Så meget i tvivl - vandafgang

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.705 visninger
13 svar
0 synes godt om
16. februar 2010

Michala

Håber lidt at nogle af jer kloge tøser har oplevet eller hørt om vandafgang i meget lille mængde, hvor der ikke siver mere efterfølgende?

Jeg oplevede nemlig imorges at der skete et lille blop eller noget, lige som jeg skulle rejse mig for at gå på toilettet, hvorefter det løb ud af mig. Kunne tydeligt mærke at jeg ikke tissede, men tænkte først på det som udflåd. Efter jeg havde tisset opdagede jeg så at mine bukser var blødt igennem, hvilket det aldrig har gjort før ved udflåd. Så tænker om vandet kunne være gået. Gør så som jeg har læst, at lægge et bind i og se om der kommer mere. Synes dog ikke at der er kommet mere, selv her 4 timer efter. Fødegangen har travlt, så de havde ikke rigtig tid. Første gang jeg ringede, blev der sagt lige et øjeblik, hvor røret blev lagt og jeg ventede i 6 min, før der så blev lagt på Anden gang fik jeg at vide at ringe en time efter. Og 3. gang nåede hun ikke at høre mit spørgsmål, før hun sagde "du ringer bare hvis der kommer noget".

Så er bare så meget i tvivl om hvor vidt det er vandet der gik - og kan ikke holde ud bare at sidde og vente...

Sikke et langt indlæg for et lille spørgsmål

Michala 41+0

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. februar 2010

Sara.

Det er da en træls måde at bleve behandlet på når du ringer til fødegangen øv!

Mit vand blev taget lige inden jeg sku presse min pige ud så har ikke forstand på det.... Men hvis det er vandet plejer man så ikke at sige at så kommer veerne snart? Så du kan jo håbe Ligger barnet fast i bækkenet? så gør det vel ikke noget at vandet er gået?

Tjah det nok ikke den store hjælp, men krydser fingre for at du har det okay og du måske er heldig at gå i fødsel meget snart

herfra

Anmeld

16. februar 2010

Tulle28

Måske har du allerede gjort det - men har lige lært til fødselsforberedelse at hvis man er i tvivl om, om vandet er gået skal man tage et bind på og medbringe det på fødegangen - dels for at måle mængden af det der kommer ud og dels fordi jordmødrene åbenbart ikke er i tvivl om det er fostervand på lugten.

Aj hvor er det spændende!!

Anmeld

16. februar 2010

Tulle28

Nå nu fik jeg lige læst dit indlæg ordentligt - og du vidste godt det med bindet

Anmeld

16. februar 2010

DK

Hmm... Hvordan lugter dine bukser? Da mit vand gik, da havde fostervandet en ret speciel duft. Jeg var ikke i tvivl om at det ikke var tis/udflåd i alt fald! Du må ind og lugte til de gennemblødte bukser i vasketøjskurven!!!

Mit vand lugtede som... mmmm.... jordslået sperm.  Jordmoderen synes det duftede friskt og fint da jeg nævnte det

Hvis det er vandafgang, jamen så må du jo bare vente på veer!!

God fornøjelse!

Anmeld

16. februar 2010

Tulle28

DK skriver:

Hmm... Hvordan lugter dine bukser? Da mit vand gik, da havde fostervandet en ret speciel duft. Jeg var ikke i tvivl om at det ikke var tis/udflåd i alt fald! Du må ind og lugte til de gennemblødte bukser i vasketøjskurven!!!

Mit vand lugtede som... mmmm.... jordslået sperm.   Jordmoderen synes det duftede friskt og fint da jeg nævnte det

Hvis det er vandafgang, jamen så må du jo bare vente på veer!!

God fornøjelse!

Ha ha så er man da lidt fagidiot

Anmeld

16. februar 2010

DK

Tulle28 skriver:

Ha ha så er man da lidt fagidiot

Ja det tror jeg nok, he he!!

Anmeld

16. februar 2010

Winnie

Altså hvis hoved stå fast, når vandet går, kan det godt ligesom rykke ned i bækkenet og lukke for at der kommer mere vand ud. Det er hvad jeg har lært.

for at du for veer snart. Hvor spændende  

Held og lykke med fødslen

Anmeld

16. februar 2010

mariamiss6

Det skete på en måde ved begge mine.

Ved nummer 1 var begge mine hinder sprunget, men der kom intet vand før jeg faktisk fødte ham.

ved nummer 2 gik vandet, mens jeg havde veer. og der kom 1-2 dl vand. Hvorefter jeg satte et bind i. Desværre registrerede jeg ikke om der kom mere vand end det, for jeg havde temmelig kraftige veer, og bogstaveligt talt et babyhoved mellem benene.

I begge tilfælde skyldtes det at baby simpelthen satte sig som en prop, så vandet ikke kunne slippe forbi.

Men det kan også lade sig gøre på anden vis.

du har 2 hinder. Hvis kun den ene springer, kommer der lidt vand, men der er ikke en egentlig vandafgang, og barnet er stadig forsvarligt forseglet der inde i dybet

Håber det hjalp og god fornøjelse

Anmeld

16. februar 2010

hc=k

Da jeg var gravid oplevede jeg 2 gange at jeg sprang en væskeansamlign i skeden. Ja det lyder klamt og det var det også, men det er meget normalt. Hvis ikke vandet siver så kan det jo være det.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.