At føde ambulant - erfaringer søges...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. februar 2010

Tullebobs

Hej alle

Jeg kan fornemme at jer som har født anden eller tredje gang er ret enige i, at det er dejligt at komme hjem hurtigt. Og ja hjælpen er jo ikke mere end en telefonopringning væk.

Jeg havde af forskellige årsager ikke så meget overskud lige efter sidste fødsel, hvilket helt sikkert er anderledes denne gang, og derfor tror jeg også på, at amningen nok skal lykkes. Hvilket må være en god forudsætning

Min mand stemmer også for, at vi tager hjem. Han har epilepsi - og er der for ret afhængig af at skulle passe sin søvn, hvilket nok også er nemmere herhjemme.

Og så er der også lige storebrorperspektivet - jeg har tænkt, at jeg ville savne ham helt vildt, hvis jeg sådan skulle være væk i flere dage.

Kh Trine

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. februar 2010

Tullebobs

Loppe skriver:

Hej hej

Jeg fødte ambulant d. 24/12 2005. Jeg havde på forhånd bestemt at det skulle være ambulant, både pga. højtiden, men også fordi jeg gerne ville hjem til min store pige.

Jeg havde også ammeproblemer første gang, og måtte desværre opgive til sidst.

Anden gang havde jeg ikke problemer med at amme, så det har åbenbart været noget med måden de suttede på?

Da jeg fødte ambulant, tog jeg hjem fra hospitaltet 3 timer efter fødslen, og jeg var SÅ glad for bare at komme hjem! Jeg tror dog man skal være indstillet på, at man jo ikke er kommet hjem for at gøre rent og vaske tøj, man er kommet hjem for at slappe af!!!  Hvis blot man husker det, så tror jeg ikke der er nogen som helst problemer i at tage hjem. Hvis du får problemer med amningen, kan du jo også altid kontakte din sundhedsplejerske.

Det skal lige siges at da jeg fik min datter (tilbage i 2001 ), der var der ikke noget der hed patienthotel, og altså ikke noget tilbud til faren. Derfor måtte jeg blive alene på hospitalet, og min mand måtte tage hjem. Dette synes jeg var meget mærkeligt, vi var lige blevet forældre sammen, og der stod jeg helt alene???

Held og lykke med fødslen...

Louise

Hej L

Tror du har en vigtig pointe mht afslapning og lade være med at gå i hausfraumode så snart man er inden for døren

Gæsterne kan ski selv tage kage med og kaffen her i huset er instant. Beskidt bliver her ikke - har det vildeste anfald af redebyggeri og gør rent og ordner hele tiden - så udgangspunktet er fornuftigt

Jeg var også alene på barselsgangen, da jeg fødte i 2005 - og det er bare nederen.

Tak for svar.

Kh Trine

Anmeld

23. februar 2010

Tullebobs

bagger26 skriver:

Okay, jamen så det jo også noget andet..

Jamen jeg er overhovedet ikke bekrymret for at skulle hjem med det samme, glæder mig faktsikt lidt til det, mener man får nogle tlf.nr med hjem som man kan ringe på hvis man har nogle spørgsmål. Men jeg orker ikke rigtig det der med at skulle pakke en kuffert og flytte ind på hotellet i X-antal dage..

Det var nu en meget god oplevelse første gang, men der var jeg også mere usikker, end jeg føler mig denne gang. Så nu glæder jeg mig bare til at jeg kan komme hjem, og prøve at få en hverdag til at fungere med det samme..

Jeg er enig med dig at det vil være dejligt at komme og hjem og prøve at være en familie på 4 istedet for 3. Der er jo mange tanker om lige præcis det, når man er andengangsfødende.

Tak for dit svar.

Kh Trine 

Anmeld

23. februar 2010

Tullebobs

Pia. skriver:

2 ud af mine tre fødsler er jeg taget hjem efter få timer ...  (altså født ambulant)

Hvis jeg var dig ville jeg tage hjem... Skulle du nu få problemer med amningen denne her gang også så må man jo gerne kontakte fødegangen efter man er taget hjem.. deres telefoner er jo åbne og med den i baghovedt er jeg trygt taget hjem de to af gangene... (fik dog aldrig brug for dem)

Syntes når man har en bror eller en søster der hjemme, så vil man bare så gerne hjem og være sammen og state en ny tilværelse op for alle...

Jeg tror du vil føle dit lige så tryg der hjemme som på et hotel væk fra sygehuset...

