Herieinvitation fra bedsteforældrene...hvad ville I gøre??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. februar 2010

bagger26

Eva skriver:

Ja, du har helt ret... og når jeg ikke er med så er det nemlig kun for drengene... nok det der gik galt sidst.

Men drengene nyder ferie med dem de er afsted mange gang hen af sommeren i mine forældres sommerhus, men jo lidt sjovere at komme lidt væk.

Knus og tak for svar..

Jamen tror også det lyder til at være den bedste løsning for jer.  Børn og bedsteforældre kommer til at nyde lidt alene tid sammen, og mor får lidt alene tid også. Noget alle har brug for engang imellem..

Tror sagtens du kan sende den mindste med også, man har som barn en tendens til at opfører sig mere eksemplarisk, når ens forældre ikke er der.   Og så vidt jeg lige husker fra andre indlæg, er den ældste så ikke omkring 13, han "kræver" jo ikke så meget af din mor som den yngste. Tror også din mor vil nyde at have en lille og pudsle lidt om. Selvfølglig uden at kende din mor.. Men fra min egen farmor og mor ved jeg, at de nyder når min søn på 2 eller niece på 3 er der, fordi de vil jo gerne sidde på skød, kramme og hygge... Det er vi store jo vokset fra...  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. februar 2010

RumlesMor

Vi rejser tit med bedsteforældrene og oldeforældre for den sags skyld. Men vi har også en klar aftale om at vi ikke nødvendigvis skal være sammen døgnet rundt!

I år bliver det helt store familie-rejse-år.

Vi skal på lang weekend med Oldemor i Lalandia i anledning af hendes 85 års fødselsdag. Der er vi 3 familier samlet + Olde, men vi har børn i forskellige aldersgrupper, så vi kommer jo fordele os i løbet af dagen og så mødes om aftenen.

Derudover fylder min far 60, og der skal vi i Sommerhus omkring Viborg (- hvor jeg evt. kan risikere at føde ). Men her skal min søsters ene dreng fx spille et håndbold-stævne, så der vil de være afsted til kampe flere gange og på den måde bliver vi naturligt delt op i mindre grupper. Tror også mine forældre vil stjæle alle deres børnebørn den ene dag, hvor min søster og jeg så satser på en café-tøse-hygge-dag i nærmeste storby, og imens finder vores kære mænd nok en golf-bane.

I efteråret skal vi fejre Svigermors 50 års fødselsdag, og skal ud og rejse med dem. La Santa eller noget lignede - men også her vil der være frihed til at vælge eget program for dagen. 

Så det handler jo bare om at få afstemt forventningerne til ferien, så der er plads til alle...og frihed til at sige fra.

Anmeld

14. februar 2010

Nemesis

nej nej og nej! Mine børn kan godt få lov, men jeg ville selv aldrig mere holde ferie med mine forældre!

Vi har simpelthen SÅ forskellige opfattelser af hvad god ferie er og min mor kender ikke til kompromis og jeg gider helt ærlig ikke holde ferie på en andens præmisser.

:-) Sisse

Anmeld

14. februar 2010

Honningblomst

bagger26 skriver:

Jamen tror også det lyder til at være den bedste løsning for jer.  Børn og bedsteforældre kommer til at nyde lidt alene tid sammen, og mor får lidt alene tid også. Noget alle har brug for engang imellem..

Tror sagtens du kan sende den mindste med også, man har som barn en tendens til at opfører sig mere eksemplarisk, når ens forældre ikke er der.   Og så vidt jeg lige husker fra andre indlæg, er den ældste så ikke omkring 13, han "kræver" jo ikke så meget af din mor som den yngste. Tror også din mor vil nyde at have en lille og pudsle lidt om. Selvfølglig uden at kende din mor.. Men fra min egen farmor og mor ved jeg, at de nyder når min søn på 2 eller niece på 3 er der, fordi de vil jo gerne sidde på skød, kramme og hygge... Det er vi store jo vokset fra...  

han er som meget stille og rolig, han kan bare ikke lide at sove ude hos andre end mig og hans far, så derfor ville det jo ikke blive en god oplevelse for ham eller de andre

Og så tror jeg også de store har godt af fuld fokus så tingene ikke altid skal gøres ud fra hensynstagen af den lille..

men ellers har du helt ret....tror eller håber de vil nyde det...men måske de faktisk slet ikke vil tage med drengene alene...hmm...nå, det må jeg lige spørge om..

Knus og tak for svar..

Anmeld

14. februar 2010

Honningblomst

ladydan1 skriver:

nej nej og nej! Mine børn kan godt få lov, men jeg ville selv aldrig mere holde ferie med mine forældre!

Vi har simpelthen SÅ forskellige opfattelser af hvad god ferie er og min mor kender ikke til kompromis og jeg gider helt ærlig ikke holde ferie på en andens præmisser.

:-) Sisse

Uha..du sagde det... sådan havde jeg det også...og som mig alene med mine forældre der var det ligesom ikke mig der var så skide meget indover.. så for alles skyld, skal jeg vidst ikke me igen...så kun en dag måske..

Anmeld

14. februar 2010

smokin

hvis min far nogensinde tilbød at tage med på ferie så ville jeg gøre det, men det er nok mest fordi at han aldrig forlader sit hjem eller dk for den sags skyld

synes du skal gøre hvad du føler for søde Eva!

Anmeld

14. februar 2010

1977

Profilbillede for 1977

Jeg har stemt andet. For jeg tror jeg ville lade ungerne tage afsted alene et par dage, og så selv støde til resten af ferien. Afhængigt af hvor de er selvfølgelig. På den måde får de også lidt alenetid med dine forældre og kan blive forklælet på en helt anden måde end når mor kigger med

Ellers ville jeg lade dem tage afsted og selv blive hjemme. Jeg tror at bedsteforældre og børnebørn har godt af at være sammen uden at vi forældre er til stede

Anmeld

14. februar 2010

Honningblomst

Jeanne skriver:

Jeg har stemt andet. For jeg tror jeg ville lade ungerne tage afsted alene et par dage, og så selv støde til resten af ferien. Afhængigt af hvor de er selvfølgelig. På den måde får de også lidt alenetid med dine forældre og kan blive forklælet på en helt anden måde end når mor kigger med

Ellers ville jeg lade dem tage afsted og selv blive hjemme. Jeg tror at bedsteforældre og børnebørn har godt af at være sammen uden at vi forældre er til stede

Det bliver nok også en af de to måder...dog vil Konrad være ved mig.

Mine store drenge er flere uger om sommeren og mange mange dage i løbet af året hos mine forældre hjemme eller i deres sommerhus, så de får meget tid med dem, men det er jo selvfølgelig sjovere når det er på ferie et sted de ikke selv kender.

Men jo, en dag med dem hvis de er tæt på og så ellers lade dem have de store drenge alene, det er nok den bedste måde...

Tak for svar..

Anmeld

14. februar 2010

Dansker i England

Hvis det var mig, ville jeg tage med men sørge for, at jeg og min datter kunne have lidt "alenetid", da jeg ikke kunne gå op og ned ad mine forældre i en hel uge, og de kunne have min datter ind imellem, så jeg havde lidt "helt alenetid"

Anmeld

14. februar 2010

Alexis - i den virtuelle verden!

Man skal nyde sine forældre og samvær med dem mens man har dem. Så derfor synes jeg da du skulle tage med, hvis du føler lyst og overskud til det.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.