Hvordan oplevede i at fødslen gik igang?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. februar 2010

LouiseNielsen

Jeg kan faktisk ikke huske om jeg var specilet anderledes dagen inden eller dagene op til min fødsel....

Jeg var sammen med min søster, og sagde til hende om aftenen inden vi gik i seng at jeg havde på fornemmelsen at der var noget på vej, faldt først i søvn kl 01.00 om natten, og vågnede kl 05.00 med veer om morgenen (mandag morgen) Også er han født onsdag aften....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. februar 2010

ekzunz

LMM skriver:

synes bare at det er lidt svært at vide hvad man skal mærke efter, jeg har døjet i lang tid med plukveer, så kan ikke finde ud af hvordan jeg skal kunne mærke forskel, for de har nemlig gjordt ondt!

alle siger godt nok at man ved at det er et ve, men synes jeg har tænkt et par gange nu om det var et ve!!

Har fået afvide at når man skal meget på toilet er det fordi at kroppen er ved at gøre klar! og i en uge nu har jeg døjet med dårlig mave hver gang jeg har spist!

Håber snart han kommer

Jeg har også haft masser af pluk-veer i begge mine graviditeter, og ved nr. 2 synes jeg bare at jeg havde rigtigt mange....Så ringede min søster for at høre hvordan det gik (der var jeg så 40+1) og jeg brokkede mig over at mine pluk-veer var kommet regelmæssigt siden kl. 8 om morgenen.....

Så lagde hun lissom 2 og 2 sammen for mig - det var åbenbart for svært for mig, selv om det var nr. 2.... De gjorde selvfølgelig ikke så ondt som da de rigtige veer gik i gang, men de blev kraftigere og meget regelmæssige ca .1 1/2 døgn før jeg fødte.

Og jeg har altså aldrig haft dårlig mave eller lign...kun rengøringsvanvid....

Anmeld

17. februar 2010

Dansker i England

Jeg fik tegnblødning og tog ind på fødegangen for at blive undersøgt. (ca 30 timer inden lillepigen blev født) Da jeg var der, fik jeg veer, men mit vand gik først lige før mine presseveer begyndte. Dagene optil mærkede jeg ikke noget specielt, men jeg var 40+1 da blødningerne begyndte, så jeg var ikke i tvivl om, at det var nu, hun ville ud.

Anmeld

17. februar 2010

Pige2009

Jeg kunne intet mærke op til fødslen, for jeg havde hverken plukveer eller lign. Processen startede ved at jeg vågner kl. 0.15 og har en underlig fornemmelse i maven, som sommerfugle der flyver rundt. Derfor går jeg på toilettet, og i det samme jeg sætter mig går vandet, og 2 min. efter starter veerne. Kl. 6 præcis har jeg min datter i armene

Det skal lige siges at jeg jeg 15 dage over tid Kan godt forstå du er utålmodig nu.

K.h. Linda

Anmeld

17. februar 2010

LMM

Znuzke skriver:

Jeg har også haft masser af pluk-veer i begge mine graviditeter, og ved nr. 2 synes jeg bare at jeg havde rigtigt mange....Så ringede min søster for at høre hvordan det gik (der var jeg så 40+1) og jeg brokkede mig over at mine pluk-veer var kommet regelmæssigt siden kl. 8 om morgenen.....

Så lagde hun lissom 2 og 2 sammen for mig - det var åbenbart for svært for mig, selv om det var nr. 2.... De gjorde selvfølgelig ikke så ondt som da de rigtige veer gik i gang, men de blev kraftigere og meget regelmæssige ca .1 1/2 døgn før jeg fødte.

Og jeg har altså aldrig haft dårlig mave eller lign...kun rengøringsvanvid....

ha ha jeg synes ikke at jeg har gjordt så meget rent som efter jeg blev gravid og gør nogle meget mærkelige ting for tiden, jeg har været igang med at ordne tånegle, så jeg have pæne fødder når min søn kom til verden hi hi, man bliver lidt små skør af at være gravid.. hi hi

Anmeld

17. februar 2010

LMM

Berg skriver:

Ved min 2. fødsel vågnede jeg om natten pga dårlig mave! Vandet gik mens jeg sad på toilettet (jeg var ikke klar over at fødslen var igang selvom jeg foruden diareen også havde en del plukkeveer) og herefter væltede veerne ind. Ca. 15 minutter efter havde jeg født!

1. gang blev jeg sat i gang så det kan du nok ikke bruge til noget.

uhh det er lige sådan jeg gerne vil føde

Anmeld

18. februar 2010

NynneKlink

LMM skriver:

Hej alle jer skønne kvinder

Nu sidder jeg her i uge 39 pyhhaaa og er ved at dø af spænding!! er ved at være godt utolmodig!! vil så gerne snart have vores lille dreng ud i mine arme

Så ville bare lige høre alle jer som Har Født

- hvordan have i det da i var ved at være tæt på fødslen??

- kunne i fornemme/mærke det?

- hvordan føles veerne da de startede?

- gik vandet eller fik i veer?

Hi hi hver gang jeg får plukvveer eller et lille spark fra bettemanden, og jeg siger av er manden ved at springe op af sofaen han spørger hver gang hvor lang tid er der imellem??? hi hi

Jamen, jeg var ved at blive tosset den sidste lille måned før fødselen. og render rundt so en tosse og vasker babytøj (for 4. gang) støvsuger, samler møbler, maler, vasker gulv pudser vinduer osv.

Med sander blev jeg sat i gang, men både med astrid og malthe er 'naturlige' fødseler, der begyndte det med veer..

da malthe jo var den første begynder vi med ham.

