Kartofler/Gulerødder

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.744 visninger
12 svar
0 synes godt om
17. januar 2008

Kristina V

Hmm.. Hjælp..
Startede med at give min datter mos til middag i slut december måned. Så begynde vi i Start Januar med gulerødder og det gik også fint indtil vi introducerede kartofler for hende. Siden har hun ikk vil spise hvorken gulerod eller kartoffel, så det ender altid med at hun får mos til aftensmad..
Har i nogle triks(?)

Hilsner kristina

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. januar 2008

Pia.

sovs - masser af sovs.... *SS* så smager selv kartofler godt...

nej måske ikke lige alm. sovs når hun ikke er så gammel, men et eller andet med smag i... Nu ved jeg ikke hvor langt I er med fast føde, men godt hakket kødsovs smager jo godt, og når det er blandet med kartofler eller gulerødder tror jeg godt hun vil spise det...

håber I finder en løsning...

Knus Pia.

Anmeld

17. januar 2008

1977

Profilbillede for 1977
Hej Kristina,

Jeg går udfra at når du skriver om gulerod og kartoffel er det hele tyggestykker. Det bliver ihvertfald den antagelse jeg svarer ud fra :)

Har du prøvet at lave en mos og komme "klumper" i? Det kan jo være at konsistensen ved kartoffel ikke huer hende. Men prøv klumper, så er det mos, men alligevel skal hun tygge det. Jeg købte gerne de små bægerer med mos (jeg kalder det nødmad, til hvis det hele gik galt en dag). Jeg opdagede at den med pastinak og ærter kunne Jesse bare spise en masse af. Så jeg tog ½ bæger og kom små stykker kartoffel eller gulerod i.

Ellers lad hende spise mos en uges tid eller to og prøv igen med guleroden

Held og lykke

Knus Jeanne

Anmeld

17. januar 2008

Kristina V

Karoline er kun ½ år gammel, så det eneste vi har prøvet er grød til middag og mos til aften. Sys bare det er mystisk at hun først spiser det med velbehag og nu dr det slet slet ikk...

Anmeld

17. januar 2008

1977

Profilbillede for 1977
Hej igen,

Det er overhoved ikke mystisk :D Det er en baby :))

De får nogle sære ideer ind imellem, men bare rolig. Det skal nok komme. Hold en pause og prøv igen senere.

Kram Jeanne

Anmeld

17. januar 2008

Kristina V

Takker.. Vi må prøve.. Sys virkelig bare det grød er kedeligt, og af sådan en mos er bedre, men det er datteren og jeg vist ikk helt enige om.. hehe

Anmeld

17. januar 2008

Line

Da Benjamin var helt lille og startede med Grød og mos kunne han bare ikke lide kartoffelmos - han fik virkelig opkastningsfornemmelse hver gang han fik det ind i munden.

Tilsidst ventede jeg 14 dage med at prøve igen da jeg synes det var synd for ham og så gled det bedre ned. Oplevede også at han især ikke var vild med kartoffelmosen hvis den var blevet "sej og lang".

Men ja det er en baby du har med at gøre og det er sgu ikke altid det vil det samme som du vil :))

Anmeld

17. januar 2008

Mie A

Hejsa

Hvordan laver du mosen?

Knus Mie

Anmeld

17. januar 2008

Hej søde.... Hun er jo vild med gulerod men knap så begejstret for kartoffel, ik?! ...hva vis du langsomt langsomt langsomt putter mere og mere kartoffel i?? Altså starter med at servere gulerodsmos med en lille bitte smule kartoffel og så for hver eneste dag komme lidt mere kartoffel og lidt mindre gulerod i?!

Anmeld

17. januar 2008

Kristina V

Hei ven..
Jamen det er efter vi prøvede så småt med kartoffel, så vil hun slet heller ikk have gulerod. Men var nede ved svigerforældre og tage imod dem dag, så der havde jeg købt det der nestle skrammel, og de gik bare fint ned. Og det smager seriøst af ØV.. SÅ prøver lige igen imorgen..
-Nøj de havde mange gaver med hjem til os:)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.