Facebook brug hos børn....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. februar 2010

lotte32

Min søn fik en FB profil da han blev 12 år, og jeg hjalp ham med at oprette. jeg har også koden til hans profil, så jeg tjekker derinde en gang imellem, for at se hvem han er venner med, og om der er en ´god tone´ når de skriver til hinanden  ligesom jeg også tjekker hans mobil i ny og næ, igen for at se om de skriver pænt til hinanden  det fungerer fint her og min søn bruger primært FB til at spille spil på

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. februar 2010

3drenge

Min dreng på 8 år har en profil derinde, da han spiller noget der hedder kæledyr og bowling. Han kan ikke skrive/læse, så jeg styrer profilen og har redigeret det hele så der ikke kommer alt muligt fren, han kan se. han bruger den kun, så han kan spille derinde.

Anmeld

19. februar 2010

9510

Min tøs på 8 har også en profil der inde, primært til at kommunikere med familien syd på, men også til diverse spil der er der inde,

Alle hendes skolekammier har også profiler der inde så de bruger hinanden meget, Vi har tjek på hvad hun bruger nettet til så der ikke opstår "dumme" situationer

Anmeld

19. februar 2010

eirene

Min datter på 13 har profil og fik den da hun blev 13. Hun havde selv oprettet inden, men den fik hun lov til at slette igen, jeg synes faktisk der er en ting derinde som ikke er for børn. De bliver inviteret med i alle mulige grupper og kan blive fan af hvadsomhelst. Og så popper der reklamer op for alt muligt som lige præcis passer på dem, så jeg synes ikke det er så sikkert igen.

Min veninde har et par børn på 8 og 10 som er på, men bare bruger det til at spille.

Anmeld

19. februar 2010

Honningblomst

Tak for alle Jeres svar...er glad for at høre at så mange under 13 år bruger det, så er der vidst gods nok i det emne vi har valgt i gruppen...super...

Knus Eva..

Anmeld

19. februar 2010

Pia.

Jamen hvis jeg kan nå at tilslutte mig så kan jeg da lige fortælle at mine de to store også har en facebook profil..

Mikkel på 11 år har haft den siden han var 10 år og Mille på 7 år har lige fået den fornylig.. De bruger den til at spille forskellige spil på og til at skrive med deres venner

Knus fra Pia, som holder strængt øje med deres profiler...

Anmeld

21. februar 2010

Kloster

Eva skriver:

Hej Piger...

jeg har lige brug for Jeres hjælp i forbindelse med eksamensopgave  og efterfølgende mundtlig eksamen.

Det handler om Facebook og brugen af det hos børn....

Bruger dit barn/børn det, hvornår fik det en profil og var gammel er og var det?

Håber I vil hjælp, jer der har børn i den alder hvor facebook bruges...6år+

Knus..

Hej Eva.

Nej vores drenge har ikke en facebook-profil.

Rasmus er den ældste og han er 12 år. Jeg mener at have hørt, at de skal være 13 år, før det er "lovligt" at have en profil derinde.

Og det passer mig fint, at de først skal være 13 år, for jeg synes ikke, det er et sted for børn. Men det er bare min mening...

Kloster

Anmeld

21. februar 2010

Low

Eva skriver:

Hej Piger...

jeg har lige brug for Jeres hjælp i forbindelse med eksamensopgave  og efterfølgende mundtlig eksamen.

Det handler om Facebook og brugen af det hos børn....

Bruger dit barn/børn det, hvornår fik det en profil og var gammel er og var det?

Håber I vil hjælp, jer der har børn i den alder hvor facebook bruges...6år+

Knus..

Nu er det så min lillebror jeg fortæller om nu men det kan vel være lige så godt håber jeg 

Min lillebror på 10 år(han har ADHD, det har faktisk ikke noget med sagen af gøre hehe) han havde spurgt vores mor om han ikke måtte få en facebook profil og hun sagde at det måtte han godt men hun ville ikke lave den til ham så han måtte spørge mig og jeg sagde ja efter vores mor havde sagt ja. Så satte jeg mig ned og forklarede hvor svært facebook kan være for der står mange ting på engelsk og han er ikke så god til at stave men jeg har også hjulpet ham igennem nogle ting som han så godt kan finde ud af nu. Han bruger mest facebook til at spille spil. Han skriver ikke så tit til folk og det er kun nede i chat vinduet

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.