Folk vader bare ind med sko!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. februar 2010

1977

Profilbillede for 1977

Her har vi indført en bøde på 5 kr hvis man har sko på i vores hjem. 10 kr anden gang osv. Så nu tager alle deres sko af

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. februar 2010

Janep

jeg vil sige det komemr and på hvor man er henne.
Hjemme ved min mor ville jeg aldrig tage mine sko af. der er simbelthen for beskidt.

men ved andre folk hvor man kan se gulvet for skidt tar jeg også mine sko af.
Det forventer jeg også at folk gør i mit hjem, og så gør jeg det self også i deres

Anmeld

12. februar 2010

RumlesMor

Skik følge...

Jeg bor i KBH i en lejlighed med plankegulve, og det gør mange af vennerne også...og der er det normalt at man beholder sine sko på, da der gerne er lidt fod-koldt.

Men ville aldrig selv træde ind i et værelse med gulvtæppe på med sko, og har jeg våde sko stiller jeg dem på trappen. Altså - jeg tilpasser mig mine omgivelser, men tænker ikke over hvad andre gør - og ser det ikke som dårlig opdragelse hvis de opfører sig anderledes.

Der er vel egentlig også normalt lige at skitse reglerne op når man får nye gæster i sit hjem - i samme stil med: her er toilettet - skal du ryge, er det i køkkenet og du må gerne beholde dine sko på trægulvene.

Anmeld

12. februar 2010

Honningblomst

RumlesMor skriver:

Skik følge...

Jeg bor i KBH i en lejlighed med plankegulve, og det gør mange af vennerne også...og der er det normalt at man beholder sine sko på, da der gerne er lidt fod-koldt.

Men ville aldrig selv træde ind i et værelse med gulvtæppe på med sko, og har jeg våde sko stiller jeg dem på trappen. Altså - jeg tilpasser mig mine omgivelser, men tænker ikke over hvad andre gør - og ser det ikke som dårlig opdragelse hvis de opfører sig anderledes.

Der er vel egentlig også normalt lige at skitse reglerne op når man får nye gæster i sit hjem - i samme stil med: her er toilettet - skal du ryge, er det i køkkenet og du må gerne beholde dine sko på trægulvene.

Sådan ville jeg også uddybe det...

Så er helt enig...

Anmeld

12. februar 2010

TbCp

Miamaja skriver:

Er det bare mig der synes der er en utalt regel om at man tager sine sko af, naar man kommer i andres hjem? Jeg synes at jeg oplever tit at folk bare vader ind med sko paa, selv naar det er plask vaadt regnvejr udenfor. jeg tager naesten altid selv sko af hos folk for det er jeg vokset op med, men saadan er det maaske ikke for alle. Hvad synes I og hvad gor I selv?

Jeg siger dig at det emne er oppe ofte herhjemme.

Jeg er selv opdraget til at man tager skoene af og gør det også selvom andre beholder deres på.

Min mand derimod vader altid ind med sko på.... ja han har sågar den trælse vane at skal han ud af døren om morgenen, så tager han sine sko på når han kommer ned om morgenen og vader rundt inde i huset med dem på indtil han skal afsted...

ARRRGGGHHH jeg synes det er så træls og siger det igen og igen..... så siger han undskyld, men tager han skoene af???? Nej sgu!

Nej jeg synes det er vildt træls..... især her om vinteren! Jeg har andet at lave end at vaske gulv.

Han gør det også ved min familie, og vi tager alle skoene af, der må jeg hver gang prikke til ham og pege på hans sko når vi kommer hjem til nogen.... utroligt!

Nå der hidsede jeg mig vist lige lidt op 

Anmeld

12. februar 2010

TbCp

TbCp skriver:

Jeg siger dig at det emne er oppe ofte herhjemme.

Jeg er selv opdraget til at man tager skoene af og gør det også selvom andre beholder deres på.

Min mand derimod vader altid ind med sko på.... ja han har sågar den trælse vane at skal han ud af døren om morgenen, så tager han sine sko på når han kommer ned om morgenen og vader rundt inde i huset med dem på indtil han skal afsted...

ARRRGGGHHH jeg synes det er så træls og siger det igen og igen..... så siger han undskyld, men tager han skoene af???? Nej sgu!

Nej jeg synes det er vildt træls..... især her om vinteren! Jeg har andet at lave end at vaske gulv.

Han gør det også ved min familie, og vi tager alle skoene af, der må jeg hver gang prikke til ham og pege på hans sko når vi kommer hjem til nogen.... utroligt!

Nå der hidsede jeg mig vist lige lidt op 

Nå ja jeg er jo forøvrigt dagplejer og har unger kravlende rundt, så synes ærligt talt det er lidt klamt med beskidte gulve

Anmeld

12. februar 2010

Misjelle

Jeg har skrevet andet, men mest fordi jeg ikke rigtig har taget stilling til det, for tror aldrig jeg har oplevet at folk ikke tager deres sko af i entreen

Anmeld

12. februar 2010

mariamiss6

Dansker i England skriver:

rude (kan ikke finde et dansk tilsvarende ord) 

ubehøvlet

er man blevet miljøskadet

Anmeld

12. februar 2010

dorthemus

Enig  Men i stedet for at hidse mig op så beder jeg altid folk om at tage skoene af. Gør det altid selv medmindre jeg er til fest og har fået lov at beholde dem på

Anmeld

12. februar 2010

LineD

Jeg har svaret "Meget alm. i mit hjem" - men det er af den simple grund at jg tit bder folk beholde dem på, vovserne sviner meget, og synes det er lidt synd for gæsterne hvis de bliver svinet til af at trampe ind i hjemmet :)

Jeg tager dog altid selv skoene af ved andre mennesker :)

Men i det nye hus er det slut, der er helt nye gulve, og så må folk gerne smide skoene tak :P :)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.