Inspiration til aftensmad

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

838 visninger
13 svar
0 synes godt om
19. maj 2008

Lise

Jeg er inde i en periode hvor jeg bare ikke orker at lave mad...eller måske bare ikke orker at skulle finde på og finde på og finde på..argh altså - hvorfor skal vi ha' aftensmad hver dag?! :@ Nåmen altså...igår kom vi til at tage en masse oksekød op - vi troede det var hakket kød til en gang chili, men så var det en ordentlig okseluns, som blev til en masse strimler, og skal nu have brugt resten af dem idag. Normalt ville enten bare stege dem i noget hvidløg/chili og servere dem til en skål nudelsalat eller også ville jeg lave sådan en gryde...ehm, sådan lidt stroganoffagtigt tror jeg, og det fik vi igår... Men hvis jeg ikke skal bruge dem til noget af det, hvad skal jeg så lave??? Kan i ikke fortælle mig det? Lise - what to do with the kødstrimles?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. maj 2008

ivfmarie

Steg the kødstrimmels og rul dem ind i en wrap med some lækkert salat... that is very nice.

Eller stik dem på en grillpind sammen med champs, tomater og peberfrugter og fis dem ind under grillen, eller perhaps på the real deal hvis vejret er til det...

weeelbecome

Anmeld

19. maj 2008

Plysbjørnen

[citat][f][småt]Lise skriver:[/småt][/f] Jeg er inde i en periode hvor jeg bare ikke orker at lave mad...eller måske bare ikke orker at skulle finde på og finde på og finde på..argh altså - hvorfor skal vi ha' aftensmad hver dag?! :@ Nåmen altså...igår kom vi til at tage en masse oksekød op - vi troede det var hakket kød til en gang chili, men så var det en ordentlig okseluns, som blev til en masse strimler, og skal nu have brugt resten af dem idag. Normalt ville enten bare stege dem i noget hvidløg/chili og servere dem til en skål nudelsalat eller også ville jeg lave sådan en gryde...ehm, sådan lidt stroganoffagtigt tror jeg, og det fik vi igår... Men hvis jeg ikke skal bruge dem til noget af det, hvad skal jeg så lave??? Kan i ikke fortælle mig det? Lise - what to do with the kødstrimles?[/citat] Hvad med en gang Gullash? Eller den her?, men lad være med at bruge så meget peber som der står... Klovnens gryderet Kategori: Middagsretter - oksekød Serveringsforslag: Serveres med råstegte kartoffeltern, ærter og bacon. Ingredienser 400 g okseinderlår (tyndt strimlet) 2 stk. rødløg (tynde både) 2 fed hvidløg (finthakket) 5 stk. forårsløg (tyndt strimlet) 2 stk. røde peber (tyndt strimlet) 1 spsk. Sambal Oelek 1 spsk. peberkorn (kværnede, sorte) salt 1 spsk. paprika 1 spsk. olie 2 dl bouillon 2 spsk. sojasauce Råstegte kartoffeltern: 4 stk. bagekartofler 1 stk. løg (både) 100 g kalkunbacon (tynde stykker) 1 dl ærter 1 spsk. olie Sådan gør du: Skræl kartoflerne og skær dem i små tern på 1 cm. Rist dem på panden i olie. Lad dem simre under svag varme ca. 5 min. Rør tit og ofte. Tilsæt de øvrige ingredienser og lad dem simre ca. 3 min. Skru op for varmen lige inden serveringen og brun dem godt. Svits kødet i olien til alle sider er brunet, tilsæt løg, hvidløg, forårsløg og peberfrugt. Vend det hele rundt og lad det simre ca. 3 min. Tilsæt krydderierne og bouillon og lad retten småsimre ca. 15 min. Betina1978 - Laura 010807 - Rejen 18+6

Anmeld

19. maj 2008

ka li ja

jeg gider heller ikke. det skal være nemmere end nemt!!

i aften skal vi ha kylling med lufttørret parmaskinke omkring, i ovnen. og frisk spaghetti og broccoli til. morten og ungerne skal nok ha smørsovs til.
det passer næsten sig selv. så det kan jeg lige overskue.

mht til dine strimler. så tror jeg faktisk, for at være helt ærlig, egentlig aldrig jeg har lavet en ret med oksestrimler... hmmm
lidt mærkeligt egentlig!
men hvis jeg stod med sådan en omgang, så ville jeg nok stege dem på grill panden, og lave guacamole og bagte kartofler til. måske lige en portion broccoli, det får vi alligevel til alt;)

