Jamen nu du synes jeg er så fuld af vås, vil jeg da lige citere direkte fra første link. Hvad enten du mener så er dette hvad der står:
Du fik barn før din uddannelse
Du kan få ekstra SU, hvis du har fået barn, inden du er startet på din uddannelse, eller mens du har haft orlov fra din uddannelse
For at få ekstra SU, må du tidligst være blevet forælder:
* højst 12 måneder før uddannelsen starter, hvis du er blevet mor
* højst seks måneder før uddannelsen starter, hvis du er blevet far
Derudover skal du opfylde de generelle betingelser for at få SU. Vær opmærksom på at du ikke kan få ekstra SU samtidig med, at du modtager forsørgertillæg eller forhøjet SU-lån til forsørgere.
"Så meget kan du få:
For at regne ud hvor mange måneders ekstra SU du kan få, skal du se på hvor mange hele kalendermåneder, der ligger imellem fødselsmåned og studiestartsmåned. Det antal måneder der er gået, skal du trække fra 12 (hvis du er mor) eller fra seks (hvis du er far).
Eksempler:
Hvis du bliver mor i for eksempel april og starter på uddannelsen i september, kan du få otte måneders ekstra SU (der går fire hele måneder, maj-august, mellem fødsel og start på din uddannelse, og når du trækker fire fra 12, er der otte måneder tilbage). "
Her er da intet nævnt om barsel, tværtimod står der EFTER orlov, citatet fortæller direkte hvad du er berettiget til efter opstart....
Mit bedste råd er at du kontakter en studievejleder på evt. EUC, de kan fortælle dig nøjagtigt hvad du kan få, fremfor at vi sidder og peger fingre af hinanden for at sige noget som kunne være forkert.....
Anmeld