Facebook brug hos børn....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.602 visninger
17 svar
0 synes godt om
17. februar 2010

Honningblomst

Hej Piger...

jeg har lige brug for Jeres hjælp i forbindelse med eksamensopgave  og efterfølgende mundtlig eksamen.

Det handler om Facebook og brugen af det hos børn....

Bruger dit barn/børn det, hvornår fik det en profil og var gammel er og var det?

Håber I vil hjælp, jer der har børn i den alder hvor facebook bruges...6år+

Knus..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. februar 2010

ekzunz

Eva skriver:

Hej Piger...

jeg har lige brug for Jeres hjælp i forbindelse med eksamensopgave  og efterfølgende mundtlig eksamen.

Bruger dit barn/børn det, hvornår fik det en profil og var gammel er og var det?

Knus..

Kenneth på 15 har fået en profil på FB for ca. 1 md. siden. Han har selv valgt det fra, selv om han er er blevet kraftigt opfordret fra alle vennerne til at komme på - han er en selvstændig ung mand som bestemt ikke ligger under for gruppepres - og det er faktisk godt. Han var den sidste fra klassen - og vist også den sidste fra årgangen på skolen som fik FB.

Kasper på 13 gider ikke - det interesserer ham slet ikke.

Min niece kom på FB for ca. 1/2 år siden. Hun er lige knap 12.

Anmeld

17. februar 2010

betski

Eva skriver:

Hej Piger...

Knus..

Min tidligere bonus datter er 12 år og er på facebook. Mener hun kom på for et lille års tid siden.

Anmeld

17. februar 2010

Lone Jakobsen

jeg sidder og tænker på hvad reglerne egentligt siger....er det 13 de skal være?

jeg kender flere hvis børn har fået profil derinde....og mange af dem er under 13 år. men her i huset holder vi fast ved at reglerne skal overholdes....så min datter på 10 får ikke lov endnu.

Anmeld

17. februar 2010

Honningblomst

Jo, det skal de....men det er vidst ikke så mange der overholder den. det er bl.a det jeg skal finde ud af...min den store som er 12 år har haft profil stort set fra starten og Bertram fra han var 6 år..jeg synes det er en super side og børnene kan lære rigtig meget...og jeg tager selvfølgelig ansvaret og de forholdsregler der skal tages, så der feks ikke kan søges på børnenes profiler eller kikkes på billeder osv.

Knus Eva..

nutche skriver:

jeg sidder og tænker på hvad reglerne egentligt siger....er det 13 de skal være?

jeg kender flere hvis børn har fået profil derinde....og mange af dem er under 13 år. men her i huset holder vi fast ved at reglerne skal overholdes....så min datter på 10 får ikke lov endnu.

Anmeld

17. februar 2010

wamse

Begge mine drenge har en facebookprofil og de har haft det et par år nu. De er 14 og næsten 17, han bliver 17 om 14 dage. 

Anmeld

17. februar 2010

Lone Jakobsen

nu har min datter egen pc på sit værelse, og når hun tager sin tid (30 min om dagen) så foregår det med lukket dør. jeg har derfor ikke mulighed for at holde øje med hvad hun lige præcis laver.

derfor er jeg ekstrem striks med hvilke sider hun går ind på, og hvor hun opretter profil. hun har tit plaget om at må komme på fb, men jeg er stærkt imod det. så her er det et "no go"

Anmeld

17. februar 2010

Honningblomst

nutche skriver:

nu har min datter egen pc på sit værelse, og når hun tager sin tid (30 min om dagen) så foregår det med lukket dør. jeg har derfor ikke mulighed for at holde øje med hvad hun lige præcis laver.

derfor er jeg ekstrem striks med hvilke sider hun går ind på, og hvor hun opretter profil. hun har tit plaget om at må komme på fb, men jeg er stærkt imod det. så her er det et "no go"

Lige netop facebook synes jeg jo er ret sikkert, altså der er det venner, familie og venners mødre osv de skriver med og har kontakt til....der er mange andre steder jeg kunne være bekymret om...men her i huset har vi heller ikke lukkede døren

Knus..

Anmeld

17. februar 2010

sabi1979

Min holdning til det er at jeg syntes det er forkert at oprette en profil på facebook til et barn under 13 år. Min datter er 10 år, men hun får ikke lov til at komme på facebook før hun er 13, og til den tid er der forhåbentlig kommet noget der er bedre Min datters fætre på henholdsvis 10 og 8 år har begge profiler på facebook og det syntes jeg er forkert , men det vil jeg ikke blande mig i da det må deres forældre selv bestemme  Min datter har forresten en del venner på facbook og igen syntes jeg det er forkert, der er lavet en alders grænse af en grund.

Anmeld

17. februar 2010

Honningblomst

sabi1979 skriver:

Min holdning til det er at jeg syntes det er forkert at oprette en profil på facebook til et barn under 13 år. Min datter er 10 år, men hun får ikke lov til at komme på facebook før hun er 13, og til den tid er der forhåbentlig kommet noget der er bedre Min datters fætre på henholdsvis 10 og 8 år har begge profiler på facebook og det syntes jeg er forkert , men det vil jeg ikke blande mig i da det må deres forældre selv bestemme 

Jamen det er også super at have en holdning...det der er interessant er hvor mange der faktisk har sådan en profil og hvornår de får det...jeg synes jo det kan bruges rigtig godt for børnene, de lærer meget af det og danner på mange måde også egen identitet gennem dette sociale netværk..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.