Efterskole..:)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.818 visninger
27 svar
0 synes godt om
17. februar 2010

Honningblomst

Så fik jeg og min søn meldt ham til den efterskole han gerne vil på og allerede i 9 kl. bliver bare så spændende....sidder her og kan huske hvor fantastisk en tid det var...venner, forelskelser, kriser, guns n roses & Metallica, for meget pudder i fjæset og en verden der bare stod åben...det var intet mindre end fantastisk.. Dybt taknemmelig over mine forældre fandt penge til det.. kan anbefales!!!!!

Andre som har haft børn afsted, skal have det eller måske kender til nogle enlige mødre som har haft børn afsted.

Jeg kan nemlig se at jeg skal give 3000kr om md. og det lyder ret voldsomt, men tænker om kommunen mon giver noget også og især når nu det er i 9kl. som jo er obligatorisk..

Knus Eva

I får lige et Eva-efterskole ano 91-92. (Eva og bedstevennen... )

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. februar 2010

Astrid P

Hej Eva
Du kan gå ind på efterskoleforeningens hjemmeside og beregne din andel af betalingen. Jeg mener at man som minimum skal betale 841 (er det i år) kr. pr. uge for opholdet, og det er hvis man får fuldt tilskud. Her er et link...

http://www.efterskole.dk/Find%20din%20efterskole/B eregn%20pris.aspx

Hvad er det for en efterskole han skal på?

KH Astrid - Efterskolenørd!

Anmeld

17. februar 2010

TbCp

Eva skriver:

Så fik jeg og min søn meldt ham til den efterskole han gerne vil på og allerede i 9 kl. bliver bare så spændende....sidder her og kan huske hvor fantastisk en tid det var...venner, forelskelser, kriser, guns n roses & Metallica, for meget pudder i fjæset og en verden der bare stod åben...det var intet mindre end fantastisk.. Dybt taknemmelig over mine forældre fandt penge til det.. kan anbefales!!!!!

Andre som har haft børn afsted, skal have det eller måske kender til nogle enlige mødre som har haft børn afsted.

Jeg kan nemlig se at jeg skal give 3000kr om md. og det lyder ret voldsomt, men tænker om kommunen mon giver noget også og især når nu det er i 9kl. som jo er obligatorisk..

Knus Eva

Åhhhh det bliver godt

Jeg var selv afsted i 9. + 10. havde hjemve hele 9. kl.... indtil 2 mdr. før vi stoppede.... og valgte så at tage 10. også... fantastisk år.

Min mor var alene med mig da jeg gik der, boede dog sammen med min stedfar, men de var ikke gift, hun fik rigtig meget støtte til det så hun betalte ikke ret meget for at jeg gik der.

Hvor skal han gå.... hvis man må spørge?

Anmeld

17. februar 2010

Honningblomst

Astrid P skriver:

Hej Eva
Du kan gå ind på efterskoleforeningens hjemmeside og beregne din andel af betalingen. Jeg mener at man som minimum skal betale 841 (er det i år) kr. pr. uge for opholdet, og det er hvis man får fuldt tilskud. Her er et link...

http://www.efterskole.dk/Find%20din%20efterskole/B eregn%20pris.aspx

Hvad er det for en efterskole han skal på?

KH Astrid - Efterskolenørd!

nej, du kan få noget mere som enlig, det er jeg ret sikker på...ellers ville meget få unge mennesker af enlige mødre komme afsted..

Han skal på Næsgaard, den der før hed Nørre Ørslev..

Knus og tak for svar..

Anmeld

17. februar 2010

Honningblomst

TbCp skriver:

Åhhhh det bliver godt

Jeg var selv afsted i 9. + 10. havde hjemve hele 9. kl.... indtil 2 mdr. før vi stoppede.... og valgte så at tage 10. også... fantastisk år.

Min mor var alene med mig da jeg gik der, boede dog sammen med min stedfar, men de var ikke gift, hun fik rigtig meget støtte til det så hun betalte ikke ret meget for at jeg gik der.

