Fødselserfaring fra viborg sygehus

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.951 visninger
18 svar
0 synes godt om
21. februar 2010

Gaia

Hej

Da jeg er ny i Viborg og ikke kender meget til sygehuset, vil jeg høre om I vil fortælle, hvordan jeres fødselserfaringer er derfra.

Hvordan var jeres fødselsoplevelse?

Hvordan var jordemødrene?

Hvordan med smertestillende, fik I det som i ønskede?

Bare lige lidt af det jeg tænker på

På forhånd rigtig mange tak.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. februar 2010

steph0804

Jeg fødte på Viborg og havde en rigtig god... men meget meget lang fødsel. Alle jordemødrene/lægerne/sygeplejerskene var super søde og jeg endte med at få epidural blokade efter eget ønske og det var slet slet ikke noget problem, så kun gode erfaringer herfra

Anmeld

21. februar 2010

LotteN

jeg fødte også på viborg sygehus og de varmeste anbefalinger her. der er dejlig store fødselsrum, nyistandsat med stort badekar.

Jeg startede ud ed jeg ville have den der blokade  i ryggen, men min JM synes vi skulle starte ud med badekaret og så kunne jeg altid få den (ville nemlig gerne i badekar også ) og jeg nøjes med badearet og fødte så i sengen. havde den sødseste JM og sygeplejerske... det eneste var vi lå der under strejken, så efter vi havde fået prinsessen ud, gik der lidt lang tid enden de kom og vejede og målte hende... men har ikke skramt mig væk til næste gang

Anmeld

21. februar 2010

Valle81

Gaia skriver:

Hej

Da jeg er ny i Viborg og ikke kender meget til sygehuset, vil jeg høre om I vil fortælle, hvordan jeres fødselserfaringer er derfra.

Hejsa:0)

Jeg fødte min datter i februar 2004 på Viborg sygehus, venter nu nummer 2, som også skal fødes på Viborg sygehus:0)

Så vidt jeg husker, så mener jeg faktisk at viborg sygehus fødegang, barselsgang osv er kåret til en af landests bedste.

Jeg havde en super god oplevelse. Kom på fødegangen kl 0720, mødte en jordemoder, som lige undersøgte mig og konstaterede jeg var i fødsel. kl 0800 er der vagtskifte og der fik jeg en ny jordemoder, den skønneste mandlige jordemoder der hedder Morten.

han var så sød, forstående dygtigt osv. Jeg fødte 4 timer efter jeg kom på sygehuset, så havde den samme jordemoder under hele fødslen.

Mht smertestillende var mit ønske at føde uden smertestillende, han spurgte nogle gange om jeg var sikker om jeg ønskede akkupunkttur eller andet, men sagde pænt nej tak og han respekterede det.

Efter fødslen fik jeg super plejer og havde 5 gode dage på sygehuset( nu er man på patienthotel, der har jeg ikke været så det har jeg ingen mening om)

Christina,

36+6

Anmeld

21. februar 2010

Gaia

Hej

ih hvor er det bare dejligt at læse....bliver helt rolig nu. Bare det at læse, at det at få epidural ikke er noget problem, det synes jeg virker helt vild beroligende ja jeg glæder mig ligefrem endnu mere nu.

Tak tak for jeres svar, og til andre der har fødselserfaringer fra viborg hold jer endelig ikke tilbage med at fortælle.

Anmeld

21. februar 2010

Mussen2

Gaia skriver:

Hej

Rigtig god fødseloplevelse - flotte, store, nye fødestuer

RIGTIG sød jordemoder og studerende (kan varmt anbefale at sige ja til at få en studerende med, de er derHELE tiden og støtter en)

Jeg fik ingen smertestillende...

Synes det var ret stressende efter fødslen, fik intet at såpise og drikke i lang tid efter fødslen, da der var overbooked. Så vi lå i et lille depotrum og ventede på en ledig stue.

Men det kan de jo ikke gøre ved.

Vi glædte os til at skulle hjem, de der var så meget vi skule nå på de to døgn vi var der. Det var ret stressende med prøver, undervisning, flytten fra stue til stue etc.

Men i bund og grund en god oplevelse

Anmeld

7. marts 2010

Gaia

Er der andre der har erfaringer fra Viborg sygehus?? Vil gerne høre flere, hvis I findes deruden

Anmeld

7. marts 2010

Dictes mor

DEjligt lige at læse lidt erfaringer med Viborg Sygehus, jeg er selv førstegangsfødende, som skal føde i Viborg. Jeg har været på rundvisning der, og synes, at alt ser meget professionelt ud.

Jeg har også hørt om flere der har haft Morten den mandlige jordemoder, og de har kun talt om ham med rosende ord. Han er meget populær blandt fødende, hvis man kan sige det sådan.

Anmeld

7. marts 2010

Rillo

Sikke et dejligt indlæg at læse..skal selv føde på viborg denne gang!

Anmeld

7. marts 2010

Gaia

Majastina skriver:

DEjligt lige at læse lidt erfaringer med Viborg Sygehus, jeg er selv førstegangsfødende, som skal føde i Viborg. Jeg har været på rundvisning der, og synes, at alt ser meget professionelt ud.

Jeg har også hørt om flere der har haft Morten den mandlige jordemoder, og de har kun talt om ham med rosende ord. Han er meget populær blandt fødende, hvis man kan sige det sådan.

Hvornår skal du føde? Jeg er sat til 6 April. Jeg har endnu ikke været på rundvisning, men skal den 18. Det glæder jeg mig til. Ville gerne før men det skulle lige passe med mandens arbejde

ja ham Morten er vist ret populær det er jo ikke så ringe. Synes generelt at de er smadder søde på Viborg sygehus i hvert fald de gange jeg har været i kontakt med dem.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.