Hvorfor er det så svært?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

741 visninger
16 svar
0 synes godt om
18. februar 2010

Tynen

At bryde de gamle vaner?

Jeg er sgu inde i en periode af mit liv, hvor jeg er kørt fast i alt det negative.
Det der fylder allermest er nok vores (Eller MINE, for at være helt præcis) kostvaner.
Jeg VIL så gerne tabe mig lidt hist og her og bare blive sund og fit som man var dengang for en zillion år siden før børnene kom og overtog ens krop og følelsessytem.

Jeg har så mange intentioner og ideer allesammen undskyldt af "Når ungen bliver lidt større kan han blive passet mens jeg træner...", "Når det bliver sommer og vi automatisk kommer ud at gå, cykle m.m. skal det nok komme..." og "Hvis jeg nu begynder at lave den madplan på mandag så..."

Arhmen - Jeg brækker mig sgu.. Jeg har sagt sådan de sidste 2 år og jeg drikker stadig næsten 1½ l. cola om dagen (SELV! Vel at mærke. Ved godt at det er direkte klamt!) , tømmer og fylder op i slikskabet flere gange i løbet af ugen, og den madplan med sund og nærende kost bliver udskudt hver eneste uge så vi altid ender med at æde det samme uge efter uge - og oksekød hænger mig bare snart langt ud af halsen.

Jeeez - Er der andre der bare sidder fast i samme rille?

Trine - Fåkking træt af sig selv  Kom nu bare ud af hak!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. februar 2010

BK

Ja os, og forfilan hvor er det svært... I sær her... det jeg synes er værst er at på trods af at vi drikker 8 liter cola tilsammen, spiser tonsvis af slik, samt 4 fastelavnsboller (med flødeskum) til sammen (hver weekend), ja så rasler kiloerne af manden... Han har på ca 6 mdr. tabt 15 kg... og de sidste 8 er siden jul... Og nej det er ikke mig der voldæder mest...

Anmeld

18. februar 2010

..

Kender det SÅ godt.. Gid det var så nemt som det lyder, så var vi jo alle nogen slanke fitte siv

Men men for hunde hvor er det bare nemt at sige på mandag, i morgen eller en eller anden dag går jeg igang.. Nu er jeg endeligt i gang efter at have ladet stå til i 4 (fire) år..Jeg tabte mig en masse og pludseligt var det hele på igen. For mig virker det ikke at sige et eller andet tidspunkt men at gøre det lige når lysten er over mig så min nye livsstil begyndte en onsdag eftermiddag.. Og det holder for jeg VIL sq der her.. Æder som en gal 1 gang om måneden og når jeg så når aften og har det mega skidt og oppustet så minder det mig om hvor godt jeg har det fysist og psykisk når jeg lever sundt.. Måske en ide?

Ps: Tynen du ser da mega godt ud, så ingen panik

Anmeld

18. februar 2010

Susan1978

Jeg kender den der rille alt for godt, har selv kørt i den siden Emil blev født, jeg render stadig rundt med overskudkiloene fra hans graviditet.

og jeg har sagt alle de samme ting... på mandag så starter jeg.. ahh når det blir varmere så skal jeg ud af gå/løbe osv osv..  Sidste år opnåede jeg dog at fastholde spinningen.. men kosten var a la hvad det nu kunne blive til.. så det resulterede heller ikke i vægttab.

træning...  puha hvem pokker finder tid til det.. ik mig desværre.

Men Tynen hvor om alting er, så har jeg grebet pinden og har meldt mig til DDV og er begyndt at omlægge mine kostvaner til det bedre.. og langsomt men sikkert kommer resultaterne også.

Min søster skal gifes til maj, og jeg ville være så pinlig over ikke at kunne have en pæn kjole på, det synes jeg at jeg skylder hende og ikke mindst mig selv. SÅ det er min gulerod. - men puha den er tæt på  nu og jeg synes ikke det går stærkt nok, men jeg må sige til mig selv at når det går langsomt, så er der chance for at de gode vanerne holder ved og det tabte blir væk.

Det kræver så meget stålfast vilje.. det kræver så meget overskud og det kræver at man 100 gange om dagen siger til sig selv. JEG VIL DET HER...  se på IVF..... Hun er så sej... men tror også det har kostet en masse ændringer i hendes vaner.

