Hvordan oplevede i at fødslen gik igang?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.699 visninger
20 svar
0 synes godt om
17. februar 2010

LMM

Hej alle jer skønne kvinder

Nu sidder jeg her i uge 39 pyhhaaa og er ved at dø af spænding!! er ved at være godt utolmodig!! vil så gerne snart have vores lille dreng ud i mine arme

Så ville bare lige høre alle jer som Har Født

- hvordan have i det da i var ved at være tæt på fødslen??

- kunne i fornemme/mærke det?

- hvordan føles veerne da de startede?

- gik vandet eller fik i veer?

Hi hi hver gang jeg får plukvveer eller et lille spark fra bettemanden, og jeg siger av er manden ved at springe op af sofaen han spørger hver gang hvor lang tid er der imellem??? hi hi

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. februar 2010

CarinaSB

Jeg havde dårlig mave de sidste 2 dage inden at jeg fødte, jeg begyndte at få små veer .. de gjorde ikk vildt ondt men kunne da mærke dem, kl 7 lørdag morgen havde jeg virkelig ondt og veerne kom med 2½ minuts mellemrum. Mit vand gik ikk selv så jordemoderen prikkede hul. 1 time efter stoppede mine veer. så fik vedrop.. og så kom der ellers gang i dem .. kl 18.25 kom han op på min mave :)

Anmeld

17. februar 2010

Mca<3

Jamen her 3 gang var det helt anderledes end de første 2 så hvordan det bliver for dig er svært at svare på   Her 3 gang syntes jeg bare jeg havde konstant underligt ondt   Mave , lænd og lår , men det føltes slet ikke som menses smerter som med de andre 2 ..  Da jeg havde haft smerter i 12 timer (kl var 2 om natten) Gik jeg ud i min bil , lod manden sove og kørte en tur på fødegangen så de lige kunne tjekke hva der var galt ,,, Hmm så havde jeg åbnet mig 4 cm så måtte pænt ringe efter manden  Med de 2 andre fik jeg smerter ligesom mens det tog bare til ,, over mange mange timer   Held og lykke med oplevelsen , jeg misunder dig STORT

Anmeld

17. februar 2010

Lullaby

Dagen før det gik igang fik jeg akut trang til at gøre rent i hytten. Næste morgen kl 9 fik jeg veer. Kl 16.35 gik vandet og kl 19.38 var Yazmin ude

Veerne føltes i starten som plukveer der bare bredte sig til lænden også men da de først gik igang var jeg ikke i tvivl. Fuck det gjorde ondt!!!!

Anmeld

17. februar 2010

LMM

synes bare at det er lidt svært at vide hvad man skal mærke efter, jeg har døjet i lang tid med plukveer, så kan ikke finde ud af hvordan jeg skal kunne mærke forskel, for de har nemlig gjordt ondt!

alle siger godt nok at man ved at det er et ve, men synes jeg har tænkt et par gange nu om det var et ve!!

Har fået afvide at når man skal meget på toilet er det fordi at kroppen er ved at gøre klar! og i en uge nu har jeg døjet med dårlig mave hver gang jeg har spist!

Håber snart han kommer

Anmeld

17. februar 2010

NLME<3

jamen det kom lige så stille snigende  onsdag kl tolv om dagen begyndte det, jeg havde det underligt ( havde ikke ondt ) var ved at gøre rent så stoppede hele tiden for det prassede sådan, maven blev helt hård, det blev så ved, og ved en tre tiden om natten tog de lidt tid, synes ikke rigtig det gjorde ondt det var bare skide træls, for jeg var så træt  og så kl halv fem dagen efter var der kun to min. imellem, men her gjorde det stadig ikke vildt ondt, men det kunne mærkes, her var jeg ikke i tvivl om at det var ved at være nu, det mærkes som to knogler der støder sammen(som det så også er ) så tog vi på sygehuset kl halv seks, det var ved at være slemt, og kl halv ni blev han født

men ja det er sådan en underlig ondt man har, jeg synes det mærkes som sygt hårt albue stod over alt i underlivet, det er den måde jeg følte det på.

men mit vand gik ikke, de tog hul på det da jeg var 10 cm. åben. vi fik også afvide til fødselsforberedelse at det kun er 5 % af alle gravide hvor fødslen starter med vandafgang.

Anmeld

17. februar 2010

Berg

Ved min 2. fødsel vågnede jeg om natten pga dårlig mave! Vandet gik mens jeg sad på toilettet (jeg var ikke klar over at fødslen var igang selvom jeg foruden diareen også havde en del plukkeveer) og herefter væltede veerne ind. Ca. 15 minutter efter havde jeg født!

1. gang blev jeg sat i gang så det kan du nok ikke bruge til noget.

Anmeld

17. februar 2010

Bavianis

Berg skriver:

Ved min 2. fødsel vågnede jeg om natten pga dårlig mave! Vandet gik mens jeg sad på toilettet (jeg var ikke klar over at fødslen var igang selvom jeg foruden diareen også havde en del plukkeveer) og herefter væltede veerne ind. Ca. 15 minutter efter havde jeg født!

1. gang blev jeg sat i gang så det kan du nok ikke bruge til noget.

Uhhhh!!! Hvor vildt!!

Anmeld

17. februar 2010

LotteGabriella

LMM skriver:

Hej alle jer skønne kvinder

Nu sidder jeg her i uge 39 pyhhaaa og er ved at dø af spænding!! er ved at være godt utolmodig!! vil så gerne snart have vores lille dreng ud i mine arme

Så ville bare lige høre alle jer som Har Født

- hvordan have i det da i var ved at være tæt på fødslen??

- kunne i fornemme/mærke det?

- hvordan føles veerne da de startede?

- gik vandet eller fik i veer?

Hi hi hver gang jeg får plukvveer eller et lille spark fra bettemanden, og jeg siger av er manden ved at springe op af sofaen han spørger hver gang hvor lang tid er der imellem??? hi hi

Jeg synes at jeg blev lidt mere tung i det elller hvad man kan sige kroppen var ikke så glad for at være aktiv mere

vandet gik i sofaen i forbindelse med at hun boksede og så skal jeg lige love dig for at veerne startede

Anmeld

17. februar 2010

Berg

Bavianis skriver:

Uhhhh!!! Hvor vildt!!

he he, ja min mand måtte agere jordemoder for jeg nåede ikke længere end badeværelset.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.