I gang efter fødslen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. februar 2010

sara4

jeg er osse rytter og glæder mig rigtig meget til, at komme igang igen efter fødslen. nu skal jeg først føde til juni men kan godt mærke at min længsel for, at komme på ryggen af min dejlige frieser hopppe er stor. jeg har lagt livet som spring rytter om til at udvikle mine dressur færdigheder med min frieser som jeg har haft siden hun var 7 mdr og nu er hun 5 år. det med, at få tiden til at dyrke sin passion er jeg osse spændt på. min mand er heldigvis sådan indstillet, at selvom vi kommer op på tre børn(to bonus fra hans side som bor hos os hver anden uge og vores første fælles) så er jeg kun rigtig mig selv når jeg får min dosis hest men ambitions niveauet er da faldet drastisk. jeg har feks ikke lavet planer om stævner endnu. det gemmer jeg indtil jeg er kommet igang igen. jeg tror at to til tre mdr skal der til før end vi byder vores hårdt prøvede bækken en sadel igen 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. februar 2010

Bayze

sara4 skriver:

jeg er osse rytter og glæder mig rigtig meget til, at komme igang igen efter fødslen. nu skal jeg først føde til juni men kan godt mærke at min længsel for, at komme på ryggen af min dejlige frieser hopppe er stor. jeg har lagt livet som spring rytter om til at udvikle mine dressur færdigheder med min frieser som jeg har haft siden hun var 7 mdr og nu er hun 5 år. det med, at få tiden til at dyrke sin passion er jeg osse spændt på. min mand er heldigvis sådan indstillet, at selvom vi kommer op på tre børn(to bonus fra hans side som bor hos os hver anden uge og vores første fælles) så er jeg kun rigtig mig selv når jeg får min dosis hest men ambitions niveauet er da faldet drastisk. jeg har feks ikke lavet planer om stævner endnu. det gemmer jeg indtil jeg er kommet igang igen. jeg tror at to til tre mdr skal der til før end vi byder vores hårdt prøvede bækken en sadel igen 

Jeg tror du har ret i det med at der nok går en 2-3 måneder.

Dejlig mand du har der - min mand er heldigvis af samme støbning og har samme indstilling. Han ved hvor vigtig hesten og ridningen er for mig og bakker fuldstændig op om at der skal være plads til det også efter babys ankomst. Det er altså bare en gave, det er min erfaring at det absolut ikke er alle mænd der ser sådan på det:-) 

Anmeld

16. februar 2010

mettenoah

tinpou skriver:

Hvordan har du egentlig klaret det med at finde tiden til det ret så tidskrævende hesteliv samtidg med at du er blevet mor?

Det er osse en udfordring... men min søn går jo i dagpleje nu..
Så jeg arbejder/træner næsten som jeg plejer men nu fra 8:00 til 15-16tiden.
Forskellen er bare, at jeg ikke kan blive ved til langt ud på aftenen..
Det var svært i starten, da jeg må indrømme, at meget af min identitet er i mit arbejde.. og jeg følte mig nærmest på "halvtid" selvom jeg jo egentlig havde 37timer om ugen.

Min kæreste rider også, kun i fritiden, men han forstår min passion, og er god til at give mig "fri" hvis man kan sige det...
Jeg underviser ofte om aftenen, og der er han hjemme hos Noah, men jeg gør alt for at samle undervisningen til max 2 gange om ugen.
Heldigvis er jeg ikke selvstændig, så er der problemer derhjemme må de jo finde en anden underviser...

Jeg tror, at det er vigtigt at tænke på, at har man gjort noget godt for sig selv, så har man også en smule mere overskud i samværdet med sit barn.

Det er svært det der med kariere og ens elskede børn...
Jeg prøver at forene det uden, at den dårlige samvittighed banker i baghovedet.

Anmeld

16. februar 2010

Bayze

mettenoah skriver:

Det er osse en udfordring... men min søn går jo i dagpleje nu..
Så jeg arbejder/træner næsten som jeg plejer men nu fra 8:00 til 15-16tiden.
Forskellen er bare, at jeg ikke kan blive ved til langt ud på aftenen..
Det var svært i starten, da jeg må indrømme, at meget af min identitet er i mit arbejde.. og jeg følte mig nærmest på "halvtid" selvom jeg jo egentlig havde 37timer om ugen.

Min kæreste rider også, kun i fritiden, men han forstår min passion, og er god til at give mig "fri" hvis man kan sige det...
Jeg underviser ofte om aftenen, og der er han hjemme hos Noah, men jeg gør alt for at samle undervisningen til max 2 gange om ugen.
Heldigvis er jeg ikke selvstændig, så er der problemer derhjemme må de jo finde en anden underviser...

Jeg tror, at det er vigtigt at tænke på, at har man gjort noget godt for sig selv, så har man også en smule mere overskud i samværdet med sit barn.

Det er svært det der med kariere og ens elskede børn...
Jeg prøver at forene det uden, at den dårlige samvittighed banker i baghovedet.

