tinpou skriver:
Jeg bliver altså også mere og mere varm på tanken! udover at vandet virker smertelindrende, så tænker jeg også at det må være utrolig rart at have bevægelsesfrihed. Og som Tina2 skriver, så snævres fødselskanalen til når man ligger, og tyngdekraften hjælper når man er mere oprejst. Når jeg indimellem har tænkt på om det mon kunne være noget at føde på knæ eller noget i den stil, så er jeg ofte nået frem til at det må være anstrengende at skulle bære sin egen vægt i den stilling, men igen - der hjælper vandet jo med at ophæve vægten. Desuden er det også en fødseslstilling der virker mere tiltalende på mig end den der meget eksponerede stilling i sengen. Jeg glæder mig også meget til næste jordemorbesøg, for der skal jeg virkelig også indhente mere information, bl.a. også om hvordan og hvornår man får informeret hospitalet om éns ønsker.
Uhh, glæder mig også til at følge I andre i hvad I vælger oghvordan det går - det er sgu tæt på nu, synes jeg:-)
Jeg har det virkelig på fuldstændig samme måde som dig. Jeg hører SÅ meget godt om vandets indvirkning på smerter og oplevelsen af fødsel - så jeg bliver også mere og mere opsat på det!
Jeg har også overvejet, hvordan det mon vil være at stå/sidde i hug eller på knæ under fødsel - men jeg tænker også som dig, at mine ben sikkert vil give efter og jeg vil føle det som meget hårdt at holde mig selv!
Men nu må vi se, hvordan det hele ender. Det bliver RIGTIG spændende at følge alle herinde og nej - der er godt nok ikke lang tid til mere! Rigtig meget held og lykke i hvert fald 
Nina - 34+5
Anmeld