Hvor meget spiser jeres unger? Altså, hvor store mængder?
Jeg har fået fornemmelsen af at Simon er lidt af en grovæder... Om morgenen spiser han er god portion havregrød af en lille dl havregryn + vand og ½ dl. mme + 1 revet æble. Igår spurgte de i vuggeren om han havde fået morgenmad, og jeg svarede "ja, en stor portion havregrød" og så sagde hun "ja, det tror jeg gerne" og grinede. Når jeg henter ham igen siger de ofte "han har spist RIGTIG godt" eller "han har lige spist en STOR portion grød".. Idag så jeg en af de større unger spise morgenmad i vuggeren - han spiste en lille håndfuld rugfras uden mælk (aner dog ikke om han havde fået lidt derhjemme)... Men Simons fætter på 2½ spiser da vist også meget mindre end Simon.
Den seneste uge har han så tilmed været sulten når jeg henter ham (han spiser morgenmad kl 7, formiddagsfrugt kl 9, frokost kl 11 og eftermiddagsmad kl 15 - jeg henter 15.30 hvor han burde være ok mæt). Idag kunne han slet ikke holde det ud længere kl 16:30, hvor han så kværnede en hel rugbrødsmad. Og igår ligeså... og så spiser han fint aftensmad kl 18 (altså en GOD portion) :-o Og tager 200 ml mme kl 19:30, og igen mm kl ca 1.
Og når han spiser (til i hvert fald de måltider han får af mig) så opfører han sig som om han kunne falde død om af sult øjeblikkeligt...
Min mor siger dog, hvilket beroliger mig lidt, at min bror var på samme måde da han havde samme alder (tror dog ikke han fik lige så mange måltider). Hun siger også at jeg ikke kan overfodre ham - han tager den mængde han har brug for, og ikke mere... hvad mener i om det? Igår stoppede vi da vi tænkte at NU måtte han da være mæt, og det var også helt ok så - men han blev ved at gabe efter mad så længe han kunne få lov... Det skal lige siges at han også har perioder hvor han ikke vil spise, men lige for tiden er det som jeg netop har beskrevet.
Lise - med storspisende barn?
Anmeld