LouiseLarsen skriver:
Hejsa Piger!
For 15 dage siden, altså søndag aften vågnede Nicklas og kunne næsten ikke trække vejret. Vi tog til vagtlæge, og det var som vi regnede med falsk strubehoste.... Gør man ikke så meget ved, andet end han skulle være køligt....
Han har siden da været MEGET forkølet, og hostet rigtig meget. I fredags vågnede han igen med samme problem, men der kontaktede jeg ikke vagtlægen, for var ikke i tvivl om at det var falsk strubehoste. Lørdag var det igen alm hoste, men kunne høre at han havde svært ved at trække vejret optimalt og 39.8 i feber. Ringede så til lægevagten og fik afvide: Så længe han gider ligge og se tv, så er han ikke alvorlig syg. Også fik jeg navnet på en hjemmeside om børnesygdomme, og fik afvide at næste gang jeg overvejde at ringe skulle jeg lige gå derind og læse, for så behøvede jeg måske ikke ringe... Hmmmm... Kan man tillade sig det?
Nu har hans hoste som sagt stået på i 15 dage, og idag ligger han igen igen med 39.6 i feber, og har det træls (han ser dog tv) Og jeg syntes det er længe, og vil egentlig gerne have lyttet på ham, for om det skulle have sat sig på hans lunger, men tør sku næsten ikke ringe fordi jeg jo på forhånd ved jeg nok ikke vil blive taget seriøst...
Undskyld det blev lidt langt...
Nej!!! Det kan man ikke tillade sig! Det minder noget om en oplevelse jeg havde, da Emma havde vildt meget blod i bleen (har hun haft før, og hver gang har jeg talt med egen læge).
Denne gang var det bare så vildt og lidt af tarmen vendte ud, så jeg blev ret bange og ringede til vagtlægen, som sagde vi skulle komme derind. Jeg var desværre så forvirret, at jeg havde glemt at spørge, hvilken skadestue, vi skulle møde op på, så jeg måtte ringe igen. Denne gang var det en anden, der besvarede opkaldet... Han prøvede på at overbevise mig om, at jeg ikke behøvede komme med hende, for det var sikkert børneorm eller noget andet uskadeligt... BØRNEORM!!!!
Hvor i alverden fik han det fra??? Jeg bad ham om at lade være med at komme med mulige diagnoser, da vi allerede havde en aftale om at komme derind, så han skulle bare fortælle mig, hvor vi skulle dukke op henne...!!!
Da vi så kom derind, var lægen derinde meget overlegen, indtil hun så hvordan det så ud, så blev vi sendt til børnelægerne med det samme 30 km væk.
Ingen af lægerne vi havde talt med var de samme... Men hold da op, hvor er der mange fjolser. Men heldigvis er der da nogle flinke nogen ind imellem.
Men NEJ, han kan ikke tillade sig at sige sådan. Sikke en nar!!!