Sådan en dum vagtlæge!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.929 visninger
8 svar
0 synes godt om
21. februar 2010

Majbriteriksen

Jeg har en søn på 5 mdr. som har haft feber siden onsdag aften. Han har pylret og været ked meget af torsdag også. Så jeg tager til egen læge om eftermiddagen, men der var ikke noget at komme efter.

Fredag har han stadig feber og er ked. Og fredag aften og hele natten skriger og skriger han helt vildt, og tager sig op til det ene øre. Hver gang han kommer ned at ligge skriger han igen.

så lørdag morgen ringer jeg til vagtlægen og han mener ikke det kan være mellemørebetændelse, det har så små børn ikke. Da jeg fortæller at han tidligere har haft det og fået pennicilin for, griner han af mig og siger at ja der er jo nogen læger der kan se mellemørebetændelse på lang afstand. Jeg nærmest tvang mig ret til at få ham tjekket.

Vi kører så til vagtlæge om formiddagen, og da vi endelig kommer ind, er der en meget stresset læge der kigger på mig som den mest pylrede mor. Han lytter på sønnike og kigger han i halsen. Prøver derefter at se han i ørene og bliver gal da han er svær at kigge "ned" i, da hans øregange er meget lille. Han siger meget højt, Hvorfor kan jeg ikke se noget-jeg kan ikke se noget, hvorfor kan jeg ikke det? Hvor F..... skulle jeg vide det, siger jeg tilbage til ham. Nå men så ville han ikke give noget pennicilin når han ikke kun se om han havde mellemøresbetændelse. Behøver jeg sige at Magnus skriger som en sindsyg da det jo selvfølgelig gør vildt ondt at få tjekket dem. Beskeden fra vagtlægen bliver giv ham noget panodil, så gør det nok ikke ondt mere- og det får han en fed løn for, det kunne jeg sgu da også godt regne ud. Vi har 40 km hver vej til nærmeste vagtlæge og skal finde barnepige hver gang til den store søn.

Nå nu håber jeg at egen læge vil gøre noget i morgen. Gider ikke de skide vagtlæger mere.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. februar 2010

mariamiss6

Aaaarj en sur stodder altså....

Jeg har for det meste haft held med alle mine vagtlæger, men alle gange er vi blevet "tvunget" derop af mine forældre, selvom vi ikke selv var bekymrede, og alle gange har lægen været helt enig med mig, fordi jeg som mor kender mit barn bedst, og ved hvornår det er helt forkert...

Håber for dig du imorgen støder på en læge der er af samme mening - at mor kender sit barn bedst....

Anmeld

22. februar 2010

SaNiNa

øv altså en dum læge... ja de får sku en alt for fed løn de lægevagter... men nogle gang kan vi jo bare ikke undvære dem og så er det bare så ærgeligt nå rman kommer ind til sådan en dum en...

Håber så meget på jeres egen læge kan hjælpe i dag for det er ikke sjovt for jeres søn at have det sådan...

Rigtig god bedring her fra

Anmeld

22. februar 2010

Ni-ko-li-ne

Majbriteriksen skriver:

Jeg har en søn på 5 mdr. som har haft feber siden onsdag aften. Han har pylret og været ked meget af torsdag også. Så jeg tager til egen læge om eftermiddagen, men der var ikke noget at komme efter.

Fredag har han stadig feber og er ked. Og fredag aften og hele natten skriger og skriger han helt vildt, og tager sig op til det ene øre. Hver gang han kommer ned at ligge skriger han igen.

så lørdag morgen ringer jeg til vagtlægen og han mener ikke det kan være mellemørebetændelse, det har så små børn ikke. Da jeg fortæller at han tidligere har haft det og fået pennicilin for, griner han af mig og siger at ja der er jo nogen læger der kan se mellemørebetændelse på lang afstand. Jeg nærmest tvang mig ret til at få ham tjekket.

Vi kører så til vagtlæge om formiddagen, og da vi endelig kommer ind, er der en meget stresset læge der kigger på mig som den mest pylrede mor. Han lytter på sønnike og kigger han i halsen. Prøver derefter at se han i ørene og bliver gal da han er svær at kigge "ned" i, da hans øregange er meget lille. Han siger meget højt, Hvorfor kan jeg ikke se noget-jeg kan ikke se noget, hvorfor kan jeg ikke det? Hvor F..... skulle jeg vide det, siger jeg tilbage til ham. Nå men så ville han ikke give noget pennicilin når han ikke kun se om han havde mellemøresbetændelse. Behøver jeg sige at Magnus skriger som en sindsyg da det jo selvfølgelig gør vildt ondt at få tjekket dem. Beskeden fra vagtlægen bliver giv ham noget panodil, så gør det nok ikke ondt mere- og det får han en fed løn for, det kunne jeg sgu da også godt regne ud. Vi har 40 km hver vej til nærmeste vagtlæge og skal finde barnepige hver gang til den store søn.

Nå nu håber jeg at egen læge vil gøre noget i morgen. Gider ikke de skide vagtlæger mere.

sikke en strid banan!

jeg vil råde jer til at finde en ørelæge NU og ringe efter en tid. Nikoline skal have dræn om een uge og hun har også døjet med ørerne siden hun var ca 7 mdr...

så vil jeg lige sige, at det ikke gør spor ondt at få tjekket ørerne, det de små skriger over er for det første det at de som regel har feber og er syge og det at de bliver holdt fast. det bryder de sig ikke om. Men det gør altså ikke onst at blive kigget i ørerne:0)

har du noteret dig hvad lægen hed?

Anmeld

22. februar 2010

Mira0911

Sådan en .......

Der er bare nogen læger som er modbydelige....

Håber din egen læge finder ud af hvad der er galt...

God bedring...

