ja så skete det endelig
søndag aften kl. 19:24 på nyk. f. sygehus kom lillemanden til verden dagen før termin
med en vægt på 3900gr og en længde på 52cm
nå men her kommer så min fb lige fra det hele startede så den er mega lang.
det hele startede onsdag 10/02 omkring kl 14,30 ligger jeg stor og tyk på sofaen og har haft noget ondt i bæknet, da der pludselig begynder a komme vand ud forneden, nå men så tænker jeg a jeg lige ringer til min egen jdm og spørger hvordan jeg ska forholde mig til tingene da jeg ikke syntes der kom ret meget (2dl vil jeg tro).
nå men hun siger a jeg ska ringe over på FG så jeg kan blive undersøgt, hvilket jeg så gør og der skulle vi komme over efter aftensmad, vi køre så derover a da Vi skulle spise hos martins mor og far der ikke bor langt fra Sygehuset, og omkring kl 16.30 siddeer jeg der og begynder a få nogle små-veer
(de niver godt men er til at holde ud), vi spiser og køre derover hvor jeg blir undersøgt og får kørt en strimmel.
efter det får jeg taget sådanne en prøve hvor de ku se om det var vandet der var gået, og det viser sig a det ''bare'' var vand fra en a hinderne der var så var gået i stykker, det er alt hva vi får a vide og andet fortæller jdm' derover os ikke selvom vi fortalte det var første gang osv
vi tar så hjem og det begynder a ta til med små-veerne og de blir kraftigere, men ikk noget reegelmæssigt der og de foregår over hele natten.
torsdag: vi havde sovet hos svigerforældrene pga snevejret og tog så hjem kl 10 da martin sku til møde, jeg har stadig småveer, de føltes slet ikke som alm plukveer og niver mere nu, men er slet ikk regelmæssige
fredag: har ikke sovet hele natten igen pga det gjorde ondt, og vi måtte tilsidst på fg igen natten til lørdag da der igen var regelmæssige småveer:s
vi sagde a vi gerne ville vide det hele de undersøgte da vi ikke følte os godt behandlet sidst og det var denne jdm rigtig go til
der var intet sket i nu og vi sku hjem igen:s føte det så trælst det gjorde ondt havde ikk sovet rigtig i flere dage og fik så noget med hjem a sove på.
lørdag: havde da sovet 5 timer den nat dejligt nok men havde aligevel været vågnet et par gange pga små-veer, men jeg fik sovet og det var vigtigst
veerne kom med ca- 15-20 min mellemrum hele dagen og gjorde rigtig nas, men jeg ville simpelthen ikk ringe til fg for a bli sendt hjem igen.
søndag: jeg sov ikke hele den nat og følte jeg sku både det ene og andet hele tiden, jeg brød sammen kl. 8 om morgenen med kun 3kvarters søvn fra lørdag eftermiddag var jeg bare træt.
vi kørte til vagtlæge 11.15 for det ku jo være blærebet. tænker jeg, og derfra blir vi sendt til fg efter a jeg var blevet trykket på maven da han syntes jeg har al for ondt til a det ku være rigtig.
jeg ringer og siger vi er på vej efter anvisning fra lægen og vi kommer derhen kl. 12.30 og blir indlagt da jeg er 3 cm åben og livmodermund er udslettet fuldstændigt
kl. 14:00 kommer jeg i badekar og hold da op det var lækkert øj mums
kl. 15.15 kom jeg op pga let pressetrang og har udviddet mig 7cm.
kl. 16.15 blev det bar værre og var nu åbnet 9cm
kl. 16.45 tar hun vandet og det var grønt:s
kl. 18.00 får jeg vedrop da der stadig magler 1 cm og veerne er begyndt a bli urregelmæssige igen:s der vil jeg ærlig indrømme a pressetrangen er ved a drive mig en smule til vandvid så meget a min lillesøster begyndte a græde fordi hun så jeg havde det møg elendigt
18.15 mangler jeg 2 skide milimeter, og der blev jeg godt nok håbløs jdm satte fingrene op og der fik jeg sagt til hende a
''NU PRESSER JEG SIMPELTHEN FOR JEG VED IKK HVA DU LAVER MEN NU KAN JEG IKK HOLDE DET MERE,'' og jeg fik lov,, hold da op en mega lækker følelse, det var da det aller bedste i hele verden_
jeg presser så godt jeg kan og jeg kan mærker a energien ikke er ret go pga søvnmangel og samtidig med det så havde lillemanden jo ikke særlig travlt med a komme ud til os:s
da hovedet skulle ud fil jeg til allersidst i presseveen sagt meget anstrengt ''av for satan hvor gør det ondt
'' hvor det kom fra ved jeg ikke men det røg ud a mig
kl. 19.24 kommer der bare en rigtig flot stor dreng op på min mave og med et var alt bare glemt, jeg lå der næsten i min egen lille verden og kiggede på det mest fuldkomne lille menneske, med store blå øjne, jeg var så lykkelig at jeg ikke engang kunne græde, det hele var så uvirkeligt.
har hele forløbet igennem haft den sødeste jordmor og sygeplejerske, de var så søde og hjælpsomme og fik så meget ros
min kæreste var den dejligste støtte og uden ham ku jeg ikk havde klaret det og min søster der bare lige sku se da hovedet var begyndt at ku ses stod under hele forløbet og kiggede dernede og holdt mig orrienteret om tingene, det var bare super lækkert
jeg havde ingen bristninger, men kun små hudafskrabninger, han fandt hurtigt vej til babsen så det var dejligt..
21,20: vagtskifte den jdm der havde været med mig fra starten havde nu fyraften, og kom ind og sagde farvel og at hun håbede a se mig igen da jeg var som skabt til det der
det lovede jeg hende med det blev ikk før om 4-5 år
jeg fik nu en ny jdm ind som også var rigtig sød, hun målte og vejede ham og han var større end nogen a os havde gættet 3900gr og 52cm_(:
21.30 sku vi havde været flyttet på barselsgangen men da jeg rejser mig op i sengen siger jeg til jdm, at jeg føler det løber rigtig meget for neden og under fødslen havde jeg så mistet 600ml. hun tjekker mig og der stod der bare en stråle ud
de tilkalder gynæ. som der så kommer og der viser sig a jeg aller bagerst er sprunget op da jeg sku op a sengen så jeg sku alligevel syes:s
mister yderliger omkring 200ml blod og får lavet en enkelt knude.
pyhh det var en ordentlig omgang og martin var ved a besvime a nervøsitet pga al det blod:s
heldigvis ku jeg klare det uden noget og det var dejligt a komme over og få hvilet
han er super nem græder stortset ikke og vi kom hjem igår onsdag, har haft sp idag torsdag og illlemanden havde taget 150 gr. på og er 3½ dage gammel
tak fordi i læste med den blev jo ret lang men sys det hele sku med
og nåer ja et billed ska i da oss lii ha
kram fra en meget stolt ny bagt mor/natascha
Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)
Anmeld