Fødsel i vand!?!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. februar 2010

baby2010

MyBaby skriver:

Jeg har efterhånden hørt rigtig meget godt omkring fødsler i vand. Jeg skal selv føde inden for de næste par måneder og jeg kunne rigtig godt tænke mig, at høre nogle erfaringer omkring fødsel i vand. Jeg tænker både på det at være i vand under selve fødslen og/eller under udvidelsesperioden!

Hvordan oplevede I det i forhold til smerterne? Havde I en fornemmelse af mere eller mindre bevægelsesfrihed? Hvilken indvirkning oplevede I, at det havde på, hvor meget I sprækkede/kig i stykker for neden? OSV.

På forhånd tusind tak, fordi I vil dele jeres erfaringer

Nina

Jeg vidste slet ikke at du overvejede det søde! Men du skal da bare gøre det, hvis du har lyst/kan osv. Det er da et forsøg værd. Hvis du ikke bryder dig om det, kan du jo bare gå op af vandet. Jeg har ikke hørt om nogen som har fortrudt, at de valgte vandmodellen, så der er vist ikke noget at "tabe" 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. februar 2010

CamillaT89

Det ser nærmest rart ud Jeg er absolut ikke i tvivl om - Dette er og bliver min førsteprioritet! 

Nu har jeg ikke selv nogen erfaring med vandfødsel(eller fødsel generelt), men har ikke hørt én eneste negativ ting omkring det

Held og lykke med fødslen. Den er da lige om hjørnet

Knus, Camilla

Anmeld

23. februar 2010

MyBaby

Nanna444 skriver:

Hej hej

Jeg fødte også min søn i vand og kan kun ( ligesom Tina2 ) sige alt muligt godt om det. Jeg har dog kun født denne ene gang, saa har ikke så meget at sammenligne med, men skal helt sikkert også føde i vand hvis der bliver en næste gang.

Jeg synes at vægtløsheden i vandet var helt fantastisk. Jeg kom i karret da jeg var ca 6cm åben og var i vandet i ca 2 timer incl de 40 min hvor jeg havde presseveer. Forinden havde jeg åbningsveer i ca 10 timer hvor jeg også tilbragte ca 2 timer hjemme i vores badekar. Jeg synes helt klart at vandet virker smertelindrende, men det bedste er helt sikkert at man virker meget lettere og har lettere ved at finde en behagelig position. Og ja, jeg tror helt klart også at tyngdekraften kan hjælpe en hel del.

Jeg sprækkede lidt tilsidst da bebsen sad fast med skulderen, men det mærkede jeg faktisk helt ikke. Fik 4 sting ialt.

Alt i alt kan jeg kun sige: Fød i vand Brug vandet alt hvad du kan: både i åbningsfasen og under selve fødslen. Det er en helt fantastisk oplevelse! Jeg forstår slet ikke at alle jordmødre ikke anbefaler dette. Og du kan jo altid komme hurtigt op af karret hvis du finder ud af at det alligevel ikke er noget for dig 

Held og lykke med den forestående fødsel - der venter dig en magisk oplevelse forude

Knus Nanna

Dine erfaringer bekræfter kun mine antagelser - så jeg håber rigtig meget, at det vil kunne lade sig gøre at være så meget i vandet som muligt! Jeg kan forstille mig, at jeg vil synes rigtig godt om vægtløsheden og bevægelsesfriheden!

Så jeg krydser fingre for, at alt går som det skal og jeg kan få lov at prøve, hvilken indvirkning vandet har på mig! Og som du siger, så kan jeg jo altid hurtigt komme op igen, hvis det ikke er noget for mig...  

Anmeld

23. februar 2010

MyBaby

tinpou skriver:

Jeg bliver altså også mere og mere varm på tanken! udover at vandet virker smertelindrende, så tænker jeg også at det må være utrolig rart at have bevægelsesfrihed. Og som Tina2 skriver, så snævres fødselskanalen til når man ligger, og tyngdekraften hjælper når man er mere oprejst. Når jeg indimellem har tænkt på om det mon kunne være noget at føde på knæ eller noget i den stil, så er jeg ofte nået frem til at det må være anstrengende at skulle bære sin egen vægt i den stilling, men igen - der hjælper vandet jo med at ophæve vægten. Desuden er det også en fødseslstilling der virker mere tiltalende på mig end den der meget eksponerede stilling i sengen. Jeg glæder mig også meget til næste jordemorbesøg, for der skal jeg virkelig også indhente mere information, bl.a. også om hvordan og hvornår man får informeret hospitalet om éns ønsker.

