Kan man tillade sig det? (vagtlæge)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.594 visninger
20 svar
0 synes godt om
15. februar 2010

LouiseNielsen

Hejsa Piger!

For 15 dage siden, altså søndag aften vågnede Nicklas og kunne næsten ikke trække vejret. Vi tog til vagtlæge, og det var som vi regnede med falsk strubehoste.... Gør man ikke så meget ved, andet end han skulle være køligt....

Han har siden da været MEGET forkølet, og hostet rigtig meget. I fredags vågnede han igen med samme problem, men der kontaktede jeg ikke vagtlægen, for var ikke i tvivl om at det var falsk strubehoste. Lørdag var det igen alm hoste, men kunne høre at han havde svært ved at trække vejret optimalt og 39.8 i feber. Ringede så til lægevagten og fik afvide: Så længe han gider ligge og se tv, så er han ikke alvorlig syg. Også fik jeg navnet på en hjemmeside om børnesygdomme, og fik afvide at næste gang jeg overvejde at ringe skulle jeg lige gå derind og læse, for så behøvede jeg måske ikke ringe... Hmmmm... Kan man tillade sig det?

Nu har hans hoste som sagt stået på i 15 dage, og idag ligger han igen igen med 39.6 i feber, og har det træls (han ser dog tv) Og jeg syntes det er længe, og vil egentlig gerne have lyttet på ham, for om det skulle have sat sig på hans lunger, men tør sku næsten ikke ringe fordi jeg jo på forhånd ved jeg nok ikke vil blive taget seriøst...

Undskyld det blev lidt langt...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. februar 2010

Mussen2

Jeg synes det er et flabet svar, det ville få mig til at tøve med at ringe en ande gang, men det kan jo bare ikke være meningen.

Det er dig som kender dit barn bedst og som en af vores (læge) venner siger, man skal IKKE lade tvivlen komme til gode når det er børn det handler om.

Jeg ville ringe til min egen læge og høre om hvornår man kan forvente bedring osv.

God bedring 

Anmeld

15. februar 2010

LouiseNielsen

Muttien skriver:

Jeg synes det er et flabet svar, det ville få mig til at tøve med at ringe en ande gang, men det kan jo bare ikke være meningen.

Det er dig som kender dit barn bedst og som en af vores (læge) venner siger, man skal IKKE lade tvivlen komme til gode når det er børn det handler om.

Jeg ville ringe til min egen læge og høre om hvornår man kan forvente bedring osv.

God bedring 

Jeg syntes også det var heelt vild flabet sagt. Og igen jeg kender min søn bedst.... Og jeg var engang afsted med ham fordi han havde 42.9 i feber, men der blev jeg også bare sendt hjem igen fordi jeg fik sagt at han kun havde lagt og set tegnefilm hele dagen, lige pånær når han sov.... Dagen efter snakkede jeg med en anden lægevagt som sagde til mig at det kunne være endt galt, og at jeg en anden gang ikke måtte tillade at de bare sendte os hjem med 42.8 i feber....

Anmeld

15. februar 2010

Mca<3

Meningen er jo du skal ringe ti egen læge ,,  Det har du jo sagtens kunnet gøre da det har stået på i 14 dage , du kunnet også have kontakten egen læge før i dag ...  Lægevagten er jo kun til akut sygdom ,,

Anmeld

15. februar 2010

CarinaSB

Nej det syntes jeg bestemt ikk man kan .. det var jo ikk for sjov du ringede .. jeg ville være blevet dybt hysterisk .. 

Anmeld

15. februar 2010

Heidi.

LouiseLarsen skriver:

Hejsa Piger!

For 15 dage siden, altså søndag aften vågnede Nicklas og kunne næsten ikke trække vejret. Vi tog til vagtlæge, og det var som vi regnede med falsk strubehoste.... Gør man ikke så meget ved, andet end han skulle være køligt....

Han har siden da været MEGET forkølet, og hostet rigtig meget. I fredags vågnede han igen med samme problem, men der kontaktede jeg ikke vagtlægen, for var ikke i tvivl om at det var falsk strubehoste. Lørdag var det igen alm hoste, men kunne høre at han havde svært ved at trække vejret optimalt og 39.8 i feber. Ringede så til lægevagten og fik afvide: Så længe han gider ligge og se tv, så er han ikke alvorlig syg. Også fik jeg navnet på en hjemmeside om børnesygdomme, og fik afvide at næste gang jeg overvejde at ringe skulle jeg lige gå derind og læse, for så behøvede jeg måske ikke ringe... Hmmmm... Kan man tillade sig det?

Nu har hans hoste som sagt stået på i 15 dage, og idag ligger han igen igen med 39.6 i feber, og har det træls (han ser dog tv) Og jeg syntes det er længe, og vil egentlig gerne have lyttet på ham, for om det skulle have sat sig på hans lunger, men tør sku næsten ikke ringe fordi jeg jo på forhånd ved jeg nok ikke vil blive taget seriøst...

