Barnevognssele, grrrrr...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

688 visninger
5 svar
0 synes godt om
16. maj 2008

birgittemarie

Lige et spørgsmål: Hvad er det meningen, at ungerne skal være i stand til, når de er spændt fast i sådan en indretning?
Lige før var jeg ved at forsøge at få hende til at falde i søvn og jeg skulle lige ind at ringe til husbond. Jeg var væk i 1 minut højst og da jeg kom tilbage havde hun vendt sig; for det første om på maven og for det andet hele vejen rundt, så hun lå med hovedet i fodenden.
Kan det virkeligt passe, at de skal kunne det eller skal jeg ringe til husbond igen og bede ham købe en ny sele med hjem?

Kh Birgitte

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. maj 2008

Lise

Hmmm...jeg tror bestemt ikke det er meningen at hun skal kunne ligge med hovedet i fodenden... :S Sidder den stramt nok? (og sidder den overhovedet fast i barnevognsbunden?)

Simon kan næsten dreje sig om på maven med sin på - jeg har tjekket flere gange, og jeg mener den sidder som den skal...men han kan sgu ikke komme ned i fodenden med hovedet :))

Anmeld

16. maj 2008

ka li ja

syntes det lyder lidt vildt..
kan hun komme ud over kanten hvis det er det hun vil i den?
her kan arthur vende sig om på siden og rykke lidt frem og tilbage når han sidder op. men det er det

Anmeld

16. maj 2008

Loggidut

hmmm, det er slet ikke sikkert at du har installeret den forkert...jeg har engang været udsat for at Chr brød ud af hans og faldte med hovedet nedad...

altså en barnevogns sele har aldrig været en garanti for at der ikke sker noget, kun en forbedring af sikkerheden...så er den vist på plads!

når så det er sagt, så vil jeg nok sige at det ikke lyder rigtigt at hun kan vende sig så meget...og dog!

nogle børn er nogle værere tumlere, og kan det mest umulige.

men de stropper der sidder fra selen og ned i bunden af vognen, har du strammet dem så meget at hun ikke kan løfte numsen...?
mine sidder så stramt at madrassen helt krøller, men jeg tager ikke chancen mere!

så kommer vi til selen hun har på brystet...hvad for en sele er det? og er den strammet så meget at hun ikke kan få armene ud af den, eller benene op igennem?

jeg er sikker på du har gjort dit bedste, men jeg kan sgu godt huske første gang jeg blev præsenteret for en sele...den var jo umulig at greje for normale mennesker...så måske du har spændt den forkert...eller for løst...

aj jeg ved ikke, men det kan altså ske, det med de mosler rundt

Anmeld

16. maj 2008

linemus

Jeg kan altså godt forestille mig, at Signe kan gøre det samme. Vi har en Jens Thorn sele. Hvis hun nu sætter sig op og så dumper fremad, så kan hun snildt strække benene den anden vej og derved ligge på maven med hovedet i fodenden. Hun har rigtig meget med at vende sig eller i hvert fald VIL hun gerne vende sig om på maven, men så bliver hendes ben snoet ind i selen, og det tror jeg ikke er særlig rart. Hun tror også, det er meningen, at man skal kunne kravle rundt inde i vognen (vi har jo en stor en, selvom der så lige ligger en baby mere, men hende kravler hun også på). Og det er selvom alle remmene er strammet helt til.

Anmeld

16. maj 2008

birgittemarie

Tusind tak for alle jeres gode råd!

Ha ha til Signe, Linemus :)) Det er helt det samme her.

Hun er strammet helt til på overkroppen, men numsen ligger absolut ikke fast. Jeg har forsøgt at stramme kæden (det er Sleebee baggen, hun er spændt fast i, men hun har præsteret nøjagtigt det samme, da jeg installerede selen direkte i barnevognen), men jeg synes ikke, det er lykkedes mig at stramme, så hun ikke kan flytte måsen...
Jeg må forsøge igen. Hvis det er der hunden ligger begravet og det kunne det jo godt lyde som om, må jeg lige se nærmere på kæden igen.
Michael købte en ny med hjem og jeg undrer mig over, at der ikke er en ordentlig brugsanvisning med (?) Det er forøvrigt begge to nogle hundedyre (synes jeg) seler til 349,-, Babydan Togo hedder den nye og har lige konstateret, at den gamle er samme mærke, så der er nok ikke noget galt med den gamle... Det er sgu nok det halløj med, at den sidder for løst i vognen/posen.

Vil nu fare ud og stirre ondt på kæden!

Knus fra Birgitte

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.