Nat afvænning.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

752 visninger
2 svar
0 synes godt om
19. maj 2008

Plysbjørnen

har haft snakket med min læge igen, og nej heller ikke nogen MME til lille Laura, så er gode råde dyre... Hvordan vender jeg hende bedst af med sutflasken om natten, det skal siges at hun vågner 2-3 gange...

Betina1978 - Laura 010807 - Rejen 18+6

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. maj 2008

Tikki

Hej - Jeg er så småt begyndt at vænne min datter af med flasken og har købt sådan en form for drikkeflaske fra Baby Nova. I den har jeg vand og når hun i perioder vågner om natten, giver jeg hende vand med den, mens hun stadig ligger i sengen. Nogle gange lægger hun sig til at sove igen og andre gange er jeg nødt til at tage hende op og sidde med hende lidt. Mit mål med drikkeflasken er, at hun med tiden selv kan tage den og drikke af den om natten, når hun vågner og er tørstig - den er drypfri nemlig. Jeg bruger den også om dagen til vand, så hun lærer at bruge den selv.

Hvis det både er flasken, din datter skal af med OG MME, så er det måske en idé at tage en ting af gangen - altså måske stadig bruge sutteflasken, men så put vand i flasken eller en meget tynd MME, som med tiden bliver til vand. Og så derefter skift flasken ud med en kop eller andet som hun kan få vand af om natten.
Måske er du nødt til at tage nogle nætter som er trælse for at hun vænner sig til at det er vand i stedet for MME. Og igen trælse nætter når du skifter fra flaske til evt. kop. Og så masser af mad igennem dagen, så du ved hun ikke er sulten.

Nu ved jeg godt, jeg pædagogisk ukorrekt og alt muligt, men man kan putte en lille bitte smule sukker i vandet - MME er nemlig lidt sødere end vand og mens man vænner dem til vandet, kan man liiiiige putte lidt sukker i - så er det lidt nemmere. Men uuuuhh det er jo helt forkert, så sig det ikke til nogen at du har fået det tip ;)

Anmeld

19. maj 2008

Plysbjørnen

[citat][f][småt]Jeanette skriver:[/småt][/f] Hej - Jeg er så småt begyndt at vænne min datter af med flasken og har købt sådan en form for drikkeflaske fra Baby Nova. I den har jeg vand og når hun i perioder vågner om natten, giver jeg hende vand med den, mens hun stadig ligger i sengen. Nogle gange lægger hun sig til at sove igen og andre gange er jeg nødt til at tage hende op og sidde med hende lidt. Mit mål med drikkeflasken er, at hun med tiden selv kan tage den og drikke af den om natten, når hun vågner og er tørstig - den er drypfri nemlig. Jeg bruger den også om dagen til vand, så hun lærer at bruge den selv. Hvis det både er flasken, din datter skal af med OG MME, så er det måske en idé at tage en ting af gangen - altså måske stadig bruge sutteflasken, men så put vand i flasken eller en meget tynd MME, som med tiden bliver til vand. Og så derefter skift flasken ud med en kop eller andet som hun kan få vand af om natten. Måske er du nødt til at tage nogle nætter som er trælse for at hun vænner sig til at det er vand i stedet for MME. Og igen trælse nætter når du skifter fra flaske til evt. kop. Og så masser af mad igennem dagen, så du ved hun ikke er sulten. Nu ved jeg godt, jeg pædagogisk ukorrekt og alt muligt, men man kan putte en lille bitte smule sukker i vandet - MME er nemlig lidt sødere end vand og mens man vænner dem til vandet, kan man liiiiige putte lidt sukker i - så er det lidt nemmere. Men uuuuhh det er jo helt forkert, så sig det ikke til nogen at du har fået det tip ;)[/citat] I første omgang er det bare MME'en hun skal af med, men det er jo meget brat... Da det jo først er i dag vi har fået afvide at hun ikke må få nogen former for mælk... Lidt hårdt bare sige stop fra den ene dag til den anden... Men hun har lige fået en pæn stor portion havregrød, så jeg er rimelig sikker på at hun er mæt... Så nu må vi se hvordan det går i nat... Betina1978 - Laura 0100807 - Rejen 18+6

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.