mere om mad!!! sorry....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

329 visninger
8 svar
0 synes godt om
16. maj 2008

heaven

her er der ved at være problemer med at få Lasse til at spise kartoffelmos.... Blander broccoli, blomkål, gulerødder, ærter i og så kød 3 gange om ugen ca: Fiskefrikadeller, alm frikadeller, suppekødboller og nu også kyllingefilet... og tit får han noget sovs i af en eller anden art, og ellers lidt frugtmos - ellers glider det SLET IKKE ned.....

Så jeg synes da det er ok, eller hva?

Det sker efterhånden RET TIT at han kaster det op igen og det er en kamp at få det i ham!!!!

Har prøvet at give ham ris med laks også og lasagne, og det vil han gerne have, men bare ikke ret meget, så starter balladen igen!! og jeg synes han er meget småtspisende i forvejen, så jeg synes det er rigtig træls efterhånden...

Hvad giver i jeres børn at spise, måske kan jeg få lidt inspiration? Er nok lidt bange for bare at springe ud i det....

Tak fordi du læste med på et af de utallige madndlæg jeg har skrevet, men jeg synes virkelig det er svært med det mad her!!!

Jannie - der ønsker alle en god weekend..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. maj 2008

bette

puha ja alt det mad halløj.. du skal ikke undskylde.. for vi sejler alle rundt i det vil jeg tro.. ;)

men måske han ikke gider det mere altså kartoffelmosen?
mikkel har aldrig villet have det.. men han vil gerne have kartoffel i tern.. så måske du skulle prøve det?? noget han kan tygge på?

mikkel spiser sku alt efterhånden.. der er endnu ik noget der er kommet retur.. han får det vi andre får.. laver intet specielt til ham mere.. giver ham bare fra min tallerken.. putter så bare ik så meget salt på halvdelen af maden.. :P

måske du skulle prøve det i tern.. fik ideen af mariae som fortalte mig at det sikkert var derfor.. og ja det virkede her.. måske det virker hos jer?:D

Anmeld

16. maj 2008

Plysbjørnen

Her spiser Laura alt hvad vi spiser, det skal bare kvases i grove stykker... grøntsager skal bare lige skæres i lidt mindre stykker, så hun ikke forsøger at sluge en hel brokoli, for det kan hun altså godt komme i tanke om... Men disideret mos, har hun ikke fået siden hun var 6 måneder....

Betina1978 - Laura 010807 - Rejen 18+3

Anmeld

16. maj 2008

Tikki

åh ja det mad - her synes jeg også, det er lidt noget fesent noget. Men altså.... Iza spiser stort set alt, men vil ikke længere mades, men spise selv. Så hun får kartoffel (hvilket er et kæmpe hit ???), gulerod, broccoli, blomkål osv. i små stykker - ligeledes også majs og ærter. Sovs er også godt brugt her.
Hun er meget kræsen med kød og hvis det ikke passer frøknen, så spytter hun det ud igen....det må ikke være for hårdt, så fisk kan hun godt lide, men alt andet går det ikke godt med endnu. Tror det er for svært for hende at tygge med hendes blot 4 tænder. Men ellers så er vi begyndt at spise retro-retter, som f.eks. boller i karry, miillionbøf eller fiskefrikadeller - og så får vi også et eller andet grønt ved siden af :)

Hvis vi skal have noget, som hun ikke selv kan tage med fingrene f.eks. suppe, så får hun en ske selv at sidde med og en skål, som hun så forsøger at få skeen på tværs ned i 8D Og mens hun er beskæftiget med det, så stopper jeg en masse indenbords, så vi også er sikker på at få vores nattesøvn :D

Anmeld

16. maj 2008

linemus

Indtil fornylig har Signe og Nanna fået kartoffel/grøntsagsmos til aften, og det er gået fint. Der skal dog være noget smag ved, f.eks. fisk, en skviis ketchup, et æble el.lign. De skal dog have maden, [k]inden[/k] vores mad kommer på bordet, for så snart de ser den, vil de ikke have mere mos. De har så været vante til at få noget at gnave i, mens vi spiser f.eks. fra vores salat, boller osv. Nu er vi lige gået over til, at de skal have det samme som os, for jeg er træt af at lave to måltider, og jeg tror også, de er parate. Indtil videre har de fået lasagne og idag fik vi fiskefrikadeller og kartofler - der er altid salat el. andet grønt til. Får vi noget, de ikke kan få, laver jeg selvfølgelig kartoffelmos til dem. Jeg mader med gaffel - det går som regel godt nok, men når den værste sult er forsvundet, vil de gerne selv. Nogen gange får de gaflen med mad på, som de selv tager i munden, eller madstykker som de kan tage med fingrene. De vil rigtig gerne selv nu - måske Lasse også har det sådan? De spiser ikke nær så meget, som når det er kartoffelmos, men så må de jo tage noget mere ved de andre måltider. Din kartoffelmos lyder jo fin nok, men det lyder da ikke godt, at han ligefrem kaster op af det. Hvordan kan det være? Får han for meget, eller kan han ikke li' det? Det er bare med at springe ud i det ;) Du kan evt. prøve at give ham nogle stykker af jeres mad efter han har spist mos - sådan bare for sjov, så han kan vænne sig til det. Og han må jo få stort set alt nu, bare han ikke kløjs i det.

