Min store dreng og hans manglende vækst...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. februar 2010

Corn

Eva skriver:

ja, min venindes datter som forøvrigt også er konstateret multiallergiker, hun voksede og er en meget stor pige...165cm og lige blevet 12 år, så med hende var det ikke det.

Ja, jeg ved ikke om det hænger sammen med allergi, men man kan da tænke lidt over at Jeppe har birkeallergi og det krydser med hvede...så tro det faktisk..

Knus..

Jeg havde nemlig haft Cøliaki i tankerne netop fordi jeg læste et sted at kanel også havde forbindelse med et eller andet, som man kunne forbinde med cøliaki...

Vil have en snak med lægen om det til hans 3-års undersøgelse og evt have ham podet og så nævne cøliaki.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. februar 2010

Honningblomst

Macaab skriver:

Jeg havde nemlig haft Cøliaki i tankerne netop fordi jeg læste et sted at kanel også havde forbindelse med et eller andet, som man kunne forbinde med cøliaki...

Vil have en snak med lægen om det til hans 3-års undersøgelse og evt have ham podet og så nævne cøliaki.

Jeg synes bare du skal ringe til lægen og sige I vil have taget sådan en prøve...det er så let at tjekke, men sørg for at give ham godt med glutenfyldt kost op til, ellers kan man risikere at det ikke kan spores i blodprøven..

Knus..

Anmeld

12. februar 2010

Michael healer

Eva skriver:

Jamen, Jeppe har siden han blev født været lille...ok ikke lige da han blev født, der vejede han 4800g, men ellers...da han var 2 år havde han føst fordoblet sin fødselsvægt. Der var han til kontroller, hvor man fandt ud af han havde birkeallergi, og det har han så haft meget voldsomt fra han blev født og er stadig meget plaget...men ingen kunne sige hvad der ellers var galt.

Jeg kendte ikke til cøliaki, men var til en alternativ behandler da han var 4½ år og hun sagde han ikke måtte få hvedemel og mælk...men jeg gjorde ikke mere ud af det og det var jo heller ikke helt rigtigt.

Min venindes datter fik så konstateret cøliaki og alle symptomer var ens...bortset fra hende pigen voksede...de er forøvrigt lige gamle, så det er lidt pudsigt.

Men jeg gik så til min læge og ville have det tjekket...der var jeg sikker på det var det der var galt..Jeppe var nemlig ind imellem syg om natten...feber og ondt i maven..altid lidt af hård mave og været lille og ikke kunne lide meget mad, have ondt i sine led, være træt og i det hele taget ikke trives. Som 6 årig var der en sp der også mente der var noget galt men heller ikke hun gjorde noget eller havde noget at komme med. Tror og frygter lidt at man dengang mente jeg ikke passede ham ordenligt...blev i hvert fald ked.

Men blodprøven var så positiv og han kom igennem en tarmbiosi som bekræftede det.

Der er gluten i meget...hvedemel, rug og byg og dette er i mange produkter, lige fra ristede løg, til remoulade, havregryn og lakrids og chokolade....og så er glutenfrie produkter bare så dyre...købte fire varer til jeppe, et lille brød, fire boller, mel og pasta og det kostede 150kr....kan få det samme til 30 kr i netto...

Men altså, positivt set så er det jo en gpd sygdom når man ikke skal have medicin men bare undlade at spise gluten.

Hov, det blev en længere historie..undskyld..

Knus..

Hejsa

Nu jeg jo ret nysgerrig, så hvorfor gjorde du ikke mere ud af det, da det var den alternative behandler sagde. han ikke måtte få hvedemel og mælk ?

Jeg syntes da det tyder på den alternative behandler havde meget godt fat i hvad der var galt, hum ramte da rigtigt med det med mel, men hvad med mælk ?

mange nysgerrig hilsner

Michael

Anmeld

12. februar 2010

Honningblomst

Michael healer skriver:

Hejsa

Nu jeg jo ret nysgerrig, så hvorfor gjorde du ikke mere ud af det, da det var den alternative behandler sagde. han ikke måtte få hvedemel og mælk ?

Jeg syntes da det tyder på den alternative behandler havde meget godt fat i hvad der var galt, hum ramte da rigtigt med det med mel, men hvad med mælk ?

mange nysgerrig hilsner

Michael

Det gjorde jeg også, men det ændrede intet ved ham da jeg gik over til speltmel og jeg ved jo nu at grunden er at der er gluten i spelt præcis som i almindeligt hvedemel og ja, i byg og rug også.

Mælk kan han godt tåle...

Anmeld

12. februar 2010

Sara.

Hvor dejligt og vildt... 3 cm på en mdr.......

Det må virkelig bare være lykken... håber alt fortsætter godt, også selvom det blir dyrere osv... det jo ingenting ved siden af hvad man får ud af det!!

god weekend

Anmeld

12. februar 2010

Sara.

Det må virkelig bare være lykken... håber alt fortsætter godt, også selvom det blir dyrere osv... det jo ingenting ved siden af hvad man får ud af det!!

god weekend

Anmeld

12. februar 2010

Sara.

god weekend

Anmeld

21. februar 2010

nissen51@ofir.dk

Så vil jeg også blande mig lidt.

Har en søn på 7år og min datter på 4år er lige så høj som ham.

Hans far og jeg er ikke smmen og da vi gik fra hinanden udvekslede det med en kæmpe retssag og diverse midler for ham få ham - lang historie.

Sagen er den at Christoffer nu ikke er vokset eller udviklet sig på de sidste 3år han har boet hos sin far?????

Han har tabt sine tænder som normalt, men størrelsen på ham, hans tale er underudviklet (problemmer med s og f og k)

Selv sundhedsplejersken fra skolen ringede til hans far og sagde der var noget galt og at han ikke havde vokset siden han flyttede fra mig. Så nu skal de til lægen, men da jeg ikke har forældremyndigheden overhovedet, kan jeg så godt tage ham med til min læge eller skal det være hans egen læge?

Hans far har nemlig et stort stort ry for ikke at gøre noget... Erfaring fra tandlægen og sygehuset med en hund der bed... tsk tsk

Hvad gør jeg nu?

Louise

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.