Jeg havde trælse trækkende smerter ned over maven og helt ned i skridtet i ca 6-7 dage før de begyndte at blive stærkere. altså lidt ligesom når du har gået/løbet for meget omring med stor mave, de stoppede bare ikke rigtigt. (omend der var nogle til tider lange pauser) her tabte jeg slimproppen.

da de blev stærkere blev det sværere at bevæge sig, men de tager hurtigere fat hvis man går, så det prøvede jeg. om ved middagstid den 13. gik vandet (heldigvis på toalettet) og så satte de ellers i gang.. vi tog på sygehuset ved eftermiddagstid, Malthe blev født kl 5 om morgenen den 15. med lidt hjælp fra véevækkere da de ikke rigtig ville tage fat, og jeg og malthe var ved at være noget så udmattede.

Astrid's fødsel var lidt af en drøm. da hun er født i holland er det lidt en anden procedure end her, dernede kommer jordemorderen næmlig hjem til en, og det er kun yderst sjællent man kan få lov at føde på sygehus, med mindre der er en fare for mor eller barn. veerne begyndte, og min mand og jeg gik en tur, tog på cafe og hyggede os, til de blev stærkere, så blev Malthe hentet af hans onkel, og jordemoden kom forbi, mærkede lidt og følgte efter, men sageat der kun lige var 1 1/2 cm.. men at jeg skulle ringe igen hvis det blev værre. da hun var kørt kaldte jeg hende tilbage efter 10 minutter da veerne var blevet betydelig stærkere. jeg havde nu 8 cm, og vi skulle skynde os hvis vi ville nå tilsygehuset (37 km væk) inden astrid kom på motervejen.

vi nåede det, og astrid blev født på et føderum i breda i holland. heldigvis først på natten så der var ikke så meget trafik :-)

2 timer efter fødselen, var astrid vejet og målet, havde en apgar på 2 x 10, jeg havde været i bad og vi var på vej hjem igen.. som sagt et meget anderledes system end i danmark. :-) men fødselen var nok ikke forløbet så meget anderledes end hvis det havde været her.

hilsen Nynne

Anmeld

18. februar 2010

Corn

1. fødsel startede med vandafgang... havde haft et par ture til toilettet i løbet af dagen, men ellers intet. Og da det var 36+0 sagde FG at vi skulle begynde at køre hjemmefra når vi var klar.

2. gang vågnede jeg med mavekramper og sendte hade-tanker til svigermor, som aftenen inden havde fortalt hvor dårlig mave hun havde døjet med, så jeg troede jeg var smittet... Indtil jeg opdagede at der var nøjagtig 7 minutter mellem kramperne... Så vi ringede FG som bad os køre når vi var klar, vi har 40 minutter til sygehuset, og skulle lige en omvej med den store, så inden vi nåede frem var der 3-4 minutter mellem. Så lynhurtig undersøgelse, lavement og så fødestue...

Så nu håber jeg på hjemmefødsel denne gang, orker ikke tanken om at næsten føde i bilen, og veer i en bil er aldeles ikke lykken...

Anmeld

18. februar 2010

BinaMor

Hej alle jer skønne kvinder

Nu sidder jeg her i uge 39 pyhhaaa og er ved at dø af spænding!! er ved at være godt utolmodig!! vil så gerne snart have vores lille dreng ud i mine arme

Så ville bare lige høre alle jer som Har Født

- hvordan have i det da i var ved at være tæt på fødslen??

- kunne i fornemme/mærke det?

- hvordan føles veerne da de startede?

- gik vandet eller fik i veer?

Hi hi hver gang jeg får plukvveer eller et lille spark fra bettemanden, og jeg siger av er manden ved at springe op af sofaen han spørger hver gang hvor lang tid er der imellem??? hi hi

Dagen før svedte jeg mere og var mere urolig. mine håndflader var våde og moren min sagde jeg burde ringe tril fødegangen men der var jeg kun i uge 37+6 så lod være. jeg skrev dden sidste seddel min far skulle have for at vide hvilken foder dyrene sku have i tilfælde af jeg sku ind og føde. og så sagde jeg til manden: nu er jeg klar.

om aftenen ca. 23 fik jeg ondt i maven på en "jeg skal skide" måde. så jeg rendte på toilet indtil kl 03 hvor jeg fandt ud af til sidst at det var veer og ikke forstoppelse.

vandet gik ikke, før jordmoderen tog det en halv time før fødsel.

det mærkes som sagt i starten som mens/forstoppelse. havde ondt i underlivet, ikke ryggen

Anmeld

18. februar 2010

lion

Jeg havde ingen smerter eller noget inden fødselen gik i gang.

Jeg vågnede lørdag nat (41+6) efter 3 timer søvn kl. 03 og kunne ikke sove eller finde ro og rendte på wc hele tiden. kl. 7 ringede jeg så til min mor og hun sagde at det var veer og jeg skulle ringe til fg og vække manden. Jeg ringede til fg og de sagde at jeg skulle komme ind når veerne var regelmæssige og der var 5 min i mellem og jeg vækkede kæresten. Vi tog hjem til min mor derefter da hun bor tættere på sygehuset end os. Jeg havde så veer det meste af dagen og kl. 17.30 var vi på sygehuset og jeg var 4 cm åben, jordemorderen tog vandet på sygehuset og kl. 02.29 søndag blev Cassandra født, næsten 24 timer efter jeg startede med at få lidt ondt.

Lige nu er jeg 39+6 og har haft små plukveer denne gang og jeg føler lidt at jeg godt snart kunne føde, men det må tiden så vise.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.