UHHHHHHHHIIIIIIIIIII'

Hvor jeg elsker den vagtlæge..

I onsdags klagede Phillipa over øndt i det ene øre, da jeg hentede hende. Som minutterne gik, fik hun mere og mere ondt. Til sidst skreg hun, og holdt sig på øret. Og skreg, det skal forsvinde..

Jeg ringede til lægevagten, og bad dem komme da vi ikke ville tage hende med ud når hun skreg sådan, og i mellemtiden havde fået feber. 

Lægevagten meddelte mig at de under ingen omstændigheder kører ud til børn.. Kun til gamle mennesker på plejehjem!! Jeg måtte meddele at det jo osse var løgn da jeg i form at mit job tit taler med dem i forbindelse med borgere der skal indlægges.

Nå men Rasmus kører afsted med Phillipa,og min mor kører med så hun kan sidde og holde for Phillipas øre, da hun gerne vil have man holder for det.

Lægevagten konstatere at der ikke er noget som helst galt med hende udover en lille forkøelse, og børn bliver jo nemt hysteriske som han så fint konstatere. Og så mente han at vi i øvrigt bare skulle give hende 3 stk panodil stikpiller med 5 min mellerum, så skulle hun nok slappe af!! What, jeg giver sgu ikke min datter så meget smertestillende.

Phillipa skriger resten af natten indtil kl 4.00 hvor hun nærmest stopper bart.

Dagen efter konstatere vores egen læge, mellemørenbetændelse på begge øre, samt en perfereret trommehinde!!

FANTASTISK

Da Frederikkek var lille havde hun det præcis som din dreng. Og lægevagten ville ikke gøre noget, da det bare var en virus.

Det endte med at hun stort set IKKE kunne trække vejret, og blev indlagt. Hun fik konstateret astmatisk bronkitis, og nu 6 år senere har det udviklet sig til astma..

Sorry det blev så langt, men alle de latterlige lægevagter burde nok finde sig noget andet og lave.. For behandle patienter, det kan de sgu ikke...

Anmeld

15. februar 2010

Mor til Frederic og Freya

LouiseLarsen skriver:

Hejsa Piger!

pyh... Ville helt klart gå til egen læge og helst dagen efter sådan en besked.

Kender det alt for godt.

Frederic har altid været en småt spisende og til tider spiser han intet. Så længe han er glad og frisk er det ok. Han havde været i dp alle dage, da han ellers var ok. På 6 dagen, en fredag, var han ligbleg, mat og feber on/off. Valgte at køre til vagtlægen, han hverken lytted eller rørte ham, kigged blot på ham og sagde det var helt normalt at børn ikke spiser i flere dage. Forklared at det var vi vandt til, men ikke at han har været direkte sløv og mat. 6 min efter sad vi atter ud i bilen, det var i okt '09. Han tabte på den mdr 1,1 kg...

Vi tog til egen læge om mandagen og vi er stadig igang med udredning på børne amb. Vægt kontrol, test, prøver osv. Den næste er her den 26 feb, hvor han også skal igennem føde vare allergi priktest.

Så vi bruger kun vores egen læge..

Anmeld

15. februar 2010

LouiseNielsen

Mammi ,,, skriver:

Meningen er jo du skal ringe ti egen læge ,,  Det har du jo sagtens kunnet gøre da det har stået på i 14 dage , du kunnet også have kontakten egen læge før i dag ...  Lægevagten er jo kun til akut sygdom ,,

Fredag nat og lørdag er min egen læge ikke at træffe.... Og det var der jeg havde brug for lægehjælpen! De øvrige dage havde han ikke feber, bare alm hoste hvilket der ikke var grund til at ringe om... Var først da der kom feber og dårlig vejrtrækning oven i at jeg syntes det var nødvendig at ringe efter lægen, og det var uden for vores egen læges åbningstider....

Anmeld

15. februar 2010

Mca<3

LouiseLarsen skriver:

Fredag nat og lørdag er min egen læge ikke at træffe.... Og det var der jeg havde brug for lægehjælpen! De øvrige dage havde han ikke feber, bare alm hoste hvilket der ikke var grund til at ringe om... Var først da der kom feber og dårlig vejrtrækning oven i at jeg syntes det var nødvendig at ringe efter lægen, og det var uden for vores egen læges åbningstider....

Nårh sorry   Troede du overvejede at ringe til lægevagten nu ..

Anmeld

15. februar 2010

SaNiNa

Jeg syntes du skal ringe til din egen læge i morgen når den åbner for det er trods alt bedre. vagtlægen har tit meget om ørerne og ens egen læge kender en bedst.

Håber Nicklas snart er frisk igen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.