Eva skriver:
Jamen, Jeppe har siden han blev født været lille...ok ikke lige da han blev født, der vejede han 4800g, men ellers...da han var 2 år havde han føst fordoblet sin fødselsvægt. Der var han til kontroller, hvor man fandt ud af han havde birkeallergi, og det har han så haft meget voldsomt fra han blev født og er stadig meget plaget...men ingen kunne sige hvad der ellers var galt.
Jeg kendte ikke til cøliaki, men var til en alternativ behandler da han var 4½ år og hun sagde han ikke måtte få hvedemel og mælk...men jeg gjorde ikke mere ud af det og det var jo heller ikke helt rigtigt.
Min venindes datter fik så konstateret cøliaki og alle symptomer var ens...bortset fra hende pigen voksede...de er forøvrigt lige gamle, så det er lidt pudsigt.
Men jeg gik så til min læge og ville have det tjekket...der var jeg sikker på det var det der var galt..Jeppe var nemlig ind imellem syg om natten...feber og ondt i maven..altid lidt af hård mave og været lille og ikke kunne lide meget mad, have ondt i sine led, være træt og i det hele taget ikke trives. Som 6 årig var der en sp der også mente der var noget galt men heller ikke hun gjorde noget eller havde noget at komme med. Tror og frygter lidt at man dengang mente jeg ikke passede ham ordenligt...blev i hvert fald ked.
Men blodprøven var så positiv og han kom igennem en tarmbiosi som bekræftede det.
Der er gluten i meget...hvedemel, rug og byg og dette er i mange produkter, lige fra ristede løg, til remoulade, havregryn og lakrids og chokolade....og så er glutenfrie produkter bare så dyre...købte fire varer til jeppe, et lille brød, fire boller, mel og pasta og det kostede 150kr....kan få det samme til 30 kr i netto...
Men altså, positivt set så er det jo en gpd sygdom når man ikke skal have medicin men bare undlade at spise gluten.
Hov, det blev en længere historie..undskyld..
Knus..
Nu jeg jo ret nysgerrig, så hvorfor gjorde du ikke mere ud af det, da det var den alternative behandler sagde. han ikke måtte få hvedemel og mælk ?
Jeg syntes da det tyder på den alternative behandler havde meget godt fat i hvad der var galt, hum ramte da rigtigt med det med mel, men hvad med mælk ?