Eva skriver:
Ihh, det gad jeg da godt smage...hvordan smager det, altså hvad minder det om..
og hvad spiser man til...
Knus Eva...
Det skæres i små stykker og lægges i saltlage, den dag man får udleveret sin anddel af fangsten. Det kan også hænges op og tørres, eller fryses fersk. Det vi skal have er fersk grind.
Intet af hvalen går til spilde, ud over hovedet og finnerne.
De klumper fryser man, sammen med lidt af spækket. Det hele stoppes i en stor gryde og så koges det i 2-3 timer.Når der er 40 minutter tilbage kommes uskrællede kartofler i gryden og koger med.
Det lugter specielt når det koges. Min fars kæreste synes det lugter af "død", men det ved jeg ikke.. Det han en sødlig lugt.
Det smager som kogt oksekød, der har en kraftig smag. Det er en smule tørt, men der er næsten heller ingen fedt i!!
Det spises med sød sennep til.
I min familie er traditionen at der er pandekager til dessert. Men det bruger min svigerfamilie ikke, så det bliver der ikke idag.
Gravide og kvinder der ammer må ikke spise grind, da det har et indhold af kviksølv pcb, der er over grænseværdierne.
Lidt rodet, men det var lige lidt info 
Jeg glæder mig allerede
Det er svært at få fat i, hvis ikke salv man deltager i fangsten. Kæresten har heldigvis været de rette sted på det rette tidspunkt, og vi har derfor haft næsten en hel kummefryser fuld, som er delt ud til familien