Gaia skriver:
Hej
Da jeg er ny i Viborg og ikke kender meget til sygehuset, vil jeg høre om I vil fortælle, hvordan jeres fødselserfaringer er derfra.
Hvordan var jeres fødselsoplevelse?
Hvordan var jordemødrene?
Hvordan med smertestillende, fik I det som i ønskede?
Bare lige lidt af det jeg tænker på
På forhånd rigtig mange tak.

Hejsa:0)
Jeg fødte min datter i februar 2004 på Viborg sygehus, venter nu nummer 2, som også skal fødes på Viborg sygehus:0)
Så vidt jeg husker, så mener jeg faktisk at viborg sygehus fødegang, barselsgang osv er kåret til en af landests bedste.
Jeg havde en super god oplevelse. Kom på fødegangen kl 0720, mødte en jordemoder, som lige undersøgte mig og konstaterede jeg var i fødsel. kl 0800 er der vagtskifte og der fik jeg en ny jordemoder, den skønneste mandlige jordemoder der hedder Morten.
han var så sød, forstående dygtigt osv. Jeg fødte 4 timer efter jeg kom på sygehuset, så havde den samme jordemoder under hele fødslen.
Mht smertestillende var mit ønske at føde uden smertestillende, han spurgte nogle gange om jeg var sikker om jeg ønskede akkupunkttur eller andet, men sagde pænt nej tak og han respekterede det.
Efter fødslen fik jeg super plejer og havde 5 gode dage på sygehuset( nu er man på patienthotel, der har jeg ikke været så det har jeg ingen mening om)
Christina,
36+6