Anmeld

19. maj 2008

Loggidut

[citat][f][småt]Tinatrold skriver:[/småt][/f] [citat][f][småt]Lise skriver:[/småt][/f] Jeg er inde i en periode hvor jeg bare ikke orker at lave mad...eller måske bare ikke orker at skulle finde på og finde på og finde på..argh altså - hvorfor skal vi ha' aftensmad hver dag?! :@ Nåmen altså...igår kom vi til at tage en masse oksekød op - vi troede det var hakket kød til en gang chili, men så var det en ordentlig okseluns, som blev til en masse strimler, og skal nu have brugt resten af dem idag. Normalt ville enten bare stege dem i noget hvidløg/chili og servere dem til en skål nudelsalat eller også ville jeg lave sådan en gryde...ehm, sådan lidt stroganoffagtigt tror jeg, og det fik vi igår... Men hvis jeg ikke skal bruge dem til noget af det, hvad skal jeg så lave??? Kan i ikke fortælle mig det? Lise - what to do with the kødstrimles?[/citat] Hvad med en gang Gullash? Eller den her?, men lad være med at bruge så meget peber som der står... Klovnens gryderet Kategori: Middagsretter - oksekød Serveringsforslag: Serveres med råstegte kartoffeltern, ærter og bacon. Ingredienser 400 g okseinderlår (tyndt strimlet) 2 stk. rødløg (tynde både) 2 fed hvidløg (finthakket) 5 stk. forårsløg (tyndt strimlet) 2 stk. røde peber (tyndt strimlet) [rød][f]1 spsk. Sambal Oelek[/f] [/rød] 1 spsk. peberkorn (kværnede, sorte) salt 1 spsk. paprika 1 spsk. olie 2 dl bouillon 2 spsk. sojasauce Råstegte kartoffeltern: 4 stk. bagekartofler 1 stk. løg (både) 100 g kalkunbacon (tynde stykker) 1 dl ærter 1 spsk. olie Sådan gør du: Skræl kartoflerne og skær dem i små tern på 1 cm. Rist dem på panden i olie. Lad dem simre under svag varme ca. 5 min. Rør tit og ofte. Tilsæt de øvrige ingredienser og lad dem simre ca. 3 min. Skru op for varmen lige inden serveringen og brun dem godt. Svits kødet i olien til alle sider er brunet, tilsæt løg, hvidløg, forårsløg og peberfrugt. Vend det hele rundt og lad det simre ca. 3 min. Tilsæt krydderierne og bouillon og lad retten småsimre ca. 15 min. Betina1978 - Laura 010807 - Rejen 18+6[/citat] det lyder jo spændene...men hvad er det lige for noget...altså det jeg har lavet rødt i din tekst ???

Anmeld

19. maj 2008

Lise

Sambal oelek er chilipasta eller sådan noget... man kan få det i supermarkeder og hos grønthandlere. Det er supernice på en rugbrød med frisk tomat og avocado på. MUMS :P

Anmeld

19. maj 2008

ivfmarie

ka li ja skriver:

jeg gider heller ikke. det skal være nemmere end nemt!!

i aften skal vi ha kylling med lufttørret parmaskinke omkring, i ovnen. og frisk spaghetti og broccoli til. morten og ungerne skal nok ha smørsovs til.
det passer næsten sig selv. så det kan jeg lige overskue.

mht til dine strimler. så tror jeg faktisk, for at være helt ærlig, egentlig aldrig jeg har lavet en ret med oksestrimler... hmmm
lidt mærkeligt egentlig!
men hvis jeg stod med sådan en omgang, så ville jeg nok stege dem på grill panden, og lave guacamole og bagte kartofler til. måske lige en portion broccoli, det får vi alligevel til alt;)

Haps! Den snupper jeg. Tak for det Kalahut!
Og by the way - hvor er det dog for dårligt at du ikke har læst din indkaldelse grundig! Det er folk som dig der er skyld i at ventelisterne er kilometerlange ;)
Arh.. ok, nok ikke kun derfor.

(H)

Anmeld

19. maj 2008

Lise

Jeg vl også hellere ha' kylling... orker bare ikke de der kødstrimler altså... Kunne sagtens spise en bagt kartoffel med guacamole, men for det første så er det drønsvært at finde en ordentlig avocado i disse dage og for det andet så fik vi guacamole i forgårs. Sidstnævnte er ikke nogen ordentlig undskyldning, for jeg kan snildt spise guacamole hver dag... kylling og guacamole...

Anmeld

19. maj 2008

Helle30

Jeg ville gøre som Ivfer foreslår (wraps). Det er også en rigtig god undskyldning for at kombinere med guacamole. Jeg også det er svært at finde en god avocado lige nu. Nettos' udgave skal have et par mdr. i en lun vindueskarm - og det samme gælder dem, som Føtex sælger ved siden af de gennembrune i et forsøg på at give forbrugeren et større udvalg - baaaah. Nu vi taler om Føtex, så er jeg på randen til at indgive en klage over deres elendige "principprodukt" san marzano tomater. En fantastisk velsmagende blommetomat, som sælges til "jeg-er-kvalitetsbevidst-og-skattestops-begunstiget-priser", men som sveder dagen efter, man har købt dem:@. Nå, det var et sidespring. Jeg kan næsten altid finde små, men brugsklare, avocadoer i coops butikker. - Helle, som skal i gang med kyllingelår, ris, flute, karrysauce og lidt salat af rød peber, majs, tomat og rødløg. - Eeeelsker (de fleste dage) at finde på- og lave mad.

Anmeld

19. maj 2008

bette

har rigtig mange aftensmad forslag..
får mad gennem noget der hedder simpleway.. så er det slut med planlægning af aftensmad.. alle ingridienser (stave?) kommer lige til døren samt en opskrift med.... så er det bare at svinge gryder og pander... og så er der mad til familien.. :P nemmere kan det vist ik blive..
du kan læse om det her... www.simpleway.dk
lækkert sundt mad.. og det er faktisk billigt.!!

ellers ligger jeg inde med et hav af opskrifter..
giv mig nogle krav til retten og jeg skal se hva jeg kan gøre.. men liiige i lidt god tid så jeg kan nå at skrive det herinde..
lillemanden er jo ved at få sine dumme kindtænder.. ohgg jeg hader dem!!1
krammer

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.