Tullebobs skriver:
Hej
Jeg skal føde mit andet barn om en lille måneds tid. Jeg overvejer at føde ambulant, og dermed tage hjem nogle timer efter fødslen. Da jeg havde ammeproblemer første gang, er jeg blevet tilbudt at få et par overnatninger på patienthotellet, men her i Aalborg er det virkelig på et hotel (altså et der også fungerer som almindeligt hotel) og som ligger 5 min. fra hospitalet.
Jeg synes bare, at det lyder så besværligt at man skal pakke sammen og have eget tøj på både mor og barn, for derefter at tage en taxa og få et hotelværelse, hvor der gangske vist er mulighed for at kontakte en jordemoder/sygeplejerske. Man skal selv have alting med - og dermed kommer man osse hjem med en bunke vasketøj osv...
Så lige nu er jeg mest for bare at tage hjem efter fødslen - man jeg har da samtidigt også tanker omkring, om det nu alligevel ikke er meget rart, at der er professionelle i nærheden?
Så kære kvinder - hvad er jeres tanker og erfaringer? Måske er der ovenikøbet nogen fra Aalborg, som har været på patienthotellet?
Kh Trine som er i syv sind.
Hej hej
Jeg fødte ambulant d. 24/12 2005. Jeg havde på forhånd bestemt at det skulle være ambulant, både pga. højtiden, men også fordi jeg gerne ville hjem til min store pige. 
Jeg havde også ammeproblemer første gang, og måtte desværre opgive til sidst. 
Anden gang havde jeg ikke problemer med at amme, så det har åbenbart været noget med måden de suttede på?
Da jeg fødte ambulant, tog jeg hjem fra hospitaltet 3 timer efter fødslen, og jeg var SÅ glad for bare at komme hjem! Jeg tror dog man skal være indstillet på, at man jo ikke er kommet hjem for at gøre rent og vaske tøj, man er kommet hjem for at slappe af!!!
Hvis blot man husker det, så tror jeg ikke der er nogen som helst problemer i at tage hjem. Hvis du får problemer med amningen, kan du jo også altid kontakte din sundhedsplejerske. 
Det skal lige siges at da jeg fik min datter (tilbage i 2001
), der var der ikke noget der hed patienthotel, og altså ikke noget tilbud til faren. Derfor måtte jeg blive alene på hospitalet, og min mand måtte tage hjem. Dette synes jeg var meget mærkeligt, vi var lige blevet forældre sammen, og der stod jeg helt alene??? 
Held og lykke med fødslen... 
Louise