LMM skriver:
Hej alle jer skønne kvinder 
Nu sidder jeg her i uge 39 pyhhaaa og er ved at dø af spænding!! er ved at være godt utolmodig!! vil så gerne snart have vores lille dreng ud i mine arme 
Så ville bare lige høre alle jer som Har Født
- hvordan have i det da i var ved at være tæt på fødslen??
- kunne i fornemme/mærke det?
- hvordan føles veerne da de startede?
- gik vandet eller fik i veer?
Hi hi hver gang jeg får plukvveer eller et lille spark fra bettemanden, og jeg siger av er manden ved at springe op af sofaen
han spørger hver gang hvor lang tid er der imellem??? hi hi 
Jamen, jeg var ved at blive tosset den sidste lille måned før fødselen. og render rundt so en tosse og vasker babytøj (for 4. gang) støvsuger, samler møbler, maler, vasker gulv pudser vinduer osv.
Med sander blev jeg sat i gang, men både med astrid og malthe er 'naturlige' fødseler, der begyndte det med veer..
da malthe jo var den første begynder vi med ham.
Jeg havde trælse trækkende smerter ned over maven og helt ned i skridtet i ca 6-7 dage før de begyndte at blive stærkere. altså lidt ligesom når du har gået/løbet for meget omring med stor mave, de stoppede bare ikke rigtigt. (omend der var nogle til tider lange pauser) her tabte jeg slimproppen.
da de blev stærkere blev det sværere at bevæge sig, men de tager hurtigere fat hvis man går, så det prøvede jeg. om ved middagstid den 13. gik vandet (heldigvis på toalettet) og så satte de ellers i gang.. vi tog på sygehuset ved eftermiddagstid, Malthe blev født kl 5 om morgenen den 15. med lidt hjælp fra véevækkere da de ikke rigtig ville tage fat, og jeg og malthe var ved at være noget så udmattede.
Astrid's fødsel var lidt af en drøm. da hun er født i holland er det lidt en anden procedure end her, dernede kommer jordemorderen næmlig hjem til en, og det er kun yderst sjællent man kan få lov at føde på sygehus, med mindre der er en fare for mor eller barn. veerne begyndte, og min mand og jeg gik en tur, tog på cafe og hyggede os, til de blev stærkere, så blev Malthe hentet af hans onkel, og jordemoden kom forbi, mærkede lidt og følgte efter, men sageat der kun lige var 1 1/2 cm.. men at jeg skulle ringe igen hvis det blev værre. da hun var kørt kaldte jeg hende tilbage efter 10 minutter da veerne var blevet betydelig stærkere. jeg havde nu 8 cm, og vi skulle skynde os hvis vi ville nå tilsygehuset (37 km væk) inden astrid kom på motervejen.
vi nåede det, og astrid blev født på et føderum i breda i holland. heldigvis først på natten så der var ikke så meget trafik :-)
2 timer efter fødselen, var astrid vejet og målet, havde en apgar på 2 x 10, jeg havde været i bad og vi var på vej hjem igen.. som sagt et meget anderledes system end i danmark. :-) men fødselen var nok ikke forløbet så meget anderledes end hvis det havde været her.
hilsen Nynne