åh nej ik igen...sorry, men jeg aner ikke ...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

427 visninger
9 svar
0 synes godt om
12. februar 2010

Loggidut

hvordan jeg skal forholde mig til den skide natte/aften uro.

Situationen er at Tif stille og roligt går i seng, ligger sig til at sove, og vågner, eller begynder at græde faktisk lige på slaget klokken 23.00 hver aften, og i dag var ingen undtagelse!

Hun begynder stille og roligt...med at hulke, så bliver det mere og mere, indtil hun sparker i søvne på hendes seng, går man ned og forsøger at stoppe det, så bliver det endnu værere...

det er forsøgt med stille og rolig snak, med at synge, med at sidde hos hende, med at sidde med hende, med at løfte hende op, med at tage hende ud at hendes værelse...alt er forsøgt, men det er som om hun er i en anden verden, hvor alt er imod hende...

´jeg kan ikke nå den råber hun, og når man såørger hvad det er hun ikke kan nå, rækker hun bare hånden ud i rummet, ikke efter noget specielt, bare ud, mens hun råber og skriger...

jeg skal helst ikke gå derned har vi fundet ud af ii de sidste dage, for Michael kan bedre få hende til at putte sig igen, så vi har så aftalt/eller jeg har bestemt at fra nu af tager han sig af hende, for så får hun da trods alt ro igen.

Jeg ville ønske jeg kunne give hende muligheden for at sove igennem, så hun ikke skal afbrydes i hendes søvn, men jeg fatter ikke hvad problemet er, eller hvorfor hun vågner...

det må jo absolut være hendes drømme der nager hende, men hvad pokker kommer sådan noget af, hun er jo monster træt om morgenen...

øv...er der andre der har de her problemer, og hvad gør i ved dem?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. februar 2010

Stumpen

Kan I "nå" hende? Komme i kontakt med hende??

Min niece lider/led af søvnangst.. Hun kunne vågne skrigende op først på natten og var umulig at komme i kontakt med, så de bagyndte at vække hende kl 23 og lige give en mundfuld vand og så sov hun igen..

Måske det var en ide at komme hende i forkøbet?

Anmeld

13. februar 2010

bette

hmm mikkel "vågner" også.. i nat sagde han: tu tu tu tu tu tu tu tullepige tullepige tulle tiger tiger tiger neeej.

og så lagde han sig egentlig pænt ned igen.. men måtte ind med vand til ham lidt senere..

tror du ikke hun har maridt? (stave?)

Anmeld

13. februar 2010

Loggidut

jo måske er det et mareridt, jeg aner det ikke, og måske skal den med vandet lige testes...men jeg har den der med at man aldrig skal forstyrre den bjørn der sover...men hwa faen, når det går helt galt når først hun er vågnet, kan det være vi skal prøve at snuppe hende inden, for det er faktisk på slaget 23 hver eneste aften...

I dag skifter vi babysengen ud med en juniorseng, det prøvede vi en gang tidligere, og endte med at tage babysengen ing, hvor michael så lavede en fake-side til...

men eftersom moderen endelig tog sig sammen til at hente en ny madras, kan vi forsøge med en udskiftning af sengene...

åh jeg ved ikke, det er sgu så rodet...

Anmeld

13. februar 2010

..

Stakkels Tif, har desværre ingen gode råd, vil bare lige sige at jeg føler med jer - det må være hårdt at se hende helt ude af den.

Mon ikke det er mareridt? Smilla er også begyndt at vågne om natten men hun er ikke helt ude af den, hun vil bare gerne se bamse og kylling

Anmeld

13. februar 2010

Kaufie

Desværre heller ingen gode råd herfra. William drømmer også tit - han snakker om at noget spiser noget andet - men jag kan så ikke lige høre hvad det er der spiser hvad/hvem.... Så vi er meget obs på hvad vi læser for ham og hvad han ser i TV, for det ryger lige ind og bliver derinde i de små hoveder....