Uhh, glæder mig også til at følge I andre i hvad I vælger oghvordan det går - det er sgu  tæt på nu, synes jeg:-)

Jeg har det virkelig på fuldstændig samme måde som dig. Jeg hører SÅ meget godt om vandets indvirkning på smerter og oplevelsen af fødsel - så jeg bliver også mere og mere opsat på det!

Jeg har også overvejet, hvordan det mon vil være at stå/sidde i hug eller på knæ under fødsel - men jeg tænker også som dig, at mine ben sikkert vil give efter og jeg vil føle det som meget hårdt at holde mig selv!

Men nu må vi se, hvordan det hele ender. Det bliver RIGTIG spændende at følge alle herinde og nej - der er godt nok ikke lang tid til mere! Rigtig meget held og lykke i hvert fald

Nina - 34+5

Anmeld

23. februar 2010

MyBaby

baby2010 skriver:

Jeg vidste slet ikke at du overvejede det søde! Men du skal da bare gøre det, hvis du har lyst/kan osv. Det er da et forsøg værd. Hvis du ikke bryder dig om det, kan du jo bare gå op af vandet. Jeg har ikke hørt om nogen som har fortrudt, at de valgte vandmodellen, så der er vist ikke noget at "tabe" 

Jeg har faktisk også været meget afvisende overfor det indtil for en uges tid siden. Men efter jeg har læst så meget positivt omkring det, synes jeg, det er værd at overveje. Men igen - man ved jo ikke, hvad der venter én, så nu må vi se, hvordan det hele kommer til at forløbe! Men som du siger, så er der ikke så meget at "tabe" ved det - så tror, jeg vil give det et forsøg, hvis der bliver mulighed for det!

Anmeld

23. februar 2010

MyBaby

ct skriver:

Det ser nærmest rart ud Jeg er absolut ikke i tvivl om - Dette er og bliver min førsteprioritet! 

Nu har jeg ikke selv nogen erfaring med vandfødsel(eller fødsel generelt), men har ikke hørt én eneste negativ ting omkring det

Held og lykke med fødslen. Den er da lige om hjørnet

Knus, Camilla

Ja, jeg har også kun hørt gode erfarninger omkring vandets indvirkning - så nu må vi se - håber, at kunne prøve det!

Og tak skal du have - nej, der er ikke lang tid til og jeg er godt nok også ved at være spændt!

Anmeld

24. februar 2010

Bayze

MyBaby skriver:

Jeg har det virkelig på fuldstændig samme måde som dig. Jeg hører SÅ meget godt om vandets indvirkning på smerter og oplevelsen af fødsel - så jeg bliver også mere og mere opsat på det!

Jeg har også overvejet, hvordan det mon vil være at stå/sidde i hug eller på knæ under fødsel - men jeg tænker også som dig, at mine ben sikkert vil give efter og jeg vil føle det som meget hårdt at holde mig selv!

Men nu må vi se, hvordan det hele ender. Det bliver RIGTIG spændende at følge alle herinde og nej - der er godt nok ikke lang tid til mere! Rigtig meget held og lykke i hvert fald

Nina - 34+5

Glæder mig til at høre mere om hvad du når frem til og hvordan det går. Det kan være jeg liiige kan nå at høre om dit forløb inden jeg selv skal afsted, men det kan jo også være jeg kommer først:-) Vi har termin ret tæt på hinanden - jer er 33+2 i dag:-)

Kh Tina

Anmeld

24. februar 2010

MyBaby

tinpou skriver:

Glæder mig til at høre mere om hvad du når frem til og hvordan det går. Det kan være jeg liiige kan nå at høre om dit forløb inden jeg selv skal afsted, men det kan jo også være jeg kommer først:-) Vi har termin ret tæt på hinanden - jer er 33+2 i dag:-)

Kh Tina

Ja, det bliver spændende, hvem af os, der når først i mål!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.