Tina2 skriver:
Jeg har KUN godt at sige om fødsel i vand 
Nu er jeg ikke en af dem der har specielt ondt under udvidelsesveerne- fik først ondt ved 8-9 cm...
Jeg sad i vandet alt i alt i en time. Var 7 cm åben da jeg kom ind på fødegangen, så de skyndte sig at fylde karret.....
Jeg synes det tager en stor del af smerterne og man slapper mere af... Jeg HAR prøvet at føde på en seng også og det skal jeg IKKE igen! Man kan bevæge sig frit i vandet og finde den måde at sigge/ligge på der passer en bedst 
Jeg sprækkede meget da jeg fødte min datter (født på en seng), men hun var også stjernekigger. Min søn blev så født i vand og jeg sprækkede overhovedet ikke, og han vejede lige knap 5 kg....
Når man ligger/halv sidder på en seng og føder, så lukker man faktisk fødselskanalen med 30%!!!
Så jeg er STOR fortaler for at føde i vand
Jeg var "høj" af den fødsel et par uger efter, virkelig en fantastisk oplevelse.....
Jeg synes også virkelig det lyder som noget, jeg ville kunne have gavn af under fødslen. Jeg har ikke prøvet at føde endnu, så jeg ved jo slet ikke, hvad der venter mig, men jeg tror bare, jeg vil synes, det er enormt rart at kunne bevæge sig uden de store problemer i vandet i forhold til, hvis man ligger/sidder!
Jeg har også hørt om nogen, der sad i karret helt indtil fødseln og så kom op lige tilsidst og så faktisk stod/sad på hug og fødte! Jeg tænker bare, at tyngdekraften må da kunne hjælpe lidt mere med, når man står/sidder i hug end når man ligger eller næsten sidder på en seng. Men du siger jo også, at fødselsgangen faktisk lukkes en del, når man sidder/ligger!
Man ved jo selvfølgelig aldrig, hvordan fødslen bliver, men jeg tænker, at det jo er meget godt, at gøre sig nogle tanker omkring det, inden man står i det!
Tusind tak fordi du ville svare - det håbede jeg jo lidt du ville, da vi lige talte lidt om det i en anden tråd!