præsentation?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.340 visninger
25 svar
0 synes godt om
14. februar 2010

Joanna

Skal vi lige præsenterer os?

jeg har lavet en skabelon, måske er den ok?

Termin: 4/10 2010 - hvis min beregning holder. Min cyklus er lang og ikke regelmæssig, men baseret på de foregående cykli er det realistisk at gætte på lige først i oktober

Prøvet i : lige ved 3 måneder, vi begyndte 1. oktober 2009 - for alvor! Da kom præventionen væk. I cirka et halvt år derforinden havde jeg løbetrænet og levet på lav-kulhydrat kost i et forsøg på at oppe min sløve cyklus

Mor: 31 år og lærer. Interesseret i bøger og filosofi, men får ikke gjort ret meget ved det i tiden. Strikker rigtig meget - elsker mit hjem og min familie og det "småborgerlige" liv, vi fører. 

Far: 39 år og grafisk designer. Arbejder dels selvstændigt med sit eget firma, dels halvtids for et andet selskab. Verdens bedste far. 

Søskende?: Vi har to skønne, skægge, skøre og meget forskellige sønner, der endnu ikke ved noget om lillebror på vej ! 

Andet ?: Næh, ikke noget særligt. Glæder mig bare enormt til at have en baby i huset igen

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. februar 2010

Christina31

God ide.

Termin: 12. oktober 2010.

Prøver i: 1 måned. Faktisk havde jeg overskredet den egentlig ægløsnings- periode, da vi stoppe med 'beskyttelse'. Så vi regnede slet ikke med gevinst denne måned. :-)

Mor: 28 år sekretær. Er p.t. arbejdssøgende.

Far: 35 år. Social-pædagog.

Søskende: 2 dejlige drenge, som heller ikke ved, at der er en lille ny søster/bror på vej.

Andet: Jeg glæder mig også helt vildt til at få en baby i huset. Det er efterhånden ved at være 5 år siden vores yngste kom til verden.

Anmeld

14. februar 2010

JacobsMoar

Så vil jeg da også lige komme på banen...

God ide.

Prøver i: Hm, vi havde bare besluttet at droppe p-pillerne, og se hvornår det skete.. Og det gjorde det søreme i første forsøg..

Mor: 20 år, regnskabselev, fædrig 4. august 2010..

Far: 23 år, malerlærling fra 1. marts

Søskende: Ingen søskende..

Andet: Vi glæder os helt vildt, ikke mindst til at fortælle vores forældre det, da de nok vil mene det er lidt tidligt..

Anmeld

14. februar 2010

oo

Termin: ca. 11. oktober 2010...det er udelukkende baseret på egen udregning

Prøvet i : næsten 3 år. Vi startede projekt baby i maj 2007. i december 2008 var vi igennem vores første IUI forsøg ved OUH fertilitetsklinik, som endte med en graviditet udenfor livmoderen og operation. I 2009 gik vi igennem yderligere 5 IUI forsøg uden resultat. Så skulle vi starte IVF behandlinger, men jeg besluttede, at jeg skulle have en lang behandlingspause inden da for at få min krop tilbage inden den helt store hormontur, så i december 2009 og januar 2010 var vi "bare os". og så blev jeg meget overraskende gravid i januar!! helt vildt at have prøvet næsten tre år og så kommer den positive test alligevel bag på en

Mor: 28 år. Læser Litteraturvidenskab og Historie ved Syddansk Universitet.

Far: 31 år. Uddannet Fysiker med sidefag i Matematik fra Københavns Universitet og underviser nu i fysik og matematik på Svendborg Gymnasium.

Søskende?: Forhåbentlig har vi fået hul på bylden, så det nu vil vrimle med unger herhjemme

det var os, med meget få ord

Anmeld

14. februar 2010

Christina31

Jubii_Gravid skriver:

Så vil jeg da også lige komme på banen...

God ide.

Prøver i: Hm, vi havde bare besluttet at droppe p-pillerne, og se hvornår det skete.. Og det gjorde det søreme i første forsøg..

Mor: 20 år, regnskabselev, fædrig 4. august 2010..

Far: 23 år, malerlærling fra 1. marts

Søskende: Ingen søskende..

Andet: Vi glæder os helt vildt, ikke mindst til at fortælle vores forældre det, da de nok vil mene det er lidt tidligt..

