Dilemme mht babys navn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

354 visninger
2 svar
0 synes godt om
18. maj 2008

Anja

Jeg er kommet lidt i et dilemma. - og ja, der skulle have stået dilemma og ikke dilemme i overskriften, men man kan ikke rette i overskriften :D

Jeg har fra starten godt kunne tænke mig at baby, hvis det viser sig at være en dreng skulle heddde Aksel.
Men mand har også fra starten sagt nej, han bryder sig ikke om navnet. Vi har nu så i et par mdr talt frem og tilbage og endte så ved Konrad.

Vi havde det oppe igen i morges og da jeg igen nævnte Aksel, så sagde han pludselig, at hvis jeg virkeligt så gerne villle have en Aksel, så var det okay, hvis der kommer en dreng kan han godt hedde Aksel.

Mit dilemma er så bare om min mand så kunne ende med at have en søn med et navn han ikke kan lide .....

Kan jeg få mig til at sige, ja tak, jeg vil gerne have, at det bliver Aksel i tilfælde af en dreng mere ????

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. maj 2008

Loggidut

pjat med dig Anja....her kunne jeg heller ikke lidt Tiffanie...og vi Startede ved at Michael ville have en Tiffany...og jeg en Josephine...da vi moslede frem og tilbage med navnene, så endte vi jo som du ved på Tiffanie Jozefine...og når jeg kigger på hende i dag...så er hun da bare min lille Tiffanie, jeg elsker det navn nu, og hun kunne jo ikke hedde andet når jeg tænker mig om...så hvis du vælger Aksel, så vil din mand komme til at elske det...man kan jo ikke kigge ind i et lille barns øjne og sige dets navn med bræklyd på...vel?

så går han med til Aksel, og mener du at det er det rigtige navn til jeres baby, for jer to...så tag det med et smil!

Men for pokker...Konrad er sørme også fint

Anmeld

18. maj 2008

Nadi

Ja hva med at få en Aksel Konrad eller en Konrad Aksel??

Jeg må indrømme at hvis min mand sagde go for de navne jeg godt kunne lide så kom vores børn til at hedde det på stedet! Men forstår godt dit dilemma :S
Vi havde jo også mange problemer med at finde det rigtige navn til baby. Dennis kunne godt lide Emil, men jeg ville rigtig gerne have Carl foran, hvilket han absolut IKKE kunne lide. At vi fik en Oliver er så en anden side af sagen ;)

Vil egentlig bare sige at jeg tror det kommer helt af sig selv, og det er måske meget godt ikke at have et navn fuldstændig planlagt, hvis nu baby nu ikke helt ligner det navn man har fundet. Jeg er ihvertfald glad for at vi have 3 navne på bordt da Oliver kom.

-Nadia

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.