Anmeld

16. maj 2008

heaven

[citat][f][småt]linemus skriver:[/småt][/f] Din kartoffelmos lyder jo fin nok, men det lyder da ikke godt, at han ligefrem kaster op af det. Hvordan kan det være? Får han for meget, eller kan han ikke li' det? Hey jamen, jeg ved virkelig ikke hvad det er, der gør, det kommer op igen!! og jeg er virkelig træt af det!!Men umiddelbart er mit bud, at det er for klæg - altså konsistensen.... Jeg blander jo stadig mme i.... hrum, ja - har faktisk prøvet at give ham kartoffel og grøntsagerne i tern i stedet for at mose det, og det ville han gerne, så jeg skal nok bare fortsætte....men synes bare det tog en h....... tid, tsk tsk;) generelt er problemet nok at vi ikke får specielt børnevenlig mad - tit er det kartoffelskiver (frost, du ved ) og sådan noget, og det vil jeg jo ikke give ham... så spg er nok, om ikke vi skal til at reviderer vores madvaner MEGET SERIØST her!! er nemlig også træt af at lave 2 retter... Jannie

Anmeld

16. maj 2008

linemus

Vi havde også det problem, da vi fik Sebastian, som jo var den første. Vores aftensmad var ALT for tit købt ude eller pommes fritter m. stegt kød eller koldskål osv. og det var jo ikke lige noget for ham. Vi ventede også med at spise til han var kommer i seng, og sad så foran fjernsynet, som før han blev født. Hans aftensmad bestod længe af kartoffelmos m. grøntsager. Ingen kød - det kunne jeg ikke finde ud af dengang (?).

Senere måtte vi jo så til at "spise ordentligt" - fornuftig mad og sidde ved spisebordet :) Men jeg syntes stadig det var svært at give ham mad - tror han levede primært af pasta og kødsovs :$

Det er godt nok MEGET lettere denne gang, og jeg tænker ikke så meget over, hvad jeg giver dem. Vi får jo i forvejen børnevenlig mad (synes vi - Sebastian er nok af anden mening), så det er nogenlunde nemt nok at give en del til pigerne.

Håber du finder ud af det. Det kan godt være svært, når man selv skal lave om på sine vaner, men jeg synes også, det lyder til at Lasse bare er klar til "rigtig" mad, som han selv kan få fat i. Og ja, det tager en krig at spise >(:D

Knus Line

Anmeld

16. maj 2008

heaven

linemus skriver:

Vi havde også det problem, da vi fik Sebastian, som jo var den første. Vores aftensmad var ALT for tit købt ude eller pommes fritter m. stegt kød eller koldskål osv. og det var jo ikke lige noget for ham. Vi ventede også med at spise til han var kommer i seng, og sad så foran fjernsynet, som før han blev født. Hans aftensmad bestod længe af kartoffelmos m. grøntsager. Ingen kød - det kunne jeg ikke finde ud af dengang (?).

Senere måtte vi jo så til at "spise ordentligt" - fornuftig mad og sidde ved spisebordet :) Men jeg syntes stadig det var svært at give ham mad - tror han levede primært af pasta og kødsovs :$

Det er godt nok MEGET lettere denne gang, og jeg tænker ikke så meget over, hvad jeg giver dem. Vi får jo i forvejen børnevenlig mad (synes vi - Sebastian er nok af anden mening), så det er nogenlunde nemt nok at give en del til pigerne.

Håber du finder ud af det. Det kan godt være svært, når man selv skal lave om på sine vaner, men jeg synes også, det lyder til at Lasse bare er klar til "rigtig" mad, som han selv kan få fat i. Og ja, det tager en krig at spise >(:D

Knus Line

åhhhh, det var da rart at høre, der er andre der har prøvet det... Ja, det ender jo nok med at vi må igang med pasta og kødsovs, boller i karry - ja, og så ved jeg ikke lige mere hvad jeg skal finde på til ham..
Ja, jeg tror også han er klar til noget andet, han udviser også en meget større interesse for ALT hvad der foregår omkring vores mad - forsøger at stjæle vores bestik og tallerken osv... og han følger alle bevægelser vi gør.... og i dag begyndte han også selv at ville styre glasset, hehe:P
så han er bestemt på vej videre i sin udvikling...(L)

Kram Jannie - der takker for svarene:P

Anmeld

16. maj 2008

linemus

Vi har forresten også prøvet fiskefilletter (vendt i mel). Det var de helt vilde med - så fik det et lille stykke (2x2 cm), de selv kunne tage op. Og rugbrød til og grøntsagsstænger (agurk, rød peber, honningmelon...).

Andre bud er: frikadeller, lasagne, gryderetter (man kan jo tage kødstykker fra, og har læst at det kan findeles i en persillehakker), supper, kartoffelbåde i ovnen (gode at holde ved, man kan lige pille det hårdeste kant af)... kan ikke lige komme på mere lige nu :)

Knus Line

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.