Anmeld

23. februar 2010

Mor til Frederic og Freya

Majbriteriksen skriver:

Kan skisme godt forstå jer.. Og da helt utroligt han lytted og rørte jeres søn...

Vi bruger heller ikke lægevagt mere og har kun brugt dem 'fysisk' én gang i hans liv - og ALDRIG mere...

Dengang var han 13 mdr og havde intet spist og kun drukket minimalt i 6 dage. Han var ligbleg, mat, sløv og meget træt. Han hverken røret ham, lytted på lunge, kigge i hals eller på ørene. 6 min efter sad vi atter ude i bilen, med den besked at det var ganske normalt at børn ikke spiser. Det var en fredag.

Mandag tager jeg til egen læge og der havde han tabt sig 1,1 kg på 1 mdr til en vægt på knap 9 kg og 82,5 cm. Vi blev sendt videre til børne amb og der går vi stadig - både vægt kontrol, tests og prøver...

Anmeld

23. februar 2010

ann-kristina

Hej

Nu bliver jeg altså bare nødt til at komme med en kommentar. Kan ikke holde min mund længere...

Nu har jeg jo flere gange hørt om de dumme vagtlæger og at folk aldrig vil bruge dem, at de ikke gider se på børnene, at de er inkompetente osv. Men vagtlæger = almindelige praktiserende læger. Det er jo ikke en speciel slags læger der har lægevagten. Jeg kan godt forstå at det er frustrerende hvis man ikke føler at man bliver taget seriøst når man kommer til læge. Men jeg er ret sikker på at langt de fleste læger faktisk undersøger børnene ordentligt og faktisk giver dem den behandling som de mener er rigtigt.

Jeg kan godt forstå at det er rigtig træls hvis ens barn har mellemøresbetændelse, for det gør bare rigtig ondt. Mine børn har også haft det. Men den bedste behandling er panodil. Mange undersøgelser har vist at det hjælper ikke meget at give penicillin. Det går væk af sig selv alligevel, penicillinen får det som regel kun til at gå væk nogle timer tidligere. Så panodil, panodil og panodil. Det er kun hvis de har høj feber og er virkelig dårlige at der skal mere til og så skulle man måske overveje at indlægge børnene.

Det er også rigtigt at man tjener godt som vagtlæge, men man får sandelig også lov til at lave noget for pengene. Efter en 7-8 timers vagt er man helt rundt på gulvet.

MVH Ann-Kristina (som også kører som vagtlæge og som lige nu sidder og overvejer om jeg skal trykke på slet istedet for send)

Anmeld

23. februar 2010

CSB

ann-kristina skriver:

Hej

Nu bliver jeg altså bare nødt til at komme med en kommentar. Kan ikke holde min mund længere...

Nu har jeg jo flere gange hørt om de dumme vagtlæger og at folk aldrig vil bruge dem, at de ikke gider se på børnene, at de er inkompetente osv. Men vagtlæger = almindelige praktiserende læger. Det er jo ikke en speciel slags læger der har lægevagten. Jeg kan godt forstå at det er frustrerende hvis man ikke føler at man bliver taget seriøst når man kommer til læge. Men jeg er ret sikker på at langt de fleste læger faktisk undersøger børnene ordentligt og faktisk giver dem den behandling som de mener er rigtigt.

Jeg kan godt forstå at det er rigtig træls hvis ens barn har mellemøresbetændelse, for det gør bare rigtig ondt. Mine børn har også haft det. Men den bedste behandling er panodil. Mange undersøgelser har vist at det hjælper ikke meget at give penicillin. Det går væk af sig selv alligevel, penicillinen får det som regel kun til at gå væk nogle timer tidligere. Så panodil, panodil og panodil. Det er kun hvis de har høj feber og er virkelig dårlige at der skal mere til og så skulle man måske overveje at indlægge børnene.

Det er også rigtigt at man tjener godt som vagtlæge, men man får sandelig også lov til at lave noget for pengene. Efter en 7-8 timers vagt er man helt rundt på gulvet.

MVH Ann-Kristina (som også kører som vagtlæge og som lige nu sidder og overvejer om jeg skal trykke på slet istedet for send)

Har tænkt lige det samme som dig, men undladt at skrive i tråden fordi jeg egentligt ikke gider forsvare faget hele tiden.

Men vil gerne tilslutte mig: behandlingen for mellemørebetændelse er panodil. Intet andet hjælper. Tidligere lagde man gerne dræn, eller lavede en lille snit i trommehinden, men det er man gået væk fra i ukomplicerede tilfælde.

Tilsidst: så skal lægen (alle læger - alle i det hele taget) selvfølgelig tale pænt og forklare hvorfor han/hun gør som vedkommende gør - således at patienten forstår det - også selvom man synes patienten eller forældrene er pylrede. Ellers har man s.. ikke gjort sit arbejdet særlig godt.

Anmeld

23. februar 2010

Mor til Frederic og Freya

ann-kristina skriver:

Hej

undskyld mig også lige...

Der kan sagtens findes gode vaglæger. Men der er altså kommet rigtig mange sager frem, med dårlig til ringe behandling af børne familier....

Må indrømme at jeg ikke giver op. At komme ind med sin slappe dreng og lægen blot sidder med armene over kors og siger det er helt normalt - uden at have rørt eller lyttet på drengen.

Vores alle første gang vi var ved lægevagt med ham og få sådan én behandling, for ikke lige os som forældre til at stå med armene oppe og råbe hurra for lægevagten.

Men vi har haft positiv tlf kontakt med en lægevagt en søndag aften, da han også var 5 mdr gammel. Han bad os køre direkte til børne afd og han ville ringe og sige vi var på vej. Små 2 timer efter ank lagde vi ham selv på operations bord og så ham 5½ time senere.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.