Når mor kører bil til arbejde, og er morgendistræt....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

809 visninger
2 svar
0 synes godt om
19. februar 2010

mariamiss6

Åh ja, idag er det legestuedag. og det betyder at da jeg skulle aflevere mine unger var det altså et andet sted, end hjemme hos dp. Jeg skal ikke køre en omvej, men skal bare køre lidt længere, ad den vej jeg ellers skal, for at komme på job.

Men idag (igen idag) kommer jeg altså til at køre forbi 1. chance for at dreje af den store vej, og mod legestuen. Det opdager jeg sådan set ikke, og fortsætter forbi chance nummer 2. som også er sidste chance.... Der opdager jeg det dog, i det samme jeg kører forbi, men kan ikke nå at bremse jo... så jeg må hurtigt ind ad den nærmeste vej. Laver en 3-punktsvending, og kommer i rigtig retning igen.

Ind til nu har ingen af mine unger sagt en lyd, overhovedet, omme på bagsædet. Og det gør det jo selvfølgelig lettere at være lidt fraværende, sådan en tidlig morgen i glat føre.

Men da jeg endelig får drejet ned ad den helt rigtige vej, og når et område den store kan genkende (og jeg selv har ikke sagt en lyd om noget som helst), så udbryder den store pludselig til den lille: "Så. NU! kommer legestuen. Se Felix, dér er legestuen. Ja. SE! Felix" Og så snakkede han ellers løs om at NU var vi ved at være der, og så et eller andet om at "ja, der er maaaange". Ved dog ikke helt hvad han mente med den sidste sætning. Måske at der er meget sne

Men altså, det lød bare så sjovt. Man kunne tydeligt høre, at den store var ude på at forsikre den lille, om at NU var vi altså rigtig nok på vej mod legestuen alligevel... Det hele blev sagt i meget pædagogiske, glade, og overbevisende toner....
Og den lille sad og "sagde" ja. og en masse små lyde, som kunne betyde: hvad er det, eller se, eller ja.....

Åh de unger altså.... Jeg måtte godt nok smile lidt højt et par sekunder hehe....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. februar 2010

ekzunz

Det kan være de 2 banditter har siddet på bagsædet og kigget undrende på hinanden  Men måske du skulle gå lidt tidligere i seng så du ikke er så distræt om morgenen

Og så er det bare såååå skønt at høre når de passer på hinanden

Anmeld

19. februar 2010

mariamiss6

Znuzke skriver:

Det kan være de 2 banditter har siddet på bagsædet og kigget undrende på hinanden  Men måske du skulle gå lidt tidligere i seng så du ikke er så distræt om morgenen

Og så er det bare såååå skønt at høre når de passer på hinanden

Hehe ja det kunne være jeg skulle loppe mig afsted...

Jah Bastian har i hvert fald nok set undrende ud hehe... Meeeen jeg tror helt ærligt at han talte til Felix for at forsikre sig selv om at NU skulle vi altså i legestuen, selvom vi kørte den helt forkerte vej først....

Bare sjovt han ikke havde sagt noget inden... Han kan ellers være ret følsom, og bare pludselig stikke i et vildt ulykkeligt hyl, især over den slags ting. Altså hvis der sker noget andet end han havde forestillet sig, eller hvis det sker i lidt en anden rækkefølge end han gerne ville det hehe...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.