Indtil fornylig har Signe og Nanna fået kartoffel/grøntsagsmos til aften, og det er gået fint. Der skal dog være noget smag ved, f.eks. fisk, en skviis ketchup, et æble el.lign. De skal dog have maden, [k]inden[/k] vores mad kommer på bordet, for så snart de ser den, vil de ikke have mere mos. De har så været vante til at få noget at gnave i, mens vi spiser f.eks. fra vores salat, boller osv.
Nu er vi lige gået over til, at de skal have det samme som os, for jeg er træt af at lave to måltider, og jeg tror også, de er parate. Indtil videre har de fået lasagne og idag fik vi fiskefrikadeller og kartofler - der er altid salat el. andet grønt til. Får vi noget, de ikke kan få, laver jeg selvfølgelig kartoffelmos til dem. Jeg mader med gaffel - det går som regel godt nok, men når den værste sult er forsvundet, vil de gerne selv. Nogen gange får de gaflen med mad på, som de selv tager i munden, eller madstykker som de kan tage med fingrene. De vil rigtig gerne selv nu - måske Lasse også har det sådan?
De spiser ikke nær så meget, som når det er kartoffelmos, men så må de jo tage noget mere ved de andre måltider.
Din kartoffelmos lyder jo fin nok, men det lyder da ikke godt, at han ligefrem kaster op af det. Hvordan kan det være? Får han for meget, eller kan han ikke li' det?
Det er bare med at springe ud i det ;) Du kan evt. prøve at give ham nogle stykker af jeres mad efter han har spist mos - sådan bare for sjov, så han kan vænne sig til det. Og han må jo få stort set alt nu, bare han ikke kløjs i det.
Anmeld