Nå ja, det er jo noget andet for dig idet hestene jo også er din profession. Men jeg kan forstå at du alligevel kender problemstillingen og også må prioritere anderledes og tilrettelægge hverdagen anderledes end før. 

Det er ikke bare for at finde en forkalring der lige passer til lejligheden, men jeg er meget enig med dig i at selvom man får barn så er det vigtigt fortsat at gøre noget for en selv, noget af det som giver én energi og overskud til at være noget for andre og dermed også til at være mor. Hvis min hverdag kun skulle centrere omkring at gå på arbejde, handle ind, gøre rent og lave mad, putte barn, vaske tøj osv, så ville jeg hurtigt blive en bitter gammel kone.   Derfor tror jeg det er rigtigt vigtigt for mig at jeg stadig har mit "åndehul" i form af hestelivet:-)

Anmeld

16. februar 2010

MaleneG

Jeg er også selv en heste tosse, og fik af vide af fysioterapueten på barselgangen at jeg skulle forvente at kunne ride igen omkring 4-6 mdr efter fødslen, og det var kun pga. at jeg var bristet fra mellemkødet af og ringmusklen med.

Så jeg vil da mene at hvis lægen siger god for det ved 8 ugers undersøgelsen, så ville du så småt kunne begynde stille og roligt med nogle små skridt/trav ture omkring de 8-12 uger

Anmeld

16. februar 2010

Tina2

Du skal i hvert fald over de 8 uger inden du må ride, om der skal længere tid til ved jeg ikke....

Jeg gik lange ture i starten og så har jeg været enormt ihærdig med knibeøvelserne og efter 8 ugers undersøgelsen startede jeg med at hoppe ½ time hver dag på vores store trampolin i haven, det er bestemt noget der kræver en stærk bækkenbund, så var egentlig lidt en test i starten, men det kunne jeg sagtens..... Det var så efter nummer 2, og jeg gik ikke i stykker eller noget, havde det været 1. gang tror jeg ikke jeg kunne ha gjort det så hurtigt, der gik jeg meget i stykker....

Så det har bestemt også rigtig meget at gøre med, hvornår du selv føler dig klar......

Anmeld

16. februar 2010

Bayze

MaleneG skriver:

Jeg er også selv en heste tosse, og fik af vide af fysioterapueten på barselgangen at jeg skulle forvente at kunne ride igen omkring 4-6 mdr efter fødslen, og det var kun pga. at jeg var bristet fra mellemkødet af og ringmusklen med.

Så jeg vil da mene at hvis lægen siger god for det ved 8 ugers undersøgelsen, så ville du så småt kunne begynde stille og roligt med nogle små skridt/trav ture omkring de 8-12 uger

Ja, det er klart at det er meget individuelt hvornår man er klar alt efter hvordan fødslen forløber og hvis der er slemme bristninger -  som din - så er det klart at så tager det lang tid. Det var sgu synd for dig, håber du er kommet dig godt

Anmeld

16. februar 2010

Bayze

Tina2 skriver:

Du skal i hvert fald over de 8 uger inden du må ride, om der skal længere tid til ved jeg ikke....

Jeg gik lange ture i starten og så har jeg været enormt ihærdig med knibeøvelserne og efter 8 ugers undersøgelsen startede jeg med at hoppe ½ time hver dag på vores store trampolin i haven, det er bestemt noget der kræver en stærk bækkenbund, så var egentlig lidt en test i starten, men det kunne jeg sagtens..... Det var så efter nummer 2, og jeg gik ikke i stykker eller noget, havde det været 1. gang tror jeg ikke jeg kunne ha gjort det så hurtigt, der gik jeg meget i stykker....

Så det har bestemt også rigtig meget at gøre med, hvornår du selv føler dig klar......

Ja, hvis alt går nogenlunde vel til fødslen, så er det nok en meget god rettesnor med de 8 uger, kan jeg forstå på mange af jer der har været der:-)

Og så vil jeg ligesom dig gå flittigt til værks med bækkenbundsøvelserne straks efter fødslen, selvom de er noget så keeeedelige:-)

Anmeld

16. februar 2010

Pige2009

Jeg gik igang med håndbold 8 uger efter fødslen,  selvom det først anbefales, at man starter efter 12 uger. Min fødsel gik nemt og hurtigt, så 3 uger efter fødslen løb jeg lidt med rundt til træning  Det er jo meget individuelt, hvornår man kan komme igang igen efter fødslen, og afhænger helt af, hvordan og hvor hård ens fødsel har været.

Mit råd er at lytte til kroppen og gå igang, når den er klar.

K.h. Linda

Anmeld

18. februar 2010

Tina2

tinpou skriver:

Ja, hvis alt går nogenlunde vel til fødslen, så er det nok en meget god rettesnor med de 8 uger, kan jeg forstå på mange af jer der har været der:-)

Og så vil jeg ligesom dig gå flittigt til værks med bækkenbundsøvelserne straks efter fødslen, selvom de er noget så keeeedelige:-)

Ja gør det, det er rigtig vigtigt:-)

Jeg satte simpelthen påmindelser på min tlf i løbet af dagen, så huskede jeg det :-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.