Tak for respons! Det er frygtelig mange tanker at tumle rundt med selv - og super dejligt at blive hørt, forstået og trøstet!
Det banale i denne situation er, at jeg ville sige mange af de samme ting, som I gør, hvis en god veninde havde det sådan her. Og jeg er helt enig i, at de iskolde facts og statistikker siger, at jeg kun er en blandt rigtig mange, der skal igennem en abort. Derfor synes jeg jo også, at jeg er meget afklaret med det, der er sket... og forstår ikke/er frustreret over, at jeg så ikke er alligevel.
Og så er jeg bare ked af, at jeg ikke kan glæde mig over mine venner og bekendtes graviditeter... Jeg synes faktisk ikke jeg kan være bekendt at sætte "dagsorden" for, hvad der skal snakkes om, når jeg er til stede... - For lige så frygtelig det er at miste, lige så fantastisk er det at vente sig. - Og lige så meget har man behov for at dele glæden, som sorgen.
Det er også uheldigt at være 30 år og kæmpe en kamp for at blive gravid - for derefter at abortere... Når så mange af vennerne popper ud med dejlige babyer!! Men jeg ved også, at mange (bare ikke lige nogen jeg kender)har det langt værre end mig... så burde jo bare glæde mig til det sker igen - for det er der jo en god chance for nu, at det gør!
Tanker fra Ann, der stadig prøver at forstå og acceptere det der er sket
Anmeld