Hvor skal han gå.... hvis man må spørge?

Ja, mener nemlig også at jeg kan søge noget mere end det der ellers gives.. men måske jeg bare skal kontakte min sagsbehandler, kan i hvert fald sagtens tale for at han skal afsted og alle de fordele der vil være for ham

Det bliver Næsgaard, den der før hed Nørre Ørslev....så smukke omgivelser..

Knus og tak for dit svar...

Anmeld

17. februar 2010

Vingummien

Eva skriver:

Knus Eva

A hja det var sgu tider, og et år (10klasse) jeg aldrig glememr, trods for meget puder osv, så gav det virkelig et ryk i ens udvikling. Ville ikke bytte det for noget. Håber Emil også til den tid vil afsted for det gir en masse.

Du skulle gerne kunne få hjælp. Mine forældre betalte kun 1400 for mig da min mor er førtidspensionist, trods min far har eget firma, så de hjælper som regl en del alligevel.

Anmeld

17. februar 2010

Honningblomst

suanne85 skriver:

A hja det var sgu tider, og et år (10klasse) jeg aldrig glememr, trods for meget puder osv, så gav det virkelig et ryk i ens udvikling. Ville ikke bytte det for noget. Håber Emil også til den tid vil afsted for det gir en masse.

Du skulle gerne kunne få hjælp. Mine forældre betalte kun 1400 for mig da min mor er førtidspensionist, trods min far har eget firma, så de hjælper som regl en del alligevel.

Skønt at du også har haft et dejligt år på efterskole.. og rigtig rart at vide at man kan få sat beløbet ned...måske du en dag kunne høre din mor hvordan de gjorde, altså hvor man kan søge hjælp henne..altså bare hvis du gider det..

Knus Eva

Anmeld

18. februar 2010

eirene

Min datter har også besluttet at hun gerne vil på efterskole i 9. (hun går i 7. nu) Men jeg vil ikke melde hende til noget, før jeg er sikker på om vi kan finde pengene. Det bliver også omkring 3000 om måneden vi skal betale, fordi jeg har fuld forældremyndighed. Og selvom jeg er gift nu er det svært at finde så mange penge. Men tror også det vil være rigtig godt for hende.

Så hvis du finder ud af hvordan man kan finde flere tilskud, vil jeg da også gerne høre om det.

Knus Irene

Anmeld

18. februar 2010

Honningblomst

Jeg ville skulle betale det samme, altså 3000kr om md, selv på su og enlig... men håber jag kan tale med min sagsbehandler og få hjælp nu jeg er alene, men ved det faktisk ikke...skal nok skrive, hvis det er. Men tror også at vi skal tænke på at vi jo også spare en del penge på mad, el, vand og varme, når så stort et barn skal afsted.

Jeg vil råde dig til at melde hende til, for I kan jo altid sige nej, men det er næsten umuligt at finde et sted kort tid inden og 1½ år inden der er de fleste eftertragtede skoler optaget. Og kan I så gør alt for at finde pengene, det er virkelig det bedste man kan give sine børn, sådan et år på en efterskole..

Min søn på 7 år bliver snart skrevet op også.. så vi får det sted vi ønsker.

Knus Eva

eirene skriver:

Min datter har også besluttet at hun gerne vil på efterskole i 9. (hun går i 7. nu) Men jeg vil ikke melde hende til noget, før jeg er sikker på om vi kan finde pengene. Det bliver også omkring 3000 om måneden vi skal betale, fordi jeg har fuld forældremyndighed. Og selvom jeg er gift nu er det svært at finde så mange penge. Men tror også det vil være rigtig godt for hende.

Så hvis du finder ud af hvordan man kan finde flere tilskud, vil jeg da også gerne høre om det.

Knus Irene

Anmeld

18. februar 2010

Ox.

Jeg gik selv på efterskole og vi havde ikke mange penge hjemme, trods mine forældre var gift og boede sammen.

Men de fik så meget tilskud at de kun skulle af med 800,- i måneden til skolen, så håber da du får ihvertfald det samme

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.