Det jeg synes der er værst, er når andre ikke kan forstå ens beslutning, men hernede på arbjede der er de ved at fatte at de ikke skal købe kage og slik til mig.

i dag fx siger min kollega at han er blevet logget til at købe fastalavnsboller, men han vil da lige høre om jeg skal ha en med eller om der er noget andet jeg hellere vil have, hvor jeg siger at hvis det er ok med ham, vil jeg gerne have sådan en bøtte med små gulerødder og det fik jeg.. og ved du hvad jeg synes faktisk de smager ligeså godt som den ulækre fastalavnsbolle fyldt med klamt syltetøj og butterdej..

Hvis man har viljen, tror jeg man skal starte med at rydde alt ud i diverse skabe, lad vær at have noget liggende der kan give anliggenhed til "syndere"

Madplanerne nævner du jo selv.  Handl aldrig på tom mave, og køb kun det der står på seddelen, køb ind til en hel uge, så undgår du alle de små impulskøb bla i form af den der chokolade bar, der lige fandt vej til indkøbskurven. 

giv dig selv små mål.  fx 2 kilo på en måned.  start fx med at fokurser på  kosten og lade motion osv være, det kan komme når vanerne for god kost har sat sig.

Colaén må du se om du kan skifte ud med Zero eller andet du godt kan lide med mindre kcal. fx iste eller sukkerfri saftevand.. 

jeg ved hvor svært det er bare at skifte alt ud med kedeligt vand.. 

men væske er vigtigt.. -  du skal have min. 1½-2 liter om dagen. Man kan få danskvand med forskellige smag og de smager godt.

ej for pokker jeg kunne blive ved..  sorry for en smøre...  hvis du ikke allerede er stået af.

kæmpe knus og TRO PÅ DET TRINE, du kan godt!

Anmeld

18. februar 2010

ivfmarie

Jeg ved sgu ikk rigtig hva jeg skal svare... Andet end:

Få fingeren ud af gaskanalen og kom i gang NU!

Start med at droppe det klamme cola der giver dårlig hud, ætser dine tænder og giver dit blodsukker usunde stigninger.

Derefter tænker på hvad du putter i hovedet på ungerne... Stella får vel sund og lødig mad, ikk!? Det skal Paw også have - igennem DIG! Hvis du et eller andet sted godt ved hvad ungerne IKKE har godt af - hvorfor udsætter du så din egen krop for det?

Din krop er din motor og dit tempel - du skal satme passe godt på den, ellers går den i stå og forfalder før tid!

Jeg kunne komme med lange biokemiske forklaringer på hvad der godt og ikke godt for kroppen - det gider jeg ikke. Istedet vil jeg love dig, at hvis du lige hanker op i din slatne rygrad i bare én sølle uge, så vil du mærke en betydelig forskel i humør og energi allerede efter et par dage med det rigtige brændstof!!

Når du så er blevet super-lækker efter en god indsats, så har du det så godt med dig selv og din krop, at du pludselig tror på at Stig mener det, når han siger at du er lækker... Og dét hjælper på selværdet i soveværelsert - og dét hjælper på Stigs humør - og dét hjælper på hans lyst til at hjælpe dig med alt det trælse huslige... Og dét hjælper på dit humør, som hjælper på dit overskud og evne til at tackle dagen.. I could go on and on and on and on and on!!!

Men det er selvfølgelig op til dig selv - du skal ville det - indefra!

Marie - netop hjemvendt efter løbetur i sneen, med boller i ovnen, to søde unger der glor flimmer, og en mand der bliver heldig i aften

hov, jeg fik ikke skrevet at stuen er støvsuget.

Anmeld

18. februar 2010

Helle30

Hvaaa Ivfer - jeg får næsten lyst til at spørge dig, om du har kørt noget Thorbjörg Hafsteinsdottir ind i dit liv? Den brandtale dér er næsten som et kraftigt sammenkog af "10 år yngre...osv.", og derudover ser du sgu mindst 10 år yngre ud.

Jeg tror faktisk at du, Tynen, kunne have glæde af at læse sådan et "foredrag" om biokemiske processer og div. fødevarers samspil med kroppen og ikke mindst hjernen. Jeg er selv gået i gang med 10 år yngre programmet. Ikke fordi jeg skal tabe mig så meget og heller ikke fordi, jeg regner med at kunne kappe hele 10 år af min alder men pga. af alt det Ivfer skriver om, at kroppen er vores motor og tempel, som skal plejes og holdes ved lige. - Og det med de rigtige rengøringsmidler og den rette smøreolie - om du vil. Jeg ved jo godt, hvad jeg ikke skal spise og drikke (matadormix og cacaomælk) og hvad jeg skal indtage i stedet (spinat og fed fisk to gange om ugen). Bogen (10 år..) sætter bare tingene lidt mere i system ift. ikke at gøre alt på én gang, og så giver den en masse biokemiske foredrag - oversat til et sprog, alle kan forstå. Det er meget motiverende at læse, både hvordan dårlige fødevarer og vaner hærger kroppen - og hvordan gode fødevarer og motion forkæler og styrker kroppen. Det rigtige brændstof har simpelthen så meget at sige ift. velbefindende, humør, udseende, helbred og f.eks. også hvor godt man sover.