Anmeld

15. februar 2010

Stumpen

Loggidut skriver:

hvordan jeg skal forholde mig til den skide natte/aften uro.

Situationen er at Tif stille og roligt går i seng, ligger sig til at sove, og vågner, eller begynder at græde faktisk lige på slaget klokken 23.00 hver aften, og i dag var ingen undtagelse!

Hun begynder stille og roligt...med at hulke, så bliver det mere og mere, indtil hun sparker i søvne på hendes seng, går man ned og forsøger at stoppe det, så bliver det endnu værere...

det er forsøgt med stille og rolig snak, med at synge, med at sidde hos hende, med at sidde med hende, med at løfte hende op, med at tage hende ud at hendes værelse...alt er forsøgt, men det er som om hun er i en anden verden, hvor alt er imod hende...

´jeg kan ikke nå den råber hun, og når man såørger hvad det er hun ikke kan nå, rækker hun bare hånden ud i rummet, ikke efter noget specielt, bare ud, mens hun råber og skriger...

jeg skal helst ikke gå derned har vi fundet ud af ii de sidste dage, for Michael kan bedre få hende til at putte sig igen, så vi har så aftalt/eller jeg har bestemt at fra nu af tager han sig af hende, for så får hun da trods alt ro igen.

Jeg ville ønske jeg kunne give hende muligheden for at sove igennem, så hun ikke skal afbrydes i hendes søvn, men jeg fatter ikke hvad problemet er, eller hvorfor hun vågner...

det må jo absolut være hendes drømme der nager hende, men hvad pokker kommer sådan noget af, hun er jo monster træt om morgenen...

øv...er der andre der har de her problemer, og hvad gør i ved dem?

Har I fået afprøvet at vække hende??

Anmeld

15. februar 2010

Loggidut

nej ikke endnu...af 2 årsager, nu har hun lige fået en ny seng...kom vist til at skrive til trold at det var igår, men det passer ikke, det lørdag, og først ville jeg se om det hjalp...det gjore det jo, lige indtil om natten, for der vågnede hun med sådan en jamren...i nat sov hun så godt nok igennem...

nu er klokken snart 23, og jeg tror jeg lister mig ind og giver hende lidt at drikke, for at se om hun så stadig sover igennem.

jeg håber så meget på at hun får hendes nattero...for nok er det slemt for mig, men det er sgu heller ikke nemt for hende...

aj hvor er det her et rodet indlæg, menjeg er virkelig træt!

Anmeld

15. februar 2010

Stumpen

Loggidut skriver:

nej ikke endnu...af 2 årsager, nu har hun lige fået en ny seng...kom vist til at skrive til trold at det var igår, men det passer ikke, det lørdag, og først ville jeg se om det hjalp...det gjore det jo, lige indtil om natten, for der vågnede hun med sådan en jamren...i nat sov hun så godt nok igennem...

nu er klokken snart 23, og jeg tror jeg lister mig ind og giver hende lidt at drikke, for at se om hun så stadig sover igennem.

jeg håber så meget på at hun får hendes nattero...for nok er det slemt for mig, men det er sgu heller ikke nemt for hende...

aj hvor er det her et rodet indlæg, menjeg er virkelig træt!

Nej det er bestemt ikke en sjov situation for nogen af jer.. Håber på at det hjælper... Ellers ved jeg ikk ehvad du kan gøre...

Anmeld

16. februar 2010

linemus

Det lyder som det man kalder Nightterror. Har vi ikke snakket om det engang før? Mener det var dig, der gjorde mig opmærksom på det, da vi havde problemerne med Sebastian. Der var han cirka samme alder som Tif er nu. Græd om natten og jo mere vi prøvede at gøre (trøste, spørge hvad der var galt osv.) jo mere hysterisk blev han. Tilsidst hold vi bare en hånd på ham så han kunne mærke vi var der, og med tiden holdt det op.

Det er hårdt og belastende, men det er ikke sikkert der er andet for end at give det tid.

Stort kram Line

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.