Hvorfor er det så svært?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. februar 2010

Bamme

Tynen: har gået og tænkt lidt..

-Hvorfor køber du overhovedet de der fedende ting hjem, in the first place? Så er det jo klart man bare æder det, når det ligger i skabet og kalder på én.

Lav en madplan, og lav en indkøbsliste, og køb KUN det som står på listen...

Bamme - som indenfor 14 dage har smidt NÆSTEN 1½ kg og som kværner frugt og grønt som aldrig før. Drikker en masse vand, som også mætter lidt, min hud er blevet pænere, og vi knalder som aldrig før (TAK for inspirationen, IVF)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. februar 2010

Bamme

Klock skriver:

Ja os, og forfilan hvor er det svært... I sær her... det jeg synes er værst er at på trods af at vi drikker 8 liter cola tilsammen, spiser tonsvis af slik, samt 4 fastelavnsboller (med flødeskum) til sammen (hver weekend), ja så rasler kiloerne af manden... Han har på ca 6 mdr. tabt 15 kg... og de sidste 8 er siden jul... Og nej det er ikke mig der voldæder mest...

Jeg forstår simpelthen ikke I køber alt det hjem, som jeg skrev til Tynen, er det jo klart at man bliver fristet...

Jeg vejer selv ca. 10 kg. for meget efterhånden, og NU sætter jeg bare bremsen i. Jeg vil ikke gå og være fed, jeg vil tilbage i mit pæne tøj, fremfor løstsiddende bluser for at skjule dellen!

Klock, vi har talt om det før... -Vil du ikke gerne at dine børn skal have deres mor i mange år endnu?

Anmeld

19. februar 2010

Bamme

Loggidut skriver:

JA!

det kunne være mig det der...og er der noget der kan pine mig, så er det f.eks selvsikre kollegaer, som har en fast plan hver dag...som gør de rigtige ting, og som altid lige har det der ekstra overskud....

altså en af dem som jeg ikke er!

ved sgu ikke hvordan jeg kommer ud af det...men jeg kender problemstillingen alt for godt!

mit gulv har ikke set en klud i flere dage...uger...evt. måneder...det er også en af de riller jeg åbenbart ikke kommer op ad.!

Søtte: så har du med garanti noget som dine kolleger ikke har...

Hvem ved hvilke lig i lasten de har? -Måske får de tæv af manden?

De har sgu da ikke os heller?

Op i røven med hvad alle andre gør eller siger? Kårnflækker you know?

Anmeld

19. februar 2010

BK

Bamme skriver:

Jeg forstår simpelthen ikke I køber alt det hjem, som jeg skrev til Tynen, er det jo klart at man bliver fristet...

Jeg vejer selv ca. 10 kg. for meget efterhånden, og NU sætter jeg bare bremsen i. Jeg vil ikke gå og være fed, jeg vil tilbage i mit pæne tøj, fremfor løstsiddende bluser for at skjule dellen!

Klock, vi har talt om det før... -Vil du ikke gerne at dine børn skal have deres mor i mange år endnu?

Ja nu er det jo altså ikke os alle sammen der render rundt med en rygrad af stål...

Jo selfølgelig vil jeg da gerne have mine børn har mig mange år i nu, nu er jeg jo heller ikke ligefrem dødeligt overvægtigt, selv om jeg godt ved at der er forhøjet risiko for både det ene og det andet...

Men havde jeg haft den rygrad af stål som du tilsyneladende har, ja så var jeg jo nok aldrig blevet så stor som jeg nu engang er... Det kan da godt være at det er forkert at købe hvad man har lyst til... Men det har vi valgt, nu er det jo heller ikke sådan at jeg spiser slik hele ugen i gennem, det holder sig til weekenden...

Anmeld

19. februar 2010

Bamme

Klock skriver:

Ja nu er det jo altså ikke os alle sammen der render rundt med en rygrad af stål...

Jo selfølgelig vil jeg da gerne have mine børn har mig mange år i nu, nu er jeg jo heller ikke ligefrem dødeligt overvægtigt, selv om jeg godt ved at der er forhøjet risiko for både det ene og det andet...