Det er muligt, det er lidt poppet med hende Thorbjörg, men indtil videre synes jeg, programmet giver mening for mig. Desuden har det med garanti virket for hende selv. Kvinden er 50 år, og hun strutter af frisk og ung. Og jeg vil love dig, at når du først har fået udryddet den værste synder - tilsat sukker - og erstattet den med mad, der holder dit blodsukker stabilt, så vil du være i stand til at tænke mere klart og allerede dér få meget mere overskud.

Dét er mit bedste råd, hvis du også er sådan indrettet, at gennemføre ændringerne som et projekt og gerne vil motiveres undervejs.

- Helle - indtil videre befriet for tilsat sukker, hvide brød og kornprodukter samt kartofler. Har derudover fundet tid til styrkeøvelser og ballstikprogram HVER dag i denne uge.

- Hmmm - jeg lyder sgu lidt som en hellig ko, det var ikke meningen. Jeg VIL sgu bare have noget mere overskud, bedre humør og flere kræfter.

Anmeld

18. februar 2010

Bamme

Tynen skriver:

At bryde de gamle vaner?

Jeg er sgu inde i en periode af mit liv, hvor jeg er kørt fast i alt det negative.
Det der fylder allermest er nok vores (Eller MINE, for at være helt præcis) kostvaner.
Jeg VIL så gerne tabe mig lidt hist og her og bare blive sund og fit som man var dengang for en zillion år siden før børnene kom og overtog ens krop og følelsessytem.

Jeg har så mange intentioner og ideer allesammen undskyldt af "Når ungen bliver lidt større kan han blive passet mens jeg træner...", "Når det bliver sommer og vi automatisk kommer ud at gå, cykle m.m. skal det nok komme..." og "Hvis jeg nu begynder at lave den madplan på mandag så..."

Arhmen - Jeg brækker mig sgu.. Jeg har sagt sådan de sidste 2 år og jeg drikker stadig næsten 1½ l. cola om dagen (SELV! Vel at mærke. Ved godt at det er direkte klamt!) , tømmer og fylder op i slikskabet flere gange i løbet af ugen, og den madplan med sund og nærende kost bliver udskudt hver eneste uge så vi altid ender med at æde det samme uge efter uge - og oksekød hænger mig bare snart langt ud af halsen.

Anmeld

18. februar 2010

Stumpen

Så længe du ikke vil det 100% så er det svært..

Så længe du ikke får sat dig ned og får lavet den madplan og købt det rette hjem, så er det svært..

Derefter går det som oftest slag i slag og bliver en ny vane.. Hvis vi ser bort fra alt det kemiske, så skader ½ l cola om dagen til den dame vist ikke.. (mener du skal ikke tabe dig, som visse af os andre)

Anja

Anmeld

18. februar 2010

Loggidut

Tynen skriver:

At bryde de gamle vaner?

JA!

det kunne være mig det der...og er der noget der kan pine mig, så er det f.eks selvsikre kollegaer, som har en fast plan hver dag...som gør de rigtige ting, og som altid lige har det der ekstra overskud....

altså en af dem som jeg ikke er!

ved sgu ikke hvordan jeg kommer ud af det...men jeg kender problemstillingen alt for godt!

mit gulv har ikke set en klud i flere dage...uger...evt. måneder...det er også en af de riller jeg åbenbart ikke kommer op ad.!

Anmeld

18. februar 2010

Helle30

Loggidut skriver:

og er der noget der kan pine mig, så er det f.eks selvsikre kollegaer, som har en fast plan hver dag...som gør de rigtige ting, og som altid lige har det der ekstra overskud....

altså en af dem som jeg ikke er!

Ved du hvad Loggi. Der er INGEN, der har fuldstændig tjek på alting - heller ikke dine tjekkede kolleger. Der er altid ét eller andet, der halter.

- Helle

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.