er jo vildt nervøs for at de ikke vil sætte mig igang, men de ville de ski så vi skulle komme med det samme.

Da vi så kommer derud skal jeg lige have kørt en kurve igen igen og så skal jeg undersøges er åben lidt men ikke meget og jeg har lagt en stikpille og ligger igen med en kurve og kl 12 må vi tage hjem og vente på der kommer nogle veer og så skal vi komme igen kl 17 for at få lagt en ny stik pille. og ja alle mine veer er bare helt væk nu ikke så meget som en plukve. kl bliver 16.30 og vi tager ud på ouh igen og jeg få kørt en kuver igen og lillemanden er dejlig aktiv og vi griner så meegt at min mave den lave sjove former få stik pille og kørt en kurve igen og så tager vi hjem ved en 18.30 tiden begynder de små veer igen og jeg gå ind for at slappe lidt af. kl 20 er der god kræft i dem og jeg kan værken gå eller ligge og de kommer med 2 min mellem rum manden ringer til fg ved en 22 tiden og de vil gerne igen køre en kurve så ud til dem igen og få kørt en kurve og vi bliver mødt af en sur gammel "kælling" og bliver sendt hjem igen selvom jeg har gode veer. nå men der er jo ikke rigtig andet at gøre end at jeg ¨få lagt mig men jeg kan slet ikke holde ud at ligge men finder hurtig ud af at jeg jo kunne gå en maton rund i lejligheden eller stå fem overbøjet i vindnus karmen. tror jeg få 2 timers søvn hele natten men først på morgnen bliver de så voldsomme at jeg få træng til at presse og jeg ringer til fg hvor de beder mig gå i et varmt bad og komme ind kl 08,00. jeg går i bad og alle mine veer forsvinder og så var det slut. lidt i 8 køre vi igen mod ouh og jeg bliver undersøgt og få taget vandt kl 9.30 og lagt et vestimulerende drop men de hjælper ikke rigtig der kommer nogle små veer og Nicklas reagere voldsomt på det så de må pille det fra og så kommer mine egne veer og med gang i... men jeg er på det tidspunkt kl 12 satdig kun åbnet 3 cm så jeg må ikke presse selvom jeg har utrolig stor træng og jordemoderen anbefaler jeg få lagt en epidural nej da jeg er utrolig mange få nåle og hele tiden har ønsket at føde uden nogen former for smerte stillende (osse fordi jeg tit bliver syg af det) sætter jeg mig i mod, men jeg har slet ingen kræfter tilbage og kan ikke trække vejret rigtig mere. så jeg må overgive mig og få den lagt... det er det bedste jeg har gjort under hele min dumme fødsel mærkede overhovede ikke lægen stak og fik slappet af og "sovet" lidt. (det skal lige sige vi har to studerene som er færdig dagen efter). der er så skift og vi får en jm en rigtig sød en og hun sætter sig hurtig ind i hvordan det er forløbet og siger så hun lige vil mærke hvordan han stå osse fordi at når jeg er oppe at stå så falder Nicklas hjerterytme kræftig så han få en elektrode på hovede så de kan følge ham og hvergang jeg får en veer reagere han osse voldsomt... så hun vil lige have lægen ind igen... (et være rand men jeg opdagde ikke en dyt jeg var så doppet og træt) lægen kommer omkring 19.35 og han spøger mig hvordan jeg har det med et kejsersnit og det har jeg det jo bestem ikke godt med, har frygtet det altid, så jeg siger at det vil jeg helst ikke. men så siger han at det skal jeg nu. og så det ud af døren. Manden få lov at komme med og ved jeg har fået lagt en epidural skal jeg ikke i fuld narkose (dejligt den dag i dag) vi kommer derned og kl 19.49 er Nicklas ude... blev bare så ked af at da manden og jm gik med ham var der en mega sur sp som slet ikke forstod jeg var rund på gulvet så kun min 10 sek og så føltes det jo som om de hvade været vær i flere timer... så spurgte jo om hvor de var og hvornår de kom og jeg fik af vide jeg lige skulle tage det med ro for jeg hvade ham jo resten af mit liv... blev bare så ked af det...

Vi kom så op på opvågningen og jeg fik Nicklas, min mand og mor med og man får eller ikke nogle med så det jeg jo rigtig glad for... resten af opholdet på ouh var forældreligt, men det har jo ikke noget med igangsættelse at gøre.

Tror ikke du skal vælge igangsættelsen ud fra mit forløb for det er jo en lang og sej kamp... men ja hvis man har det som jeg hvade det kan jeg kun anbefale det selvom det ikke lige var min drømme fødsel.

tror aldrig jeg har skrevet så langt et indlæg så nu håber jeg du kan holde hovede og hale i det hele for orker ikke selv at læse det igennem.

pøj pøj med din egen fødsel til den tid.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.