Men havde jeg haft den rygrad af stål som du tilsyneladende har, ja så var jeg jo nok aldrig blevet så stor som jeg nu engang er... Det kan da godt være at det er forkert at købe hvad man har lyst til... Men det har vi valgt, nu er det jo heller ikke sådan at jeg spiser slik hele ugen i gennem, det holder sig til weekenden...

JEG har sgu ikke en rygrad af stål, tværtimod. Jeg kværner da også Yankiebars osv. af og til. Jeg spiser det bare ikke så TIT som lige efter jul. På job hersker den søde tand, men jeg takker nej, og kværner et æble.

Vi køber sjældent sodavand hjem, for det bliver bare drukket. 

NU er det fedt at jeg har været så standhaftig, for i morges kunne jeg se på vægten at der var røget KNAP 1½ kg.

-Jeg har et stykke papir og en kuglepen til at ligge i badeværelsesvinduet, lige over vægten, på den måde holdeer jeg øje med det. Der går totalt sport i det, prøv det.

Nu skal vejret så bare lige blive noget bedre, jeg GIDER simpelthen IKKE ud at gå lange ture, man kunne jo falde og brække benene.

For 1 måned siden investerede jeg feks. i ny badedragt og svømmebriller, men det er ikke blevet brugt endnu, så synes du måske jeg har en rygrad af stål?

Anmeld

19. februar 2010

BK

Bamme skriver:

JEG har sgu ikke en rygrad af stål, tværtimod. Jeg kværner da også Yankiebars osv. af og til. Jeg spiser det bare ikke så TIT som lige efter jul. På job hersker den søde tand, men jeg takker nej, og kværner et æble.

Vi køber sjældent sodavand hjem, for det bliver bare drukket. 

NU er det fedt at jeg har været så standhaftig, for i morges kunne jeg se på vægten at der var røget KNAP 1½ kg.

-Jeg har et stykke papir og en kuglepen til at ligge i badeværelsesvinduet, lige over vægten, på den måde holdeer jeg øje med det. Der går totalt sport i det, prøv det.

Nu skal vejret så bare lige blive noget bedre, jeg GIDER simpelthen IKKE ud at gå lange ture, man kunne jo falde og brække benene.

For 1 måned siden investerede jeg feks. i ny badedragt og svømmebriller, men det er ikke blevet brugt endnu, så synes du måske jeg har en rygrad af stål?

Ja i forhold til mig har du... For jeg køber cola'en fordi jeg har lyst til at drikke den... Du har rygrad nok til at lade den stå, selv om du skulle have lyst til den...

Men altså, for mig kommer det stille og roligt, jeg har fået ændret min morgenmad til noget sundt, så håber jeg på at jeg når jeg starter på arbejde igen, kan få indført den næste nye ting, som gerne skulle blive hængene ligesom morgenmaden er blevet...

Anmeld

19. februar 2010

Louise mortil4

ja for filan da det er svært det der. Har bare en vildt sød tand, men den skal bare ikke vinde hver gang. Det er så svært at gå forbi de der hyller med slik og sodavand, men det giver et vildt kick at man overvinder sig selv og man er lige 2 meter højere når man når ud på den anden side at kassen også selv om man hele vejen hjem sidder og savler over de der flødeboller man egentlig godt kunne kværne en hel kasse af selv, de gør det sgu heller ikke nemmere i butikkerne ved at sætte det slik lige op af kassen hvor man bruger næsten lige så meget tid som resten af butikken, men bare står og glor, det er bare så unfair.

Nå nok plidder pladder, ville egentlig bare sige at jeg ved hvor du kommer fra men har ikke opskriften på hvordan man retter op på det udover at tvinge sig selv forbi hyllerne med de fristende ting uden at få noget i vognen, for kommer det hjem bliver det også spist, så det skal "bare" ikke med hjem, men f... det er svært. Af erfaring ved jeg at de første dag er rigtig svære når kroppen er afhængig af sukker og det er jo egentlig det den er når den får det hverdag, men man komme gennem abstinenserne og nå 14 dage uden sukker, så er det ikke så slemt mere og lysten til det søde er næsten ikke eksisterende, men f... det er svært at nå der til.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.