Stort tillykke med din graviditet.

Vi har termin samme dag.  

Jeg var også 20 år, da jeg ventede min søn. Min familie blev meget overrasket, da jeg meddelte, at jeg var gravid. Men efter meget, meget kort tid var de vildt glade.  Jeg er sikker på, at det kommer til at gå på samme måde med din familie.

Anmeld

14. februar 2010

JacobsMoar

Christina28 skriver:

Stort tillykke med din graviditet.

Vi har termin samme dag.  

Jeg var også 20 år, da jeg ventede min søn. Min familie blev meget overrasket, da jeg meddelte, at jeg var gravid. Men efter meget, meget kort tid var de vildt glade.  Jeg er sikker på, at det kommer til at gå på samme måde med din familie.

Og i lige måde..

Håber på det bedste, men er sikker på at der ikke går lang tid før de bliver glade, vi venter dog med at fortælle det..

Anmeld

14. februar 2010

Mama3

termin: indtil videre er det den 17. okt

prøvet i: den 28. okt fik jeg fjernet min spiral, og fik så en meget ureglmessig mens men den var der alligevel godt 3 mdr senere

mor: er udannet frisør men arbejder som dagplejer og der er jeg rigtig glad for.

far: har sit eget tømrefirma som går rigtig godt.

søskende: vi har en helt fantastisk datter med krudt i r.. så vi har bestilt en lille stille en denne gang

Anmeld

16. februar 2010

MetteE

God ide med en struktur for præsentationen

Termin: 19/10 2010 - hvis min beregning holder har ikke været ved lægen endnu da de holder vinterferie. Men normalt er min cyklus så regelmæssig at jeg kan stille klokken efter den.

Prøvet i : omkring ved 3 måneder, vi begyndte 11. oktober 2009 - for alvor! Da kom præventionen væk

Mor: 29 år og teknikker. Interesseret i bøger, film og sport.  Det er dog lidt sløvt på denne front da jeg er i fuld gang med at planlægge vores bryllup.

Far: 31 år og ansat i forsvaret. Hvilket betyder at han en gang i mellem ikke er hjemme i et ½ år.

Søskende?: Nej, det er vores første ønskebarn 

Andet ?: D. 24/1 friede min kæreste til mig og vi skal giftes d. 3/4-10 (Den gang vidste vi ikke at der var familie forøgelse på vej) og vi regner med at fortælle det til brylluppet

Knus Mette

Anmeld

17. februar 2010

Louisesam

Termin: 4. oktober 2010 - obs jeg har selv udregnet datoen, har ikke fået den endelige af lægen endnu (men går ud fra at terminsberegneren på baby.dk regner rigtigt)

Prøvet i: 5 måneder! Jeg har været på p-piller siden jeg var 15 år gammel eller noget i den stil (med korte pauser ind imellem), og stoppede med at at tage dem i slutningen af august. 5 måneder efter var jeg gravid!

Mor: 23 år, sygeplejerskestuderende, er meget glad for madlavning, at male, at skrive, musik, fest og farver og selvfølgelig min fantastiske kæreste, familie og venner, elsker at være social men er også god til at være alene eller bare sammen med min kæreste

Far: 32 år, selvstændig/eget firma igennem 8-9 år, arbejder ved siden af på et vinproduktionslager og skal starte på tømreruddannelsen for voksne til foråret/sommer, spiller poker og skater lidt i fritiden, begyndt at spille golf - når det er godt vejr

Søskende: Ingen børn endnu - men den ene på vej, og vi glæder os

Andet: Er lige stoppet med at ryge (2½ uge pt), og er rigtig stolt af mig selv!

Anmeld

21. februar 2010

gray

Termin: 28. sep- sa ved scanning

Prøvet i: 3 måneder efter at have haft hormonspiral

Mor: 33 år, social- og sundhedsassistent arbejder på en lukket retspsykiatrisk afdeling

Far: 34 år,selvstændig revisor

Søskende: 3 stk. Pige på 12, pige på 8 og dreng på 4

Andet: To sidste børn er præmatur 6 og 7 uger. Vi var sidst indlagt i en måned og da Han nåede børnehavealderen var han helt med lige som de andre børn. Ellers har der været problemer med overstimulering, hypersensitivitet

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.