Håber du finder en god løsning for jer...

Knus Pia som syntes det er lidt vildt du snart har termin....

Hej Pia

Ja det er skisme vildt   og dejligt at det er lige om lidt, at vi bliver en familie på 4.

Lige præcis perspektivet omkring storebror er en af de tungtvejende elementer, der taler for at komme hurtigt hjem. For hans, min og vores allesammens skyld.

Jeg håber, at du har det godt

Tak for dit svar.

Kh Trine

Anmeld

23. februar 2010

Tullebobs

iln skriver:

Jeg fik al den hjælp jeg behøvede. Om dagen er der en jordemoder (og højest sandsynlig også en studerende). De kommer på fast besøg om morgenen og så har de et kontor/ammerum på 1. sal hvor man kan komme hele dagen og snakke med dem. Jeg sad faktisk tit dernede når jeg skulle amme, så de kunne se, hvorfor Silas bare ikke ville have brystet. Om aftenen/natten er der en sygeplejeske og hende ringer man bare efter. Så kommer hun.

Så du kan altid komme i kontakt med nogen og få den hjælp du behøver.

Tak for dit svar. Jeg er glad for at høre, at du havde en god oplevelse. Så har jeg lidt mere grundlag for at træffe min beslutning.

Tak for svar.

Kh Trine

Anmeld

23. februar 2010

susan82

Jeg fødte mit 2 barn ambulant i Aalborg i august 2009. Første gang havde jeg også lidt problemer med at få amningen igang. men her 2 gang var det noget helt andet.

Det eneste minus der er ved at føde ambulant er det tidspunkt man kan komme hjem på. Vi var hjemme til midnat, men samtidig så sover man jo bedst i sin egen seng. Det var også skønt at vågne af den store, som så skulle se den lille

m.h.t evt hjælp med amningen, hvis du føder amnulant, så kan man altid få besøg af barselsjordemoderen, eller komme på patienthotellet. Så man er ikke helt "overladt til sig selv". Skulle vi have flere børn (hvad vi ikke skal), så skulle jeg føde ambulant igen....også selv  om jeg kunne vælge.

Held og lykke med den kommende familieforøgelse

Anmeld

23. februar 2010

Lullaby

Jeg tog hjem efter 3 timer. Og alle på afdelingen var meget bekymret fordi jeg var jo 1 gangs mor. Men det var det bedste jeg kunne gøre. Det var skønt at kunne sidde i min sofa men min lille baby uden at blive vækket af evt andre babyer eller sygeplejersker der kom for at tjekke om vi nu var okay osv.

Min veninde blev der et par dage og det var det bedste for hende. Pak som om du vil være der og så tag stilling når først den lille er i dine arme

Anmeld

23. februar 2010

Pia

Da jeg fødte i Juni sidste år kom jeg hjem efter 3 timer..
En del af mig var rigtig glad for og komme hjem... Ville jo gerne hjem til Lærke og vise hende lillesøster og hjem og være en lille familie på 4..
Men jeg havde store amme problemer første gang og netop det gjorde at jeg ville virkelig ønske jeg kunne have fået et par dage på patient hosp..
Men det kunne jeg ikke og det var på trods af at jeg havde sagt at jeg "frygtede" amning denne gang..
Men der var ingen kære mor.. Det var bare hjem..
Og amningen blev desværre også denne gang en fiasko..

Det gode ved patine hosp er jo netop at du kan have din mand til og sove der, så du er ikke alene med den lille ny..
Men der er hjælp til og få amningen til og køre og det er jo en kanon ting..

Så fik jeg valgte havde jeg valgt patient hosp..

Anmeld

24. februar 2010

Tullebobs

1000 tak for jeres svar. Jeg overvejer stadig situationen, og vil vende den med min jordemoder i næste uge.

Lige nu hælder jeg mest til at tage hjem - men ikke lukke døren helt til et ophold på patienthotellet, hvis det er det jeg/vi føler for, når jeg har født.

Jeg skal nok opdatere jer

Kh Trine

Anmeld

24. februar 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

2. og 3. gang tog vi hjem 2-3 timer efter fødslen. Havde haft hurtige og nemme fødsler, så var frisk og havde bare lyst til at komme hjem til de større søskende.

Men man kan jo aldrig vide, hvordan du/I har det, så det er nok fint at have muligheden for at blive lidt længere.

Held og lykke med fødslen 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.